Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Båda Andrérna och Daniel J måste lyfta sig avsevärt nästa säsong om dom tänker (försöka) ta plats i laget... förra året var minst sagt å milt uttryckt ett mellanår för dom. Gör dom inte det får Lakers gå runt på tre kedjor å det kan bli hyfsat tungt i längden
Lakerdome skrev:Saknar i dagsläget ett par utpräglade målskyttar. I dagsläget anser jag bara att vi kan räkna CJ till den kategorin. Johan Andersson verkar lovande.. men relativt oprövad på den här nivån trots bra utdelning i Skövde i år.
Patrik Åkesson skrev:Jag vet att VLHC kommer att bli ett topplag nästa säsong med de informationer jag och tränarna sitter inne med. Tro mig! Växjö Lakers framtid är mycket ljus. Patrik
Snoken skrev:Var inte herrarna i ute Europa och kikade nyss? Kanske kommer det något nytt därifrån...
Gretzky skrev:Som jag ser det så borde Ejdepalm spela ihop med Messa, där de kan turas om att följa med upp i offensiven och omväxlande får säkra bakåt. Messa fick som tidigare sagts den gångna säsongen den lite konstiga uppgiften att agera defensivback i par med Aki (som likt Ronaldinho inte vet vad försvar är ), men ihop med Ejdepalm blir det kanske något fler möjligheter till offensivräder för honom.
Men jag hade kanske också hellre sett (utan att dra för stora slutsatser om Ejdepalm, han kanske kan överraska defensivt) en mer defensivt inriktad back, eftersom vi redan har tre anfallsglada backar i truppen.
Malul skrev:jag tycker det känns som att vi har en mellansäsong framför oss där vi kommer kriga om en mittenplats och kanske råka ut för ett kval,säsongen därpå kommer vi vara med och slåss på allvar!
Malul skrev:lag som iko,rögle,saik,VIK,Bofors och mif är ju en övre del av serien som blir tuff att pressa in sig i!
jag hoppas vi kan klämma in oss i mellanskiktet där nh,almtuna,nybro,löven och förmodligen hammarby kommer husera.
hammers kan man alri räkna bort men dom kan ju hamna i nedre delen som slåss med aik,arboga och sundsvall!
usch sicket getingbo detta är!
Männikkö är fortfarande inte ersatt, vilket kostar x antal missade mål på en säsong. Podein är inte ersatt. DeFauw är inte ersatt. Som jag ser det behöver er forwardssida minimum en utpräglad målskytt, som ersätter Männikkö + en utpräglad lag- och rollspelare som ersätter Podein. DeFauw kan ersättas med i stort sett vem som helst..... . Dessutom behöver ni minst en defensiv back till.
carl skrev:Menar Stenkistan att Männikkö ska ersättas av en defensiv back? I så fall håller jag inte med. Stenkistan har rätt i att alla måste ta ansvar i så väl offensiven som i defensiven. Men även om backarna följer med upp i 2:a, 3:e och 4:e vågen, så innebär ju inte det automatiskt att de lyckas näta. Nej, en riktig sniper som ersätter Männikkö är ett måste för att kunna vara uppe och nosa på de 5-6 första platserna anser jag. Det räcker inte med CJ (även om han är fruktansvärt bra).
Stenkistan skrev:Carl:
Detta trodde jag inte om dig.
Givetvis ska inte Mikka ersättas av en back. Jag gjorde uppenbarligen ett misstag att citera ett för långt stycke från ditt inlägg. Jag kommenterar inte Mikka utan bara formuleringen "DEFENSIV" back vilket jag tycker är ett förlegat ord.
Moderna hockeyspelare bör ha egenskaper som gör det möjligt att deltaga i det offensiva spelet lika mycket som i det defensiva spelet, där motsätter jag mig utrycket "Defensiv back". Idag gäller det att ta tillfället i akt och följa med därmed inte sagt att backarna måste näta med det skapar tryck som motståndarna känner.
Sen finns det ju en och annan back som sticker ut med sin poängproduktion.
Har jag uttryckt mig tillräckligt klart?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster