Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vad gäller den ännu icke presenterade backen måste jag säga att jag hellre ser en defensivt utpräglad back än en tvåvägsback. Detta helt enkelt för att en komplett back som är villig att spela i Allsvenskan inte kommer att vara tillräckligt skarp i defensiven för att täcka upp den lucka som Aki lämnar där (jag utgår då från att det är Akis backpartner som saknas, Messa spelar med Ejdepalm och Generalen med antingen Sundbom eller Persson). Han får såklart inte vara helt oförmögen att slå en passning rätt, men hans offensiva kvaliteter behöver inte vara alltför stora, han kommer ju att paras ihop med ligans kanske giftigaste back offensivt
Linkan skrev:Föressten skulle jag jättegärna se David Nyström i Lakers
vi behöver nån mer sniper och ninja i laget.
Puck På Pung skrev:Linkan skrev:Föressten skulle jag jättegärna se David Nyström i Lakers
Rätt hundra på att han väljer mellan Halmstad och Malmö.
Mygel skrev:Puck På Pung skrev:Linkan skrev:Föressten skulle jag jättegärna se David Nyström i Lakers
Rätt hundra på att han väljer mellan Halmstad och Malmö.
Jag tror att alla spelare tänker efter 2 eller 3 ggr extra innan de börjar fundera på att skriva på Halmstad nu. Visst det har ordnat upp sig med undanröjt konkurs hot, men var det inte nästan samma snack för året. Elitlicens räddades och då var allt lugnt... trodde de flesta och de spelare som signade för Halmstad. Vad hände sen? Man har läst om M.Johanssons och Burmans reaktioner. OM det är ett val mellan Halmstad, Växjö och Malmö för Nyström så skulle jag gissa att han skulle välja Halmstad sist i en sådan situation om man ser det från hans perspektiv då det framförallt inte handlar om några längre avstånd till de andra två klubbarna.
Lakerdome skrev:Det är ju inte helt omöjligt att Nyström har poängterat det bara för att dom klubbar som är intresserad av honom ska komma med ett så bra bud som möjligt. Han är säkerligen fullt medveten om sin egen status på transfermarknaden efter succén denna säsongen, och att göra sådana uttalanden är ett smart sätt för att trissa upp sin egen lön om han lämnar Hammers.
Matte skrev:Ni har absolut ingen anledning att vara missnöjda över era nyförvärv. Ni har nu ett mycket bra backuppsättning, kanske det bästa i serien ? Krydda det med några offensiva krafter så lär ni bli grymt svårstoppade.
Puck På Pung skrev:Nyström uttalde sig sist att det ska oerhört mycket till om han ska flytta ifrån Halmstad därför att han stortrivs här.
Ifjol räddades elitlicensen med pengar ifrån den nyss avslutade säsongen. Dessa pengar saknade då naturligvis i sista ändan här men det är betalt nu av privatpersoner med hjärta för klubben och plånbok som kan täcka det.
Jag utgår från att styrelsen inte ljuger oss alla rätt upp i ansiktet och menar därför att vi är på helt grön kvist. Kronofogden har fått sitt och det ska nog kommunen också få rätt så snart.
Mygel skrev:Puck På Pung skrev:Nyström uttalde sig sist att det ska oerhört mycket till om han ska flytta ifrån Halmstad därför att han stortrivs här.
Ifjol räddades elitlicensen med pengar ifrån den nyss avslutade säsongen. Dessa pengar saknade då naturligvis i sista ändan här men det är betalt nu av privatpersoner med hjärta för klubben och plånbok som kan täcka det.
Jag utgår från att styrelsen inte ljuger oss alla rätt upp i ansiktet och menar därför att vi är på helt grön kvist. Kronofogden har fått sitt och det ska nog kommunen också få rätt så snart.
Det jag ville komma med mitt inlägg var att Halmstad just nu och inför nästa säsong inte kommer ha det bästa ryktet bland spelare med tanke på vad som har hänt under denna säsong. Gissningsvis så sa inte Halmstads ledning till spelarna inför förra säsongen att: "Ni får räkna med att lönen kommer att bli försenad avsvärt stundtals denna säsong och ni kan även räkna med brist på material i form av klubbor o dylikt. Ni ska inte heller räkna med att vi kan uppfylla våra löften om jobb och bostad etc etc"
Andra klubbar har ekonomiska problem, inget snack om saken, men Halmstad har haft kniven på strupen och hur vet de som inte är direkt insatta i Halmstads ekonomi att detta inte kommer att hända nästa säsong? Ryktet har redan blivit skamfilat och jag tror att det kommer bli svårt för Halmstad att vinna eventuella dragkamper om spelare inom allsvenskan inför nästa säsong. Rögle har varit där och de närmsta åren efter våra problem spelades det med trupper som var i stort sett helt baserad på egna produkter. Jag tror att det kommer att ta tid för Halmstad att återupprätta klubbens anseende i hockeysverige.
Puck På Pung skrev:
Vad jag vet så har lönen varit sen i ett par år, de som skrev på visste garanterat att detta kunde hända. Men visst är det inte bra för ryktet, det är det givetvis inte. Och att vinna dragkamper med andra allsvenska föreningar. Tja, vi gör det inte genom pengar i alla fall. Det vi kan konkurrera med är en fantastisk stad att bo i - där många av killarna trivs enormt. Alltid något.
Dessutom är västkustens tjejer det bästa som finns.
Puck På Pung skrev:Mygel skrev:Puck På Pung skrev:Nyström uttalde sig sist att det ska oerhört mycket till om han ska flytta ifrån Halmstad därför att han stortrivs här.
Det jag ville komma med mitt inlägg var att Halmstad just nu och inför nästa säsong inte kommer ha det bästa ryktet bland spelare med tanke på vad som har hänt under denna säsong. Gissningsvis så sa inte Halmstads ledning till spelarna inför förra säsongen att: "Ni får räkna med att lönen kommer att bli försenad avsvärt stundtals denna säsong och ni kan även räkna med brist på material i form av klubbor o dylikt. Ni ska inte heller räkna med att vi kan uppfylla våra löften om jobb och bostad etc etc"
Andra klubbar har ekonomiska problem, inget snack om saken, men Halmstad har haft kniven på strupen och hur vet de som inte är direkt insatta i Halmstads ekonomi att detta inte kommer att hända nästa säsong? Ryktet har redan blivit skamfilat och jag tror att det kommer bli svårt för Halmstad att vinna eventuella dragkamper om spelare inom allsvenskan inför nästa säsong. Rögle har varit där och de närmsta åren efter våra problem spelades det med trupper som var i stort sett helt baserad på egna produkter. Jag tror att det kommer att ta tid för Halmstad att återupprätta klubbens anseende i hockeysverige.
Vad jag vet så har lönen varit sen i ett par år, de som skrev på visste garanterat att detta kunde hända. Men visst är det inte bra för ryktet, det är det givetvis inte. Och att vinna dragkamper med andra allsvenska föreningar. Tja, vi gör det inte genom pengar i alla fall. Det vi kan konkurrera med är en fantastisk stad att bo i - där många av killarna trivs enormt. Alltid något.
Dessutom är västkustens tjejer det bästa som finns.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster