Spekulationernas tid

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Daniel » lör apr 23, 2005 8:46 am

Bryan McCabe är ju för visso en av dom bätre backarna i hela NHL
så fet nej
bra ja
om han själv vill tror han tog lite lätt på elitserien och trorde man kunde komma hit och åka på en skridsko
när inte så var fallet och han blev bänkad så pallade inte egot och han åkte hem :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Puck På Pung » lör apr 23, 2005 9:33 am

Daniel skrev:Bryan McCabe är ju för visso en av dom bätre backarna i hela NHL
så fet nej
bra ja
om han själv vill tror han tog lite lätt på elitserien och trorde man kunde komma hit och åka på en skridsko
när inte så var fallet och han blev bänkad så pallade inte egot och han åkte hem :wink:

Normalt är han en av de bättre backarna i NHL och inte fet - när han var här var han värdelös och - FET!
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » lör apr 23, 2005 10:46 am

Xiphoid skrev:Lyckades inte i HV!!!!!!!! Vet du hur länge han jobbade i föreningen???
Snälla spara på dina kommentarer.

Men herregud, läs och sammanfatta texten en gång till så ska du se att det går bättre. Jag har INTE efterfrågat hur många år herr Larsson varit aktiv i HV71 - skiter i det också för övrigt. Det jag skrev är att förra säsongen lär ju inte gå till historien som HV71 mest lyckade om man ser till nyförvärv, märk väl nu, FÖRRA säsongen, eller det kanske du tycker? Om Dag Larsson sedan TOTALT lyckats i HV71 under alla sina säsonger är upp till var och en att tycka till om - din ståndpunkt verkar ju uppenbarligen vara klar i den frågan.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör apr 23, 2005 11:47 am

Daniel Åhsberg ryktas vara på ingående till Växjö Lakers. Efter hans senaste sejour i Lakersdressen så är han definitivt välkommen.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör apr 23, 2005 12:16 pm

Det ryktet låter för bra för att vara sant. Tänk om Åhsberg, Olsson och Olausson skulle vara på ingång...snacka om lovande lirare! :shocked: :hbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » lör apr 23, 2005 12:20 pm

den feman skulle vara kanon he he he kan nog snura på ordentligt
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Varanen » lör apr 23, 2005 12:21 pm

Ja, vi skulle få en del PP-tid p g a den kedjan... :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » lör apr 23, 2005 12:23 pm

Varför inte en med Markusson, Romö, Persson som checking line
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Daniel » lör apr 23, 2005 12:32 pm

nja eller jimmy lindström romö och markusson :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Lakerdome » tis apr 26, 2005 7:58 pm

Jag skulle gärna se en viss Sundsvalls-duo i Lakers. Dom har en väldigt intressant center i Daniel Olsson, och en målskytt i blott 22-årige Dan Tryborn.
Tryborn har dessutom sökt in på polishögskolan, och vad har vi i Växjö???
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Grimson » tis apr 26, 2005 8:01 pm

Lakerdome skrev:Tryborn har dessutom sökt in på polishögskolan, och vad har vi i Växjö???

:dontknow:
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » tis apr 26, 2005 8:15 pm

Daniel Olsson är ju helt klart en intressant center. Ser man till hans stat. så verkar han hålla en jämn poängproduktion säsong efter säsong. En riktig playmaker - 30 målgivande pass på en säsong (03/04) talar ju sitt tydliga språk. Så varför inte.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » mån maj 16, 2005 6:05 pm

Peter Ekelund är klar för Italienska Cortina enligt AC Hockey
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Lakerdome » fre jun 10, 2005 6:21 pm

Anders Strandberg är på väg till Bajen..

http://www.svenskafans.com/hockeyallsve ... p?id=10338
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav C70T5 » sön jul 03, 2005 8:38 pm

Skaik förstärker sin defensiv - man värvar AHL backen Jeremiah McCarthy från Springfield Falcons. En parentes i sammanhanget är att (jänkaren) Jeremiah har irländskt pass och tar därför inte upp någon av "utanför-europa-platserna" i truppen. Norrlänningarna ser onekligen ut att vara välrustade inför den kommande HockeyAllsvenskan. Andra starka och tunga namn som man knutit till laget är bla;

Jeremiah McCarthy... (Springfield Falcons)
Andreas Hadelöv... (Malmö Redhawks)
Brett Harkins ... (Helsingfors)
Fredrik Öberg... (Hannover)

Statistik Jeremiah McCarthy

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor jul 07, 2005 1:18 pm

Rögle är i värvartagen och det spekuleras om att en duo från division 1 laget Teg är på väg att ansluta till skåningarna. En back och en forward.
Statistik - Stefan Svanbom
Statistik - Peär Karlström

Hockeymagasinet

Rögleiternas rektioner på denna nyheten är väl inte så att dom slår klackarna i taket direkt...
Joo han verkar ju vara den typen av spelere vi behöver, någon som är stor, stark och kan smälla på rejält. :evil: :evil:

Toppspelare?
I vilken liga? Nej, det här håller inte!!!
Trodde nog i min vildaste fantasi att det skulle bli något bättre.

Det blir bra det här! Nu slipper man fantisera om platserna 1-4 iaf.
Sen behöver man inte lägga ut något på playoffspel heller, bara
luta sig tillbaka och njuta! Fast bara nu inte halmstad kommer före
i tabellen, då tror jag t o m JPP skäms lite iaf!! :cry:

Nu när Kenny kom hem och vi har den nya serien så trodde jag verkligen Rögle skulle satsa på att bli ett topplag och JPP har lovat länge i HD, att de spelarna som ska fylla de sista platserna i truppen, verkligen skulle vara toppspelare.

ajajajajj kom igen nu håller med er vad händer Rögle ska vi börja varva från TEG! nu också

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor jul 07, 2005 11:11 pm

Skaik är som bekant ute på jakt efter starka nyförvärv inför den stundande HockeyAllsvenskan - nästa man till rakning, om allt går enligt planerna för norrläningarna, sägs vara en NHL back. Men vem är det?...

Norra Västerbotten skrev:Peo Larsson väntar också på klartecken från en NHL-back.
- Jag väntar besked vilken dag som helst. Jag fick ett svar där han ville få in en NHL-klausul i kontraktet, men det godkände vi inte. Tydligen har han också godkänt detta varför jag väntar på ett positivt svar.

Norra Västerbotten

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » fre jul 08, 2005 8:03 am

Visst det kommer bli intressant och se vem det är. Men man ska komma ihåg att i media och i Sverige så inbegriper ordet "NHL-spelare" mer eller mindre varje person som har spelat minst 5 sekunder på en NHL rink.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » fre jul 08, 2005 8:46 am

Mygel skrev:Visst det kommer bli intressant och se vem det är. Men man ska komma ihåg att i media och i Sverige så inbegriper ordet "NHL-spelare" mer eller mindre varje person som har spelat minst 5 sekunder på en NHL rink.

Typ Brad DeFauw.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav ruppo » fre jul 08, 2005 9:41 am

Detta är ju oxå ett frågetecken när det gäller meriter:
http://www.hockeycentralen.se/index.php ... m=&ucat=2&

kan man räknas som NHL-meriterad om man medverkat i nio (9!!) matcher? Ja allt är ju relativt!!!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav C70T5 » fre jul 08, 2005 10:24 am

Visst är det som så att detta med 'nhl meriterad' spelare faller inom ett gigantiskt spektra. Som ni ovan redan påpekat så är det ju så att tre skär i en nhl match klassas ju massmedialt som just 'nhl meriterad'. Men man kan ju inte heller bortse ifrån, trots skrala nhl meriter, att har man varit med bland de stora grabbarna så är man ju ingen dussinlirare. På tal om skaiks tilltänkta nhl back så var det tydligen sagt från början att denne ville ha en nhl klausul inbakad i kontraktet som gjorde gällande att han kunde sticka så fort (om) ligan drar igång 'overthere'. En indikation på detta är ju att han möjligen är nästintill ordinarie i ett av de många lagen över pölen. Nåja, det återstår att se vilken det blir. I vilket fall som helst så höjer det ju standarden och intresset på hockeyallsvenskan och det är ju verkligen skitkul!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » fre jul 08, 2005 10:44 am

c70t5 skrev: En indikation på detta är ju att han möjligen är nästintill ordinarie i ett av de många lagen över pölen. /T5!!

Det är det väl inte. En sådan klausul tror jag flera spelare vill ha som en möjlighet OM en klubb på andra sidan vattnet skulle bli intresserad. Killen sägs ha spelat i NHL tidigare självklart vill han hålla dörren öppen om nu någon skulle vilaj testa honom igen.

Sen håller jag inte med dig om att en spelare som har lirat ett skär eller två i NHL inte kan vara dussinlirare. Om vi skulle räkna ihop alla de spelare som fortfarande är aktiva och som har provats i NHL så kommer vi nog att komma till en siffra som överstiger antalet senior spelare i Sverige. Europeiska spelare ok, dessa är ofta välscoutade innan de tas över och de tas ofta över till att bli stjärnor om de kommer direkt från Europa. Däremot alla de otaliga collegespelare eller farmarlags spelare som då o då testas i NHL är inte per automatik spelare som skulle ta en plats i ett allsvenskt lag eller för den delen i ett div1. Det finns olika anledningar till att de testas t.ex. killen har lirat i farmarklubben som polis för 5 år och plötsligt i en match så slänger han in 4 pytsar, NHL klubben plockar upp honom o han får visa upp sig i x antal matcher med kanske 1 eller 2 minuters istid. I statistiken är denna kille en NHL spelare och i media blir han en före detta NHL stjärna när han skickas ner till farmarlaget igen när det visar sig att killen inte håller mer än svensk div3 klass. Det finns massvis av dessa exempel.

NHL kan säga mycket om en lirare , men det kan oxå säga absolut NADA.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav C70T5 » fre jul 08, 2005 11:09 am

Mygel skrev:
Det är det väl inte. En sådan klausul tror jag flera spelare vill ha som en möjlighet OM en klubb på andra sidan vattnet skulle bli intresserad. Killen sägs ha spelat i NHL tidigare självklart vill han hålla dörren öppen om nu någon skulle vilaj testa honom igen.

Sen håller jag inte med dig om att en spelare som har lirat ett skär eller två i NHL inte kan vara dussinlirare. Om vi skulle räkna ihop alla de spelare som fortfarande är aktiva och som har provats i NHL så kommer vi nog att komma till en siffra som överstiger antalet senior spelare i Sverige. Europeiska spelare ok, dessa är ofta välscoutade innan de tas över och de tas ofta över till att bli stjärnor om de kommer direkt från Europa. Däremot alla de otaliga collegespelare eller farmarlags spelare som då o då testas i NHL är inte per automatik spelare som skulle ta en plats i ett allsvenskt lag eller för den delen i ett div1. Det finns olika anledningar till att de testas t.ex. killen har lirat i farmarklubben som polis för 5 år och plötsligt i en match så slänger han in 4 pytsar, NHL klubben plockar upp honom o han får visa upp sig i x antal matcher med kanske 1 eller 2 minuters istid. I statistiken är denna kille en NHL spelare och i media blir han en före detta NHL stjärna när han skickas ner till farmarlaget igen när det visar sig att killen inte håller mer än svensk div3 klass. Det finns massvis av dessa exempel.
NHL kan säga mycket om en lirare , men det kan oxå säga absolut NADA.

Märk väl nu Mygel, jag skrev att det möjligen kunde vara som så att han nästintill är ordinarie i ett lag och vill vara säker på att han kan sticka tillbaka om tillfälle ges. Jag håller med dig om att en sådan klausul vill nog de flesta 'hitresta' och även vissa svenska spelare som kommer hit ha om nu ligan skulle kicka igång. Det är säkerligen massor av olika faktorer som spelar in, men den övervägande är nog den med säkerheten, att man om tillfälle ges kan sticka över utan några problem eller dispyter.

Dussinlirare eller inte - ditt resonemang ligger det nog en hel del i. Jag vet inte hur turerna går i amerika, men det är nog som du säger dig veta att det är en del hattande från college och andra farmarligor där spelare får chansen att visa upp sig i högsta ligan, och får då en 'stämpel' att denne har 'nhl meriter'. Självklart så finns det mindre bra spelare fast dom har nhl 'meriter. Men min uppfattning är den, som jag med mitt ovanstående inlägg ville säga, att kommer det hit en spelare med nhl meriter så måste det ju finnas ett litet uns av potential i denne, man kan ju inte heller bortse ifrån, vilken väg man än har tagit till nhl, att får man chansen där så vet man ju hur hockey skall spelas. Men visst, det finns nog flera fall där spelare har fått chansen i storlaget efter att ha gjort en heroisk match i något farmarlag, för att inte bland de stora grabbarna övertyga och blir sedan nerflyttad igen, men han har nu nhl meriter. Men i alla fulla fall så tror jag att de spelare som kommer hit, och som har nhl meriter gott och väl platsar i hockeyallsvenskan utan några som helsta problem (finns möjligen något undantag...) - dussinlirare eller inte 'over there'.
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre jul 08, 2005 10:39 pm

Oskarshamn är på jakt efter utländska förfriskningar till laget. Det verkar som om det är två spelare med AHL meriter som man raggar på. Amerikaner, finnar, ryssar - vem vet? En intervju med IKO:s sportchef Ola Hydén nedan;

Östra/Nyheterna

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » lör jul 09, 2005 11:31 pm

MIF:s favoritskap minskar väl inte direkt efter dessa värvningarna:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 88,00.html
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav buck » lör jul 09, 2005 11:45 pm

Dessutom noterar vi att världens genom tiderna bästa forward och poänggörare är klar för SSK.

www.hammers.nu
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » mån jul 11, 2005 11:24 am

jaha.. ..Skellefteå värvar Ahlback nr 2

Marc Busenburg
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » mån jul 18, 2005 11:43 pm

Den finska poängmakaren Juha Riihijärvi återvänder till Mif efter ett 'frilansår' i Schweiziska Basel.
Det kostar på för Skånelaget - hoppas att det smakar också i slutändan...
Juha Riihijärvi
Svenska fans

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tis jul 19, 2005 11:10 am

Juha är ju alltid Juha...man vet vad han kan åstakomma och han kommer ju definitivt tillföra mycket rutin. Han börjar ju dock bli till åren gången!

Det är ju tur att inte MIF har favoritskapet på sig iaf! :wink:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav C70T5 » ons jul 20, 2005 12:07 am

Den 'slutliga' spiken i kistan och den sista pusselbiten i Halmstad Hammers lagbygge är Johan Carlsson ifrån division 1 klubben Teg. Han beskrivs som en orädd poängkung som går rakt på mål...

Johan Carlsson, stats

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

ja ni ..

Inläggav {SweET}Wolger » ons aug 03, 2005 8:56 pm

Det här med malmö IF ... jag vet inte men enligt min mening har det aldrig gått bra för köpelag ... bättre har det gått för lagbyggen ... där det är en HOMOgen stämmning i truppen ... :lol: ... nä skämt å sido ... tror faktiskt att Lakers Lagbygge kanske kan dra det längsta strået ... om nu fagervall vet vad han har slängt in i truppen.
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Användarvisningsbild
{SweET}Wolger
Forumamatör

Inläggav C70T5 » lör aug 20, 2005 9:56 am

Marcel Rodman, den slovenska landslagsforwarden, får inte fortsatt förtroende i Malmö Redhawks. Efter 3-3 matchen igår mot danska Herlev så meddelade malmös sportchef Peter Andersson till Marcel Rodman att han kunde packa sin väska och lämna truppen.

Marcel Rodmans statistik
Marcel Rodman får packa sin väska

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Viktor Rydh

Inläggav furioso » mån aug 22, 2005 10:47 pm

är klar för Värnamo Tigers, ännu en förlust för Troja.
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Re: Viktor Rydh

Inläggav ruppo » mån aug 22, 2005 11:04 pm

furioso skrev:är klar för Värnamo Tigers, ännu en förlust för Troja.

De gör ju inte att det ser ljusare ut för Troja
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Föregående

Återgå till Silly Season