Truppen just nu

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Puck På Pung » ons apr 27, 2005 12:20 pm

Linkan skrev:
Puck På Pung skrev:
Mygel skrev:
Puck På Pung skrev:Nyström uttalde sig sist att det ska oerhört mycket till om han ska flytta ifrån Halmstad därför att han stortrivs här.

Ifjol räddades elitlicensen med pengar ifrån den nyss avslutade säsongen. Dessa pengar saknade då naturligvis i sista ändan här men det är betalt nu av privatpersoner med hjärta för klubben och plånbok som kan täcka det.

Jag utgår från att styrelsen inte ljuger oss alla rätt upp i ansiktet och menar därför att vi är på helt grön kvist. Kronofogden har fått sitt och det ska nog kommunen också få rätt så snart.

Det jag ville komma med mitt inlägg var att Halmstad just nu och inför nästa säsong inte kommer ha det bästa ryktet bland spelare med tanke på vad som har hänt under denna säsong. Gissningsvis så sa inte Halmstads ledning till spelarna inför förra säsongen att: "Ni får räkna med att lönen kommer att bli försenad avsvärt stundtals denna säsong och ni kan även räkna med brist på material i form av klubbor o dylikt. Ni ska inte heller räkna med att vi kan uppfylla våra löften om jobb och bostad etc etc"
Andra klubbar har ekonomiska problem, inget snack om saken, men Halmstad har haft kniven på strupen och hur vet de som inte är direkt insatta i Halmstads ekonomi att detta inte kommer att hända nästa säsong? Ryktet har redan blivit skamfilat och jag tror att det kommer bli svårt för Halmstad att vinna eventuella dragkamper om spelare inom allsvenskan inför nästa säsong. Rögle har varit där och de närmsta åren efter våra problem spelades det med trupper som var i stort sett helt baserad på egna produkter. Jag tror att det kommer att ta tid för Halmstad att återupprätta klubbens anseende i hockeysverige.

Vad jag vet så har lönen varit sen i ett par år, de som skrev på visste garanterat att detta kunde hända. Men visst är det inte bra för ryktet, det är det givetvis inte. Och att vinna dragkamper med andra allsvenska föreningar. Tja, vi gör det inte genom pengar i alla fall. Det vi kan konkurrera med är en fantastisk stad att bo i - där många av killarna trivs enormt. Alltid något.

Dessutom är västkustens tjejer det bästa som finns. ;-)

Menar du att Hammers lockar spelare genom att det finns bra
tjejer i Halmstad??? Är inte det lite hallick varning på sånt. :wink: :wink:

Det är grym hallickvarning på det, so what? ;-)
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » ons apr 27, 2005 12:26 pm

Kan ni inte citera lite längre inlägg ? :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » ons apr 27, 2005 12:36 pm

Per Carlsson skrev:Kan ni inte citera lite längre inlägg ? :wink:

Ska försöka senare, lovar! :lol:
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » ons apr 27, 2005 12:45 pm

Och så ska vi även försöka hålla oss till ämnet och inte diskutera Halmstad Hallicks eller tjejerna på västkusten. Nu försöker vi att följa trådarna.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkan » ons apr 27, 2005 12:54 pm

Per Carlsson skrev:Och så ska vi även försöka hålla oss till ämnet och inte diskutera Halmstad Hallicks eller tjejerna på västkusten. Nu försöker vi att följa trådarna.

Fölåt Per jag var bara tvungen! :wink:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Varanen » ons apr 27, 2005 12:56 pm

Till truppen borde tillkomma en back. Om Fagervall & co har svårt att hitta honom så vill jag rekommendera Robert Kantor från Tappara i Finland. Han kommer enligt uppgift inte att erbjudas en förlängning där.

http://www.eurohockey.net/players/frame ... erial=4715

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=2609

En elak back som är allround.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Snoken » ons apr 27, 2005 1:03 pm

Varanen skrev:Till truppen borde tillkomma en back. Om Fagervall & co har svårt att hitta honom så vill jag rekommendera Robert Kantor från Tappara i Finland. Han kommer enligt uppgift inte att erbjudas en förlängning där.

http://www.eurohockey.net/players/frame ... erial=4715

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=2609

En elak back som är allround.

Då måste ju grabbarna upp och kolla på tio matcher innan de kan ta honom 8)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Linkan » ons apr 27, 2005 1:05 pm

Kan vara nåt kanske vi dehöver lite tyngd bakåt.
Hade varit roligt att se en spelare från Tjekien i
Lakers.
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Föregående

Återgå till Silly Season