Vakna, Lakejer!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vakna, Lakejer!

Inläggav Puck På Pung » tor apr 28, 2005 3:25 pm

Ska jag behöva göra allt åt er? ;-)

Jakob Johansson kan bli er nye center, kolla in dagens Helsingborgs Dagblad.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav NiGy » tor apr 28, 2005 3:34 pm

Allt behöver du inte göra!

Klistra in länken kan jag göra! ;-)

http://hd.se/senastenytt/sporten/detalj.shtml?id=34210

Vem f-n läser HD i Växjö?? Inte många, skulle jag tro!

Jacob vore väl inte tok fel heller!
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav Per Carlsson » tor apr 28, 2005 3:38 pm

Det verkar ju inte vara mkt som talar för Lakers om man lyssnar på honom själv.

Det blir säkert Rögle.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » tor apr 28, 2005 3:39 pm

har svårt att tänka mig att han inte väljer rögle :?
Daniel
Forumterrorist

Re: Vakna, Lakejer!

Inläggav Linkan » tor apr 28, 2005 3:42 pm

Puck På Pung skrev:Ska jag behöva göra allt åt er? ;-)

Jakob Johansson kan bli er nye center, kolla in dagens Helsingborgs Dagblad.

Om du menar Jacob Johansson som spelat i Brynäs så är
väl inte han center...? Hittade ingenting om honom så du får
väl länka den sidan om den finns... Han står väl på rykteslistan
för Rögle där han har spelat innan.
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav carl » tor apr 28, 2005 3:42 pm

Jakob är en mycket stabil center, tycker jag. Han kanske inte är världens mest kreativa spelare offensivt, men helt klart är han en center som är bättre än genomsnittet för SA's centrar.

Det skulle förvåna mig mycket om inte Jakob väljer Rögle. Efter pojklagsspel i Glimma spelade han för Rögle i juniorlag och många år i A-laget. På det sociala planet är nog Rögle ett givet val för honom.

Det är ju dock positivt för hans del att det är flera som rycker i honom. Hans lön mår ju bra av det........
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Linkan » tor apr 28, 2005 3:44 pm

På eurohockey står det inte att han är center....
My misstake! :oops:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Varanen » tor apr 28, 2005 4:31 pm

Jag efterlyses skärpning av Linkan. Låt det vara sista gången du begår ett så allvarligt misstag! :wink:

Rögle verkar ju solklart i Johanssons fall. Undrar om inte snacket om VLH handlar om hans lön, såsom Carl subtilt påpekade... :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tor apr 28, 2005 5:09 pm

Jag skulle inte vara förvånad om det vore så att Jakob har fått ett kontraktsförslag av Lakers. De flesta som arbetar på denna nivå tror jag har koll på att Jacke är en mycket duglig center på allsvensk nivå. Men även jag tror ju helt klart att Rögle väger tyngst i detta fall, precis som spelare fostrade i Lakers skulle väga Växjö väldigt tungt jämfört med andra klubbar.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav kaabe » tor apr 28, 2005 7:55 pm

Mygel skrev:Jag skulle inte vara förvånad om det vore så att Jakob har fått ett kontraktsförslag av Lakers. De flesta som arbetar på denna nivå tror jag har koll på att Jacke är en mycket duglig center på allsvensk nivå. Men även jag tror ju helt klart att Rögle väger tyngst i detta fall, precis som spelare fostrade i Lakers skulle väga Växjö väldigt tungt jämfört med andra klubbar.

ja, fast lakers är ju ganska mycket ballare än rögle. jag menar - lyssna bara på namnet: rööööööögle... :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav röd-vit » tor apr 28, 2005 8:34 pm

carl skrev:Jakob är en mycket stabil center, tycker jag. Han kanske inte är världens mest kreativa spelare offensivt, men helt klart är han en center som är bättre än genomsnittet för SA's centrar.

Det skulle förvåna mig mycket om inte Jakob väljer Rögle. Efter pojklagsspel i Glimma spelade han för Rögle i juniorlag och många år i A-laget. På det sociala planet är nog Rögle ett givet val för honom.

Det är ju dock positivt för hans del att det är flera som rycker i honom. Hans lön mår ju bra av det........

Varför inte Troja hans farbror är ju självaste Leif Fantenberg!!!!!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav ruppo » tor apr 28, 2005 8:39 pm

Tvivlar ju på att han går från ett elitserielag till ett div 1 lag...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav carl » fre apr 29, 2005 8:09 am

röd-vit skrev:
carl skrev:Jakob är en mycket stabil center, tycker jag. Han kanske inte är världens mest kreativa spelare offensivt, men helt klart är han en center som är bättre än genomsnittet för SA's centrar.

Varför inte Troja hans farbror är ju självaste Leif Fantenberg!!!!!

1. Fantenberg är hans morbror.
2. Man går inte gärna från ES till division 1.
3. Troja har inga pengar.

2 argument mot och 1 argument för. För-argumentet känns kanske inte helt klockrent heller.......
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör apr 30, 2005 11:29 am

Beträffande Jacob Johansson från Brynäs - konstaterandet är ju att Brynässupportrarna inte verka gråta blod över att mista honom. Hans lovord är ju allt annat än imponerande...

Brynäs skrev:Jakob Johansson bildade under en lång tid spelmässigt bra kedja tillsammans med Soling och Malmström. Trots att hans kedjekamrater ofta med framgång grävade puckar i offensiv zon uteblev målskörden och den offensivt svage Johansson är en anledning till detta.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » lör apr 30, 2005 5:27 pm

c70t5 skrev:Beträffande Jacob Johansson från Brynäs - konstaterandet är ju att Brynässupportrarna inte verka gråta blod över att mista honom. Hans lovord är ju allt annat än imponerande...

Brynäs skrev:Jakob Johansson bildade under en lång tid spelmässigt bra kedja tillsammans med Soling och Malmström. Trots att hans kedjekamrater ofta med framgång grävade puckar i offensiv zon uteblev målskörden och den offensivt svage Johansson är en anledning till detta.

/T5!!

Jepps. Sejouren i ES blev inte så lyckad. Men om ni i Lakers hade varit med lite längre och varit med då han spelade i allsvenskan, så skulle jag tro att ni skulle vara riktigt glada för att han ryktas vara på väg till er. Offensivt svag i ES? I allsvenskan var han en magic man som kunde snurra upp de flesta försvaren i både grundserien och superallsvenskan. Men gissningsvis kommer han att spela allsvenskt nästa år så ni kommer att kunna bevittna det med egna ögon.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Mygel » ons maj 18, 2005 7:20 am

Blidde inget i Växjö så klart (alla platser var tagna). Två år i Rögle istället. Kul för alla er där hemma som nu får se en av gamla dribblings konstnärerna i allsvenskan nästa säsong.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Återgå till Silly Season