Ville till Rögle?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ville till Rögle?

Inläggav Mygel » fre maj 13, 2005 12:41 pm

Icke Koivula, men dock en annan finne som ville komma till Rögle; Jere Myllyniemi från Espoo Blues.

Varanen: Eftersom du är den enda hockey tokiga finnen jag känner till på nätet så undrar jag om du vet något om vår nya finne i buren och om han kan bli en attraktion i nästa års allsvenska?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Escargot » fre maj 13, 2005 2:28 pm

Ni har ju precis värvat Andreas Andersson från Troja, så vad ska ni med ytterligare en bra keeper till? Dyrt, va?
Det finns plats för två lag i Växjö
Escargot
Forumamatör

Inläggav carl » fre maj 13, 2005 2:32 pm

Jag tror inte att kostnaderna för målvakter skiljer sig speciellt mycket om man jämför Lakers med Rögle. Myllyniemi och Grotnäs kostar nog ungefär lika mycket. Andersson är möjligen marginellt dyrare än Åkerström.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » lör maj 14, 2005 11:23 pm

Escargot skrev:Ni har ju precis värvat Andreas Andersson från Troja, så vad ska ni med ytterligare en bra keeper till? Dyrt, va?

Med enbart 1 bra keeper så når man inte särskilt långt.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Mygel » mån maj 16, 2005 8:13 am

Escargot skrev:Ni har ju precis värvat Andreas Andersson från Troja, så vad ska ni med ytterligare en bra keeper till? Dyrt, va?

Inget ont om Andreas Andersson, han är säkert en väldigt bra keeper, men som första målis i ett lag som har ambitionen att ligga överst i den nya serien tror jag inte han har kapacitet till för tillfället. Gissningsvis kommer de att slåss om spaden, men antagligen så blir det finnen som får vakta buren mer regelbundet.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Linkan » mån maj 16, 2005 11:47 am

Tror inte att Andreas är en förstamålis i ett topplag i
superallsvenskan men det beror ju lite på backarna också...
eller ganska mycket faktiskt.
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav carl » mån maj 16, 2005 1:00 pm

Jag skulle inte bli förvånad om Ante står ungefär lika många matcher som Myllyneimi. Ante är en stabil och etablerad målvakt. Myllyneimi är lovande och har möjligen en högre högsta nivå. Antes jämnhet är en stor styrka och om Rögles backbesättning håller lika hög klass som förra året kommer hans jämnhet definitivt att räcka till i Superallsvenskan också.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Hofnar » mån maj 16, 2005 1:05 pm

Avsluten är nog en smula vassare i SM Liiga, än i Allsvenskan. No offense mot Andreas.
Myllyniemi hade 90,7% i de 23 matcherna han stod den gångna säsongen.
Känns lite hugget som stucket, men man har ju inte sett någon av dem till någon reda än.

B.t.w. så heter den HockeyAllsvenskan. Äntligen har vi blivit av med super-tjaffset.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Återgå till Silly Season