Per Carlsson skrev:Många av IKO:s supportrar skrattar åt våra nyförvärv
Om det nu är sant fattar jag inte riktigt varför. Förra säsongen tyckte många att vi hade ett bra lag på pappret, och då tyckte jag inte det. I år tycker många att vi har ett svagt lag på pappret, och då tycker jag precis tvärtom. Mycket märkligt. Beror väl på att jag inte kan hockey så bra, men kommande säsongs lag ser mycket bättre ut än den föregående.
Stjärnspelarna (Omark, Männikkö, DeFauw, Podein) har bytts ut mot, på pappret, något svagare kort. Hirvonen bör vara fullgod ersättare för Omark. Calder är på pappret svagare än Männikkö. Markusson är yngre än Podein och därmed bättre. DeFauw ersätts inte direkt som jag ser det. Men på ytterforwardspositionen har vi istället värvat ungt och hungrigt (Persson och Andersson). Något som VLH tidigare har fått utstå kritik över att man inte gjort. Inget är någonsin bra. Båda dessa unga forwards är i alla fall bättre än Henrik Andersson.
Grotnes håller bevisligen bra allsvensk standard. Plus på målvaktspositionen alltså.
Lundström - Romö. Min bedömning är att Romö är bättre, åtminstone jämnare.
Olsson, Nyström, Carlsson ut. Ejdepalm, Persson, ? in. Ejdepalm kan omöjligen vara sämre än Nyström. Persson ersätter Olsson. Mer framtid hos den först nämnda. Bör vara rörligare i sitt spel. Vi väntar på ytterligare en back. Carlsson bör inte vara omöjlig att ersätta.
Slutsats: VLH har ett på pappret starkare lag än någonsin. Hur långt det räcker återstår att se.