Inga nyheter om sista pusselbiten?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inga nyheter om sista pusselbiten?

Inläggav Lobo » tis maj 10, 2005 12:10 am

Ett defensivt lås med rutin är det som saknas ingen som hört något namn ?
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Per Carlsson » tis maj 10, 2005 8:20 am

Har inte hört nånting, men väntar med spänning.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis maj 10, 2005 4:56 pm

Knäpp tyst.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » tis maj 10, 2005 7:04 pm

tycker att vi kan skapa lite härlig ryktesspridning som innan.
Har hört att det är en på strax över trettio som har spelat någon säsong i detroit red wings. Mer vet jag inte
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav NiGy » tis maj 10, 2005 7:31 pm

Jag hörde att han bara hade en överläpp! 8)
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav Razzel » tis maj 10, 2005 7:35 pm

Jag har hört att han bara kan saxsvänga åt vänster 8O
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav GS » tis maj 10, 2005 8:03 pm

Enligt en kompis som har en moster vars granne är kusin med en som känner en halvbror till en som är gift med en man som har en arbetskamrat som har en sommarstuga bredvid en som är syssling till en tjej vars svärfar jobbar på ett företag där tjejen i växeln har en sambo som köpt ett par begagnade damasker av en som tidigare spelat i DIÖ och som känner en som sponsrar brukshundsklubben och där hört att den aktuella backen har krävt ett par nya tvåskeniga grillor om han skall skriva på för Lakers.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav buck » tis maj 10, 2005 9:19 pm

SMP hann först den här gången!!!!!!!!!!!!!!
Finsk Landslagsman!!!!

Man tackar! :D :D :D

http://www.smp.se/article.php?args=26814,102;0;0;0
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav kaabe » tis maj 10, 2005 9:21 pm

hahahha :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav #54 » tis maj 10, 2005 10:51 pm

NiGy skrev:Jag hörde att han bara hade en överläpp! 8)

Får man verkligen hoppas att han bra har en alltså.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav alfax » tis maj 10, 2005 10:55 pm

Jag har hört att en som är blind hade läst i någon tidning och sagt till en som är döv att det är en storvuxen kinesisk back på gång ,vikt 53 kilo.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » tis maj 10, 2005 11:00 pm

alfax skrev:Jag har hört att en som är blind hade läst i någon tidning och sagt till en som är döv att det är en storvuxen kinesisk back på gång ,vikt 53 kilo.

Låter som en källa till smp.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Räven » tis maj 10, 2005 11:10 pm

Jag hörde genom "säker" källa något om en Mexikansk fotbollsback, som inte platsade i sitt lag numera och som börjat träna inlines.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons maj 11, 2005 7:29 am

Säga vad man vill om Rauli Raitanen, men han hade varje fall jävligt bra meriter när vi värvade honom. Tänk då på vilken nivå vi lirade.
Han har 38 A-landskamper, 50 B-landskamper, 420 elitseriematcher för Ässät, en säsong i MoDo i svenska elitserien, och sist men inte minst VM-silvret 1992.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

hörde

Inläggav Skacke » ons maj 11, 2005 10:05 am

att man tänkt bejaka det feminina i truppen och en gammal östtysk kulstöterska Helga Schultz 112kg, hår underarmarna och lätt ansiktsbehåring, skulle ev. vara på väg in som sista man ehhh kvinna....
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav The London Observer » ons maj 11, 2005 12:54 pm

Då skulle nog den ryska kulstöterskan Olga Nandrolonova passa utmärkt. Armar som ett par ASEA Robotar som skulle få Popeye att rodna. Jimmy Hendrix frisyr under armarna. Dessutom är hon så hjulbent att hon får sova i ett cykelställ, men det hör inte hit
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör

Inläggav Loseddos » fre maj 13, 2005 8:55 am

Det låter ju som om elitidrotterskan Sluggo-Stina Monsterlainen har bytt namn...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav ruppo » tis maj 17, 2005 10:11 pm

Ingen som hört nåt om den sista pjäsen...tycker det dragit ut långt på tiden nu! :?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav buck » ons maj 18, 2005 7:38 am

ruppo skrev:tycker det dragit ut långt på tiden nu! :?

hrmm... dragit ut på tiden? vi har ju trots allt 22 spelare klara! Hammers ex.vis har 4 stycken... å ingen tränare!

Så varför så otålig? ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » ons maj 18, 2005 9:25 am

buck skrev:hrmm... dragit ut på tiden? vi har ju trots allt 22 spelare klara! Hammers ex.vis har 4 stycken... å ingen tränare!

Så varför så otålig? ;)

Visserligen...men det är alltid lika kul när nya spelare presenteras!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav alfax » ons maj 18, 2005 1:41 pm

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » tor maj 19, 2005 9:45 pm

Det är nu jag tror att vi kan få ta del Shjons kontakter. Han skulle ju både bli klubbdiriktör, ambassadör och jag vet inte vad men jag tror att han kan ha ett finger med i spelet om den sista pusselbiten. Kanske helt åt pipsvängen fel men ändå tänkvärt.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav C70T5 » tor maj 19, 2005 10:37 pm

Intressant, Podein kanske har ett finger med i spelet gällande den sista pusselbiten, vem vet...
Jag personligen hoppas på att den sista backen som ska ansluta är riktigt rutinerad och skridskoskicklig. Det ska vara en DEFENSIV hockeyperfektionist, en riktig "korsdragslirare" bland övriga backar - det behövs! Det sas ju att medelåldern skulle höjas, så rutinen ska det ju inte vara något fel på iaf.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkan » fre maj 20, 2005 7:00 am

Är det klart att Podein har med Lakers att göra denna
säsongen?
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre maj 20, 2005 11:38 am

Precis, det har inte nämnts ett ynka ord officiellt om att Podein är med på något sätt i föreningen. Så jag räknar i nuläget inte med att han ingår på något sätt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav m-gois » lör maj 21, 2005 10:07 pm

Tycker sett till helheten att Årets Växjö-lag är det mest stjärnfattiga på bra många år som klubben Lakers har presenterat !

Är pengarna slut?/ eller är det att tränaren bara har valt arbetshästar som nyförvärv då han föredrar arbetsinsatsen framför skönliret ?

Visst Oskarshamn-lirarna är ju mycket bra men ändå så ser ju helheten mycket svagare ut än det brukar göra i Växjötruppen !

Nu när tyvärr mitt kära Mörrums Gois inte längre tillhör Allsvenskan :cry: så får man väl som Bleking åka till Växjö för att njuta av Allsvensk hockey, vilket inte är något större problem när det gäller resvägen.,Men som det verkar så börjar även klubben Växjö Lakers hålla igen när det gäller spelarmaterialet och dess kostnader .
Hoppas de ansvariga inom Växjö Lakers har dragit i handbromsen i rätt tid ! så det inte är för för sent !

På något sätt känner jag igen mönstret :roll: Aha det var precis så det började -raset för mitt kära Mörrums Gois !, Genom att kostnaderna översteg inkomsterna !

Hoppas de ansvariga i Lakers är klokare än så !

Go Lakers Go 8)
Så skönt att va Goisare................
Användarvisningsbild
m-gois
Forumamatör

Inläggav Niles » lör maj 21, 2005 10:29 pm

m-gois skrev:Tycker sett till helheten att Årets Växjö-lag är det mest stjärnfattiga på bra många år som klubben Lakers har presenterat !

Är pengarna slut?/ eller är det att tränaren bara har valt arbetshästar som nyförvärv då han föredrar arbetsinsatsen framför skönliret ?

Visst Oskarshamn-lirarna är ju mycket bra men ändå så ser ju helheten mycket svagare ut än det brukar göra i Växjötruppen !

Nu när tyvärr mitt kära Mörrums Gois inte längre tillhör Allsvenskan :cry: så får man väl som Bleking åka till Växjö för att njuta av Allsvensk hockey, vilket inte är något större problem när det gäller resvägen.,Men som det verkar så börjar även klubben Växjö Lakers hålla igen när det gäller spelarmaterialet och dess kostnader .
Hoppas de ansvariga inom Växjö Lakers har dragit i handbromsen i rätt tid ! så det inte är för för sent !

På något sätt känner jag igen mönstret :roll: Aha det var precis så det började -raset för mitt kära Mörrums Gois !, Genom att kostnaderna översteg inkomsterna !

Hoppas de ansvariga i Lakers är klokare än så !

Go Lakers Go 8)

Tycker inte du behöver oroa dig för nåt. Vet inte vad det är för handbroms du yrar om, inget vi dragit i ialla fall. Övertygad om att det kommer se bra ut, både arbetsmässigt och med avseende på lir. Laget är nog det mest spännande Lakers ställt på benen, inte minst åldersmässigt. Om det blir lika bra som det ser spännande ut återstår att se.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav m-gois » fre maj 27, 2005 11:08 pm

Tja inte för att va sån men nog hade jag inte så lite rätt om att Växjö Lakers har börjat dragit åt handbromsen !
Va vad det 1 miljon/eller 100 tusen denna gång !

Känner igen mönstret alldeles för väl tyvärr :cry: , (snart/eller har vi redan läst det) så får vi läsa uppgifter i media om att Lakers inte kan betala för sig och att några olika företag kräver Växjö på pengar !

Det är absolut inget roligt senarie som jag har upplevt genom åren som Goisare när klubben går ut och ber supporterna om pengar för att klara finanserna för året :? / och kanske är det er tur snart om ni och de ansvariga inte bromsar snart !

Jag hjälper förövrigt gärna till när det gäller min klubb men roliga pengar att skänka klubben är det definitivt inte ! (när det gäller deras överlevnad). Förövrigt hade gärna "slösat" dom på klubben i mitt hjärta ändå ! men det tar på psyket när det varje gång handlar om deras Överlevnad!

Sätt stopp för hela pengarullningen medans tid är ! Snart är det för sent !
Hoppas ni Lakersanhängare slipper denna tid då de ansvariga går ut och ber om pengar av supporterna !

En sak vet jag som Goisare-det håller inte att spela med de stora pojkarna om man inte har täckning för det !

P.s Jag tycker verkligen inte något illa om Lakers det vill jag absolut säga !
Mitt kära Mörrums Gois håller tyvärr inte längre till i Allsvenskan utan jag får nöja med med division 1 spel, men det är inte illa det för ett lag som håller till i en liten håla som Mörrum 8O
Så skönt att va Goisare................
Användarvisningsbild
m-gois
Forumamatör

Inläggav goisetkaa » fre maj 27, 2005 11:38 pm

Usch ja så väl man känner igen sig när man läser m-gois inlägg :cry:

Hoppa verkligen alla ni trevliga lakerssupportrar som jag har snackat med de sista åren slipper uppleva hela denna resan !
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inläggav Grimson » mån maj 30, 2005 10:56 am

Kan Per-Anton Lundström vara något för Lakers?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav Linkan » tis maj 31, 2005 7:16 am

Låter som det skulle vara ett bra alternativ......
Men det måste hända nåt snart! Man hör ju ingenting
inte ens rykten. :cry:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Flest mål vinner » tis maj 31, 2005 8:11 am

Kanske är så att vi måste lösa kontraktsfrågorna först med de 4 spelare som vi har kontrakt med men som inte får spela?

Det rör ju sig om ganska mycket pengar trots allt.

Är det någon som har en gissning kring vilka pengar det rör sig om per månad?

(Nu tror jag iofs att alla 4 bör vara intressanta på spelarmaknaden om de presterar på normal nivå, så det ska inte behöva belasta budgeten.....)
Flest mål vinner

Inläggav Puck På Pung » tis maj 31, 2005 10:56 am

Flest mål vinner skrev:Kanske är så att vi måste lösa kontraktsfrågorna först med de 4 spelare som vi har kontrakt med men som inte får spela?

Det rör ju sig om ganska mycket pengar trots allt.

Är det någon som har en gissning kring vilka pengar det rör sig om per månad?

(Nu tror jag iofs att alla 4 bör vara intressanta på spelarmaknaden om de presterar på normal nivå, så det ska inte behöva belasta budgeten.....)

Jag kan dra till med en vild gissning, men jag tror inte att någon här har någon exakt siffra. 15 000 per skalle är nog inte överdrivet när vi snackar snittet, snarare tvärtom. Med arbetsgivaravgifter brukar man väl kunna räkna dubbelt så för klubben 4x30 000 blir 120 000 i månaden.

Fast som sagt, detta är en ren jävla gissning som kan vara helt uppåt väggarna fel.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Beckis » tis maj 31, 2005 11:27 am

Hmmm. Puck på pungen: säker på att den inte träffade huvudet?? :wink:

Arbetsgivaravgifterna är på 32,82% av lön, så om vi utgår från din gissning att spelarna tjänar i snitt 15.000kr/skalle blir summan enligt följande.

15.000*32,82%=19.923kr/spelare vilket blir 79.692kr i månaden för fyra spelare.

Oj, vilken skillnad det blir mellan fakta och gissningar :wink:

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Puck På Pung » tis maj 31, 2005 11:31 am

Beckis skrev:Hmmm. Puck på pungen: säker på att den inte träffade huvudet?? :wink:

Arbetsgivaravgifterna är på 32,82% av lön, så om vi utgår från din gissning att spelarna tjänar i snitt 15.000kr/skalle blir summan enligt följande.

15.000*32,82%=19.923kr/spelare vilket blir 79.692kr i månaden för fyra spelare.

Oj, vilken skillnad det blir mellan fakta och gissningar :wink:

Beckis

Jag erkänner att jag inte hade någon större koll på arbetsgivaravgiften men samtidigt tror jag att 15.000 var i underkant. Nyström skrev nog inte på ett treårskontrakt för strunsummor, en målvakt av Koivulas rykte är inte på något sätt billig och Henrik Andersson som kom från Elitserien spelade säkert inte för korvören. Arup kanske var något billigare...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Silly Season