Tuominen till IKO

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tuominen till IKO

Inläggav MEL » tor maj 19, 2005 12:28 pm

fast inte vår gamla vapendragare Sami Tuominen..... :wink:

läs mer:

http://www.barometern.se/article.php?ar ... ,107;0;0;0
MEL
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » tor maj 19, 2005 1:03 pm

Många av IKO:s supportrar skrattar åt våra nyförvärv men detta är ju inte heller så imponerande. Att hämta backar från tyska andraligan, ja det vet ju vi vad det innebär. :notOK:

Ska bli intressant att se om IKO lyckas få ihop ett lika slagkraftigt lagbygge som de haft under de senaste säsongerna.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tor maj 19, 2005 1:12 pm

Han är säkert bra men tror han får svårt att ersätta Liwing rakt av..
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tor maj 19, 2005 1:15 pm

Det mest bedrövliga i kråksången är ju att vissa av IKO suppisarna menar på att tyska andra ligan gott och väl håller samma klass som HockeyAllsvenskan - men what the hell, han har ju tyngden... :oops:

Tacka vet jag Romö och Markusson! :ok:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 19, 2005 6:27 pm

Per Carlsson skrev:Många av IKO:s supportrar skrattar åt våra nyförvärv

Om det nu är sant fattar jag inte riktigt varför. Förra säsongen tyckte många att vi hade ett bra lag på pappret, och då tyckte jag inte det. I år tycker många att vi har ett svagt lag på pappret, och då tycker jag precis tvärtom. Mycket märkligt. Beror väl på att jag inte kan hockey så bra, men kommande säsongs lag ser mycket bättre ut än den föregående.

Stjärnspelarna (Omark, Männikkö, DeFauw, Podein) har bytts ut mot, på pappret, något svagare kort. Hirvonen bör vara fullgod ersättare för Omark. Calder är på pappret svagare än Männikkö. Markusson är yngre än Podein och därmed bättre. DeFauw ersätts inte direkt som jag ser det. Men på ytterforwardspositionen har vi istället värvat ungt och hungrigt (Persson och Andersson). Något som VLH tidigare har fått utstå kritik över att man inte gjort. Inget är någonsin bra. Båda dessa unga forwards är i alla fall bättre än Henrik Andersson.

Grotnes håller bevisligen bra allsvensk standard. Plus på målvaktspositionen alltså.

Lundström - Romö. Min bedömning är att Romö är bättre, åtminstone jämnare.

Olsson, Nyström, Carlsson ut. Ejdepalm, Persson, ? in. Ejdepalm kan omöjligen vara sämre än Nyström. Persson ersätter Olsson. Mer framtid hos den först nämnda. Bör vara rörligare i sitt spel. Vi väntar på ytterligare en back. Carlsson bör inte vara omöjlig att ersätta.

Slutsats: VLH har ett på pappret starkare lag än någonsin. Hur långt det räcker återstår att se.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tor maj 19, 2005 7:25 pm

Fördelen med Calder kontra mikka är storleken, även om Calder inte är någon jätte är han större än mikka så offensivt tror jag vi kan ha mer nytta av calder. Dock återstår det att se om han jobbar lika bra över hela planen som mikka gjorde. Som jag ser det har vi nu fler givna målskyttar (calder,jacobsson,persson och andersson) denna säsongen.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Re: Tuominen till IKO

Inläggav BHF_Armin » fre maj 20, 2005 9:30 am

MEL skrev:fast inte vår gamla vapendragare Sami Tuominen..... :wink:

läs mer:

http://www.barometern.se/article.php?ar ... ,107;0;0;0

Er???

Om jag minns rätt så va han hos oss innan han stack bort till er :wink:

//Holje
BHFanaticos - The Maniacs 1987
BHF_Armin
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » lör maj 21, 2005 11:04 pm

Ni ska nog inte vara för snabba med att räkna in Jacobsson än. Läkningen av hans skada har inte gått nåt vidare tyvärr. :(
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav DC » sön maj 22, 2005 1:15 am

c70t5 skrev:Det mest bedrövliga i kråksången är ju att vissa av IKO suppisarna menar på att tyska andra ligan gott och väl håller samma klass som HockeyAllsvenskan - men what the hell, han har ju tyngden... :oops:

Tacka vet jag Romö och Markusson! :ok:

/T5!!

Haha nej det är bedrövligt. Minns en annan klubb, kommer inte ihåg vilken men de hämtade en keeper som hette något likt McDonald eller annat liknande kommersiellt namn. Han kom från tyska tredjeligan och presenterades i klubben som bästa nordamerikanska målvakten utanför NHL. Klubbens supportrar hyllande han och försvarade ligan med den oerhörda klass den div 3 ligan hade med alla sina utländska importer. Den ligan höll enorm klass då, om de lagets supportrar vänt kappan efer vinden och nu sågar samma liga vet jag inte men det påminner lite om reaktionerna på denna värvning.
DC
Forumamatör

Inläggav Tobias » sön maj 22, 2005 1:29 am

Dessa supportrar låg inte i 2005 års hockeyallsvenska utan i dåtidens division två om inte jag minns fel....
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Återgå till Silly Season