Bulten

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Bulten

Inläggav Klonis » tor mar 24, 2005 5:53 pm

Hörde ett rykte om att en av våra materialare Bulten har fått lämna skutan nån som vet om detta stämmer :roll: :idea:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Baloo » tor mar 24, 2005 6:02 pm

Va fan inte han också. Är det sant vore det kul att veta varför???????
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Mygel » tor mar 24, 2005 6:18 pm

Ska alla lämna ert skepp?? Ser ut som om ni kommer att ha ett helt nytt ishockeylag nästa säsong om denna utvecklig fortsätter. Kanske dags för namnbyte oxå? :wink:

Min gissning är att det kommer att ske en rejäl satsning inom klubben för att ligga på övre halvan av den nya allsvenskan som kommer att vara sten tuff. Ni kanske kommer att få en riktigt trevlig säsong 2005/2006.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Lakers00 » tor mar 24, 2005 6:18 pm

Nu får dom lägga ner :evil: :evil: :evil: :evil:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Malul » tor mar 24, 2005 6:19 pm

Mygel,ja det lär bli storsatsande hoppas vi!

Men att kicka materialarn e ju nästan för mycket!

Kanske skall man vara nervös om man e städare i lakerdoom nu oxå;)?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tor mar 24, 2005 6:22 pm

Mygel skrev:Ska alla lämna ert skepp?? Ser ut som om ni kommer att ha ett helt nytt ishockeylag nästa säsong om denna utvecklig fortsätter. Kanske dags för namnbyte oxå? :wink:

Min gissning är att det kommer att ske en rejäl satsning inom klubben för att ligga på övre halvan av den nya allsvenskan som kommer att vara sten tuff. Ni kanske kommer att få en riktigt trevlig säsong 2005/2006.

Inga ryggsäckar nu Mygel som Belix brukar säga. Jag blir orolig när hela laget ska bytas ut. :?
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tor mar 24, 2005 6:28 pm

Lakers00 skrev:Jag blir orolig när hela laget ska bytas ut. :?

Ässcch, hur tror du det hade sett ut om man knappt ändrat om någonting i laget - snacka om att Vi hade varit ett stryklag kommande säsong. Alla spelarna som fått gå hittills är ju inga skrällar direkt. Nä, jag tror att detta kommer att bli förbannat bra och ser med tillförsikt fram mot det "nya" laget.

/T5!! :wink:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 24, 2005 6:36 pm

Men Bulten, det kan väl ändå inte vara sant, om honom har jag bara hört gott.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tor mar 24, 2005 6:46 pm

c70t5 skrev:
Lakers00 skrev:Jag blir orolig när hela laget ska bytas ut. :?

Ässcch, hur tror du det hade sett ut om man knappt ändrat om någonting i laget - snacka om att Vi hade varit ett stryklag kommande säsong. Alla spelarna som fått gå hittills är ju inga skrällar direkt. Nä, jag tror att detta kommer att bli förbannat bra och ser med tillförsikt fram mot det "nya" laget.

/T5!! :wink:

Jag håller med om att spelare måste bytas ut om dom inte håller måttet.
Men Henke......helt åt helvete fel dom andra säger jag inget om. Det är VÄLDIGT betydelsefullt att ha egna produkter i laget. Och Henke har väl inte brilljerat direkt men dålig har han inte varit. Nu är det ju så att Henke är inte uppsagd än så mycket kan hända. :D Hoppas....
Sedan tycker jag att vi ska ta tillbaka Blomman,jag tror att han fick en ordentlig knäpp på näsan när han fick kikken. Vi alla vet ju va Blomman kan,jag tror att Lakers kan få honom på rätt väg igen. Sedan om Jocke och han funkar är något helt annat.
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav A-sta » tor mar 24, 2005 6:52 pm

Mygel skrev:Ska alla lämna ert skepp?? Ser ut som om ni kommer att ha ett helt nytt ishockeylag nästa säsong om denna utvecklig fortsätter. Kanske dags för namnbyte oxå? :wink:

Min gissning är att det kommer att ske en rejäl satsning inom klubben för att ligga på övre halvan av den nya allsvenskan som kommer att vara sten tuff. Ni kanske kommer att få en riktigt trevlig säsong 2005/2006.!!

Här är nog en som är rätt på det,utom namnbytet förståss!

Jag tror att varje spelare som fått lämna, redan är ersatt utav en ny.
Dessa spelare tror jag inte kommer att komma ut före den 23 April på upptaktsmötet, om inte läckorna inom Lakers fortsätter. Och det hoppas jag inte att dom gör! Jag har också hört skitsnacket som Räven skrev om i en annan tråd, och det är vad jag skrev precis innan bara SKITSNACK!!
Fagervalls rensning hittils tycker jag varit nästan klockren, hoppas på ytterligare något namn. Jag tror dessutom inte som någon annan gjorde, att Åkesson har något med årets spelare att gjöra, då han ju valt att lämna skutan.
Det jag skrivit ovan är och förblir gissningar, men så skulle jag ha gjort om jag haft något inflytande.
GLAD PÅSK OCH EN BRA SILLY SEASON TILL ALLA LAKERSFANS!!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav petbir » tor apr 07, 2005 3:08 pm

Nån som vet något mera angående Bulten
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

los bultos

Inläggav Skacke » ons apr 13, 2005 10:23 am

hörde att det var av privatbit som Bulten lämnade av....
Att Henk Andersson gick tycker jag ej var konstigt.....högst lön efter Sjon,Brad och har ju inte direkt avbetalat det tycker jag...
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Bulten...

Inläggav Henkeman2 » tor maj 05, 2005 1:49 pm

Hörde från håll att han ska vara kvar, dock med en liten annan uppgift i organsiationen. Som jag förstått det så förblir han matris men inte med samma rätt att göra inköpen på eget bevåg. Sportchefens ansvara för att alla inköp som görs fr o m nu tydligen. Allt bör att få 100 koll på pengarna.

Hade tydligen stora problem att hålla uppgjord budget :)
Våga skjuta tufft att göra mål!
Användarvisningsbild
Henkeman2
Forumamatör

Inläggav buck » tor maj 05, 2005 10:43 pm

Kompositklubborna har gjort att MÅNGA materialbudgetar gått åt h-e... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 05, 2005 11:43 pm

Jag tycker VLH skulle förbjuda användningen av kompositklubbor. Den procentuella förbättringen är liten och beroende på att man har perfekt teknik i skotten. Det kostar mer än det smakar. Någon borde undersöka hur många fler mål kompositklubborna har bidragit till under förra säsongen. Min gissning är inte ett enda.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor maj 05, 2005 11:54 pm

Varanen skrev:Någon borde undersöka hur många fler mål kompositklubborna har bidragit till under förra säsongen. Min gissning är inte ett enda.

Kan iofs tänka mej att dessa klubbor skapat 4-5 mål / lag... BAKÅT!

Nån gubbe ska rensa, klubban bryts av och när ny klubba ska hämtas alt. byte ska genoföras så gör motståndarn mål...

förbjud skiten bara... folk har både kunnat göra mål o finta i decennier utan plastklubbor för tusentals kronor...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 05, 2005 11:59 pm

Helt riktigt. De spelare som använder kompositklubbor borde betala klubben istället för att få lön... :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » fre maj 06, 2005 12:06 am

Varanen skrev:Jag tycker VLH skulle förbjuda användningen av kompositklubbor. Den procentuella förbättringen är liten och beroende på att man har perfekt teknik i skotten. Det kostar mer än det smakar. Någon borde undersöka hur många fler mål kompositklubborna har bidragit till under förra säsongen. Min gissning är inte ett enda.

Kan tänka mig att ett fåtal av spelarna får viss fördel dvs de som har ett bra rappt skott.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav maximus » mån maj 23, 2005 8:42 am

Växjö Lakers har gjort ett bra förvärv utanför rinken. Ulf Eriksson från Boden blir ny materialförvaltare och flyttar med hela familjen söderöver. Kari Jaako, Bodens tränare, har gett Ulf de bästa rekommendationer.

http://www.smp.se/article.php?args=534790,102;0;0;0
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
Användarvisningsbild
maximus
Forumamatör

Inläggav carl » mån maj 23, 2005 10:46 pm

maximus skrev:Växjö Lakers har gjort ett bra förvärv utanför rinken. Ulf Eriksson från Boden blir ny materialförvaltare och flyttar med hela familjen söderöver. Kari Jaako, Bodens tränare, har gett Ulf de bästa rekommendationer.

http://www.smp.se/article.php?args=534790,102;0;0;0

Det måste ju funnits andra skäl till att denne Ulf Eriksson blir materialare i Lakers. För inte fan värvar man en materialare och flyttar honom 150 mil söder ut endast för den uppgiften.....?
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav puff » mån maj 23, 2005 11:29 pm

Hur menar du då Carl. det är väl ingen sträcka med dagens kommunikationsmedel. Det är väl inte konstigare än att man flyttar för att börja med andra jobb. En förutsättning är väl att det är ett jobb ledigt att söka. Men det är kanske det som du menar. Hur kommer det sig att detta jobbet är ledigt.
puff
Forumdemon

Inläggav The London Observer » tis maj 24, 2005 5:57 am

Varför värva en materialare från Boden ???? Ordet nepotism fladdrar förbi mina ögon :evil: Snart måste vi väl värva ismaskinförare, speaker, mostrar , fastrar och Gud vet vad frän Boden. :oops:

Vinröda tröjor kanske :!:
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör

Inläggav PP » tis maj 24, 2005 8:15 am

Vad händer med Bulten då?

Om Bulten fortfarande finns kvar, har för mig att jag läste det nånstans, så känns det inte bra! Föreningen drar på sig onödigt mycket fasta kostnader. Det gäller att ha så liten kostym som möjligt.

/Heja Lakers
PP
Forumamatör

Inläggav carl » tis maj 24, 2005 8:17 am

puff skrev:Hur menar du då Carl. det är väl ingen sträcka med dagens kommunikationsmedel. Det är väl inte konstigare än att man flyttar för att börja med andra jobb. En förutsättning är väl att det är ett jobb ledigt att söka. Men det är kanske det som du menar. Hur kommer det sig att detta jobbet är ledigt.

Jo puff, jag tycker att det är betydligt konstigare att flytta 150 mil än att man flyttar för att börja med andra civila heltidsjobb. Att vara materialare i en allsvensk förening är inte ett heltidsjobb. Lakers lär väl knappast lägga en massa slantar på att heltidsanställa Ulf Eriksson, eller lägga massa energi på att fixa jobb till hans hustru. Jag menar att det måste varit Ulf Erikssons familjs civila jobb som fört dem söderut. Inte primärt jobbet som materialare. I så fall blir jag mycket förvånad. Vad menar The London Observer med att värvningen grundar sig på nepotism? Vilka kopplingar har Ulf Eriksson med Lakers? Vem är hans svåger?
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav puff » tis maj 24, 2005 2:30 pm

Det är riktigt som du skriver carl. Men hans hustru har redan jobb i växjö utan lakers försorg.
puff
Forumdemon

Inläggav Bizon » tis maj 24, 2005 3:04 pm

Jag fattar inte riktigt är det meningen att man ska ha två st heltidare då eller om nu Bulten skulle vara kvar..?
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav Anders L » tis maj 24, 2005 3:51 pm

Å ALLAN då?
Vart tar han vägen? :?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Inläggav Räven » tis maj 24, 2005 4:11 pm

Inte tänkbart att de kommer att vara kvar, finns inte pengar för det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav theone » tis maj 24, 2005 4:13 pm

skicka ner Allan i J-lagen!
ge honom samma peng som han fick i A-laget då kan han inte annat ön och tacka ja!
May the strongest win!
Användarvisningsbild
theone
Forumamatör

Inläggav alfax » tis maj 24, 2005 4:47 pm

theone skrev:skicka ner Allan i J-lagen!
ge honom samma peng som han fick i A-laget då kan han inte annat ön och tacka ja!
Har Du någon aning om Allan fått överhuvudtaget några pengar,jag vet så,
ang . pengen så vet jag att det inte är fråga om pengar att Allan är kvar , men en kille som Allan som har brunnit för hockeyn i Växjö under alla år .han har varit materialera under alla hundåren i HC när det var 57 personer på läktaren (inkl. mej ) För mej skulle det vara en stor besvikelse om han inte kommer att tillhöra A-laget nu .Och jag vet att Allan skulle bli oehört besviken .Jag ska personligen ta kontakt med Ordf. Elmlund om hur det ligger till om förändringen även kommer att drabba Allan.
Jag kommer att gå på årsmötet på torsdag och blir detta det nya att ideella krafter inte ska finnas kvar ,då kommer jag att reagera med det " lilla " jag bidraget med.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis maj 24, 2005 6:00 pm

Faan, jag hade Allan som materialare när jag spelade juniorhockey i VHC i mitten på 80-talet. Han har ju alltid funnits där.....nä, Allan ska vara kvar.....om så BARA för att de e han!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav puff » tis maj 24, 2005 8:57 pm

Utan att lägga någon värdering i att det anställts en ny materialare så reagerar jag på de inlägg som kommer.
som vanligt, skulle jag vilja påstå, så ropar vi alltid på proffisionalism, på väg mot elitserien, vill ha bästa möjliga lag och spelare och även organisation runt laget.
När det sedan sker något i den riktningen så blir vissa på forumet nostalgiska. *Då kommer ord som "alltid funnits där", "tillhör lakers" osv.
Det låter som att vi skall förändra och "gå uppåt" i systemet men bara om allt är som det varit förut.
Vi får väl förutsätta att ledningen vet vad de gör och att de har skäl för det. Ett lag består inte bara av spelare utan för att det skalll bli ett fungerade team så fodras det också en "tross" dvs bra service runt laget. därigenom har väl en materialare stor betydelse.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » tis maj 24, 2005 9:42 pm

Jo då, du har rätt puff, men jag skulle gärna vilja veta vad det är ytterligare som den nya materialaren ska kunna, som inte Bulten och Allan fixade.
Eller kan det vara så att Bulten och Allan sagt ifrån och inte vill fortsätta, då är det kanske inte så konstigt att det blir en ny och varför inte en eventuell "kompis" till tränaren.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tis maj 24, 2005 10:02 pm

Enligt kronobergsnyheterna verkade som att lakers ville att de skulle gå ner på timanställning. Verkade även så att det var pga att budget för matrialet inte hållits utan skenat iväg.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » tis maj 24, 2005 11:09 pm

Jo, det finns förhoppningsvis en orsak till det hela, bra att det hålls ett stort öga på ekonomin, för den kommer med all säkerhet att bli ansträngd.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season