Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
alfax skrev:Jag har hört att en som är blind hade läst i någon tidning och sagt till en som är döv att det är en storvuxen kinesisk back på gång ,vikt 53 kilo.
Han har 38 A-landskamper, 50 B-landskamper, 420 elitseriematcher för Ässät, en säsong i MoDo i svenska elitserien, och sist men inte minst VM-silvret 1992.
ruppo skrev:tycker det dragit ut långt på tiden nu!
buck skrev:hrmm... dragit ut på tiden? vi har ju trots allt 22 spelare klara! Hammers ex.vis har 4 stycken... å ingen tränare!
Så varför så otålig?
m-gois skrev:Tycker sett till helheten att Årets Växjö-lag är det mest stjärnfattiga på bra många år som klubben Lakers har presenterat !
Är pengarna slut?/ eller är det att tränaren bara har valt arbetshästar som nyförvärv då han föredrar arbetsinsatsen framför skönliret ?
Visst Oskarshamn-lirarna är ju mycket bra men ändå så ser ju helheten mycket svagare ut än det brukar göra i Växjötruppen !
Nu när tyvärr mitt kära Mörrums Gois inte längre tillhör Allsvenskan så får man väl som Bleking åka till Växjö för att njuta av Allsvensk hockey, vilket inte är något större problem när det gäller resvägen.,Men som det verkar så börjar även klubben Växjö Lakers hålla igen när det gäller spelarmaterialet och dess kostnader .
Hoppas de ansvariga inom Växjö Lakers har dragit i handbromsen i rätt tid ! så det inte är för för sent !
På något sätt känner jag igen mönstret Aha det var precis så det började -raset för mitt kära Mörrums Gois !, Genom att kostnaderna översteg inkomsterna !
Hoppas de ansvariga i Lakers är klokare än så !
Go Lakers Go
Flest mål vinner skrev:Kanske är så att vi måste lösa kontraktsfrågorna först med de 4 spelare som vi har kontrakt med men som inte får spela?
Det rör ju sig om ganska mycket pengar trots allt.
Är det någon som har en gissning kring vilka pengar det rör sig om per månad?
(Nu tror jag iofs att alla 4 bör vara intressanta på spelarmaknaden om de presterar på normal nivå, så det ska inte behöva belasta budgeten.....)
Beckis skrev:Hmmm. Puck på pungen: säker på att den inte träffade huvudet??
Arbetsgivaravgifterna är på 32,82% av lön, så om vi utgår från din gissning att spelarna tjänar i snitt 15.000kr/skalle blir summan enligt följande.
15.000*32,82%=19.923kr/spelare vilket blir 79.692kr i månaden för fyra spelare.
Oj, vilken skillnad det blir mellan fakta och gissningar
Beckis
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster