av C70T5 » tis maj 31, 2005 9:33 pm
Jens Nyström var en av mina absoluta favoritspelare i Lakersdressen fram till förra säsongen, en riktig pucktrollare som gjorde det där lilla extra på isen, publikfavorit med stort P. Förra säsongen så spelade Jesse under all kritik. Uppåkningarna genom egen defensiv zon med ett par katastrofala kroppsfinter och dribblingar framför egen målvakt för att sedan åka upp och bli av med pucken innan offensiv blå vilket resulterade kontringar mot oss, gång på GÅNG. Jens har sjunkit markant i mina ögon, det hade han inte behövt göra, han hade kunnat ta beskedet med att han inte var önskvärd i klubben på ett mycket mer proffessionellt sätt, jag menar han behöver ju inte sitta tankspridd hur länge som helst för att begripa att hans spelsätt/kapacitet tyvärr inte passar in i dagens Växjö Lakers. Växjö Lakers har ju klarlagt att man med god hand velat hjälpa Jens Nyström med ett liknande kontrakt med någon annan klubb - och det skulle inte vara några som helst problem. När sedan Jens Nyström spottar och snackar en massa skit om Växjö Lakers både i smålandsposten och i den norra lokalblaskan - jag köper inte det, så fruktansvärt lågt och amatör"panik"aktigt, vad tror han att han ska tjäna på det, sympatier från folk och supporters eller? Jag kan försäkra herr Nyström att det blir precis tvärtom. Hade Nyström gjort som Einarsson och insett uppenbarliga saker och ting så hade han blivit ihågkommen som kungen i Lakerdome, nu kommer herr Nyström bli ihågkommen som en bitter skvallerkärring i lokalblaskorna, tyvärr!
/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER