Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
asesaw skrev:Lite intressant läsning från hockeymagasinet!
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/14809.htm
Detta kommer att bli en intressant säsong. Det kan man lugnt säga.Det kommer göra ont att möta Växjö i vinter som utöver den 186 cm långe och 92 kg tunge finnen också värvat fysiska/tuffa spelare som Adam Calder, Johan Markusson, Martin Romö och Johan Andersson.
Efter en säsong i den finska andraligan med Hermes, fick Honkanen aningen oväntat en ny chans i SM-liiga inför den gångna säsongen, då bottenklubben Lahti Pelicans skrev kontrakt med backen. Någon offensiv succé blev det förstås inte där heller
Charlamov skrev:Här måste jag motargumentera när det gäller steget från J20-Elit till AS. Alla kommer väl ihåg lånet av Åhsberg och Ohlsson under fjolårssäsongen... min uppfattning var att dom överglänste de flesta av Lakersspelarna DEN perioden (det var iofs under den djuuupa svackan, men ändå). Att C. Persson skulle få stora problem tror jag inte ett dyft på. Frölunda är Sveriges bästa lag... även juniorerna. Dom har blivit drillade i den bästa plantskolan... spelförståelse, disciplin, hårt arbete... förutom att dom är talangfulla, annars hade dom aldrig tagit ngn plats där. Jag tror att Persson kommer att bli en av de bästa backarna i Lakers!!!
Puck På Pung skrev:Tror heller inte att han har ens i närheten av den grundtalang Helmersson, Svensk och Täng har.
Varanen skrev:Puck På Pung skrev:Tror heller inte att han har ens i närheten av den grundtalang Helmersson, Svensk och Täng har.
Varför utgår du ifrån att Persson, i sin grundtalang, skulle vara avgrunder i från de nämnda spelarna. Namnteckning på fel kontrakt kanske? Jag tror alla från Frölundas J20 har en stor talang för hockey, inte bara de som signar för Hammers...
Mygel skrev:Den tjeckiska och tyska borde val oxa hamna nagonstans nara Svenska ES?
Varanen skrev:Så här skriver den bästa finska hockeysiten(www.jatkoaika.fi):
Honkanen är Växjös femte finländare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster