Ja då var allt klart då :-)

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ja då var allt klart då :-)

Inläggav Skacke » fre jun 10, 2005 3:29 pm

"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » fre jun 10, 2005 3:30 pm

Laget komplett:

MV1 - Pär Åkerström
MV2 - Pål Grotnes - Ny från Halmstad

B1 - Aki Heino
B2 - Jeremias Augustin
B3 - Per Sundbom
B4 - Andreas Custemo
B5 - Peter Messa
B6 - Christopfer Persson - Ny från Frölundas J20
B7 - Johan Ejdepalm - Ny från Hammarby
B8 - Jani Honkanen - Ny från Pelicans Lahti

C1 - Torsten Yngvesson
C2 - Daniel Johansson
C3 - Martin Romö - Ny från Oskarshamn
C4 - Ville Hirvonen - Ny från Pelicans Lahti

F1 - Jarno Pikkarainen
F2 - Christian Jacobsson
F3 - André Selander
F4 - André Persson
F5 - Johan Andersson - Ny från Skövde
F6 - Jonathan Persson - Ny från Boden
F7 - Adam Calder - Ny från Coventry Blaze
F8 - Johan Markusson - Ny från Oskarshamn
F9 - Robert Rosén - Ny från Alvesta
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » fre jun 10, 2005 3:44 pm

ska bli intresant att höra vad vår finlandsexpert varanen har att säga om denne reslige back. Då kan ju träningen börja :lol:
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav dolitle » fre jun 10, 2005 4:15 pm

Välkommen Jani !

Vad säger du om honom Varanen?

Skönt att laget är komplett så här pass tidigt på säsongen.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » fre jun 10, 2005 4:42 pm

Kollar man lite på hans stats så gick det bra för han 03/04 i finska andraligan. Hans stats från Pelicans blev något sämmre då laget var ett bottenlag i finska ES. Han vann den interna utvisningsligan så man kan väll säga att han är blommans efterträdare :lol:

HIFK Helsinki SM-Liiga 99/00 3 0 0 0 -1 0
HIFK Helsinki Jr. A SM-sarja 99/00 36 1 7 8 +2 64
Haukat-KJT I divisioona 00/01 40 4 5 9 +6 169
HIFK Helsinki SM-Liiga 01/02 24 0 0 0 -6 20
SaiPa Lappeenranta SM-Liiga 01/02 1 0 0 0 0 0
Haukat-KJT I divisioona 01/02 16 6 5 11 +9 87
Hermes Kokkola I divisioona 01/02 8 0 2 2 -6 10
Bodens IK Allsvenskan North 02/03 42 3 4 7 -14 107
Hermes Kokkola I divisioona 03/04 42 5 13 18 +17 101
Pelicans Lahti SM-Liiga 04/05 51 1 2 3 -18 92
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Jens » fre jun 10, 2005 6:03 pm

Grattis till värvningen av Jani, en riktigt fysisk back som aldrig kliver åt sidan... Kan även producera en del framåt i sina bästa stunder, men han är lite för snål när det gäller att använda sitt relativt hårda skott ibland. En riktig publikfavorit i varje fall.
Jens
Forumamatör

Inläggav dolitle » fre jun 10, 2005 6:10 pm

Tack för dom orden Jens. Alltid kul att höra från nya spelares gamla faans.

Kan du utveckla beskrivningen av Jani? Typ kan användas i pp, bp. Passar bra, snabba uppspel etc etc.
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav maximus » fre jun 10, 2005 6:19 pm

Skönt att alla är på plats:

Player Pos Born Ht Wt L/R
Pål Grotnes G 1977-03-07 6.02 187 L
Pär Åkerström G 1982-05-16 6.00 183 L

Jeremias Augustin D 1985-11-10 6.00 181 L
Andreas Custemo D 1972-06-27 5.11 187 R
Johan Ejdepalm D 1982-01-04 6.00 190 L
Aki Heino D 1977-08-11 5.11 187 R
Jani Honkanen D 1979-09-20 6.01 203 L
Peter Messa D 1980-09-19 5.11 187 L
Christoffer Persson D 1985-04-04 6.04 198 L
Per Sundbom D 1976-09-06 6.02 209 L

Johan Andersson F 1984-03-09 6.00 183 L
Adam Calder F 1976-03-28 5.11 183 L
Ville Hirvonen F 1980-01-07 6.00 185 L
Christian Jacobsson F 1974-12-24 5.11 181 R
Daniel Johansson F 1981-07-05 6.00 192 L
Johan Markusson F 1979-08-20 5.11 203 L
Andrée Persson F 1983-01-12 6.04 216 R
Jonathan Persson F 1984-03-05 6.01 192 L
Jarno Pikkarainen F 1979-12-06 5.11 185 L
Martin Romö F 1979-11-22 6.02 205 R
Robert Rosén F 1987-00-00 5.10 157 -
André Selander F 1984-01-23 5.10 198 L
Torsten Yngvesson F 1973-01-02 5.08 181 L

Av Age: 24.6087 | Av Ht: 183 cm / 6'0" | Av Wt: 86 kg / 190 lbs

Inte ens ett snitt på 90 pannor?
Efter 3 år med Lakers och alla fester med lakejerna ...
Av Age: 27.6087 | Av Ht: 183 cm / 6'0" | Av Wt: 96 kg :lol:
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
Användarvisningsbild
maximus
Forumamatör

Inläggav asesaw » fre jun 10, 2005 7:16 pm

Lite intressant läsning från hockeymagasinet!
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/14809.htm

Nu väntar man bara på lite kommentarer från Lahtifans.
asesaw

Inläggav Per_växjö » fre jun 10, 2005 7:28 pm

asesaw skrev:Lite intressant läsning från hockeymagasinet!
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/14809.htm

Det kommer göra ont att möta Växjö i vinter som utöver den 186 cm långe och 92 kg tunge finnen också värvat fysiska/tuffa spelare som Adam Calder, Johan Markusson, Martin Romö och Johan Andersson.
8) Detta kommer att bli en intressant säsong. Det kan man lugnt säga.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav asesaw » fre jun 10, 2005 7:47 pm

8) Detta kommer att bli en intressant säsong. Det kan man lugnt säga.

Hoppas också det blir en intressant säsong. Men i år kommer jag inte ha skyhöga förväntningar som jag hade inför förra säsongen. En placering strax under topplagen och jag är :)
asesaw

Inläggav Åryd Lakej » fre jun 10, 2005 9:48 pm

Ja tror stenhårt på topp 6 för att vi har ett så blandat lag åldersmässigt som vi inte haft förut och för den skull skruvar ja upp förväntningarna mer än vad ja gjort tidigare om åren!!!
Tror detta kan bli skitkul :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Räven » fre jun 10, 2005 9:53 pm

Det ser faktiskt ganska bra ut tycker jag, nu gäller det bara att få det att funka som ett lag också. Kan ju var viktigt kanske.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » fre jun 10, 2005 10:57 pm

Precis men det får dom göra så tar vi ngr öl å njuter innan allvaret börjar :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav asesaw » lör jun 11, 2005 1:52 am

Vad man söker efter nu är kontinutet. Att laget vi har få spela sig samman. Många av nyförvärven har man aldrig sett innan, det ska bli intressant och se vad dem kan uträtta. Topp eller flopp?
Det viktigaste är att vi har ett stabilt försvar, någonting man saknade den senaste säsongen. Sen gäller det att Calder, Jacobsson, och Andersson gör sina poäng också. Och att Yngvesson och Custe kan ta på sig sina roller som "pappor" åt laget. Eller förenklat sagt:
"Spelarna ska ta på sig de rollerna som Fagervall/Evertsson givit dom"

Detta är nog den mest intressanta säsong i VLH:s historia, NU JÄFLAR GÄLLER DET!
asesaw

Inläggav C70T5 » lör jun 11, 2005 12:47 pm

Hockeycentralen skriver också lite om Jani Honkanen.
HOCKEYCENTRALEN

Efter en säsong i den finska andraligan med Hermes, fick Honkanen aningen oväntat en ny chans i SM-liiga inför den gångna säsongen, då bottenklubben Lahti Pelicans skrev kontrakt med backen. Någon offensiv succé blev det förstås inte där heller

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör jun 11, 2005 2:18 pm

Så här skriver den bästa finska hockeysiten(www.jatkoaika.fi):

Honkanen är Växjös femte finländare

Honkanen, 25, spelade säsongen som gick 51 matcher i Pelicans. Hans enda mål kom mot moderklubben HIFK. Till hans konto kom det dessutom 2 assist och 92 utvisningsminuter.

Backen spelade 1999-2002 sammanlagt 27 matcher för HIFK. I statistiken hittar man ytterligare en ligamatch för SaiPa. Till största delen har Honkanen huserat i allfinskan där han representerat KJT och Hermes. Säsongen 02/03 spelade han för Boden i allsvenskan.

I Växjö hittar Honkanen ett bekant ansikte, Ville Hirvonen, som i maj skrev på för samma klubb. Andra finländare i laget är målvakten Ville Koivula, backen Aki Heino och forwarden Jarno Pikkarainen.

Förra säsongen placerade sig laget i den södra allsvenskans mitt. In i det sista fightades man för en plats i super-allsvenskan, men föll med knapp marginal utanför. Förra säsongens poängkung Miikka Männikkö har återvänt till JYP.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör jun 11, 2005 2:58 pm

Bra att det faktiskt blev en defensiv närkampsback. Enligt vad jag snappat upp på Pelicans supporterforum är han orörlig och har stela handleder. Men att han är oerhört tuff och hård. Spelar hela tiden på gränsen. Kan slåss om det behövs. Han skall alltså inte sköta några uppspel, men det kan ju många andra av våra backar.

Man skall komma ihåg att supportrarna är vansinniga eftersom laget kom sist i ligan. De är t ex oerhört besvikan över att klubben värvat Sami Helenius (som bl a spelat i Dallas) från Ilves. Maken till negativa supportrar får man leta efter. I jämförelse är vårt forum en studie i positivt tänkande.

Honkanen är alltså en utpräglad rollspelare, en extremt defensiv tacklare. Det kommer smälla i sargen. Tjohoooo! Hockey är tokskoj!!!!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » lör jun 11, 2005 7:26 pm

Jag tycker att det kommer att bli riktigt kul i år... och jag bryr mig faktiskt inte direkt om vad dom andra klubbarna har värvat för spelare i år, för det kvittar jag menar en sån som Lilja .... han blir ju köttfärs när han har haft både Calder, Honkanen, Markusson, C.Persson och A.Persson över sig. Så det jag försöker säga är det att Lakers kommer att vara Mycket Mycket starkare i år, det finns bara en sak som jag är lite rädd över det är det att dom har 7 st backar som är mycket skickliga och en som är hyffsad (jerry) och om jag hade varit fagerwall så hade inte jag satt ngn utav: Messa, Custe, Sundbom, Honkanen, C.Persson, Ejdepalm och Heino i Fjärde femman och det som är ännu tråkigare är ju det att man spelar oftast bara med 7 backar och då så finns det ingen som jerry kan peta enligt mig....

Rörde nog ihop det ordentligt nu :wink:

Någon kommentar om detta?
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » lör jun 11, 2005 7:31 pm

För det första så är nästan alltid minst en utav backarna skadade.
Och för det andra så håller jag inte med dig om att Jerry "bara" är hyffsad. Han bevisade en gång för alla när han kom tillbaka från Osby att han kan hantera det allsvenska spelet precis lika bra som de övriga backarna gjorde under föregående säsong. Visst att Custe, Messa och Heino höll en högre nivå men det är ju inget att diskutera om varför....

Tror inte alls att Jerry är självklar i en fjärde femma utan jag tror att han kommer kunna kriga till sig en plats i en av de tre första femmorna precis som alla andra.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör jun 11, 2005 8:09 pm

Augustin har absolut en chans att kriga till sig en plats bland de sex. Jag tror att vi har 5 som är rätt givna: Custe, Heino, Messa, Honkanen och Ejdepalm. Sundbom, Persson och Gäry slåss om den 6:e platsen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » sön jun 12, 2005 1:10 am

Jag sälar mig till Varanens tankebana.

Jag tror att Jerry kan ta en plats bland backarna.
Vi måste komma ihåg att det är C.Perssons första A-lags säsong. Det är stor skillnad från J-20 till att bli senior.
Hoppas såklart som alla andra att han ska blomma ut och få sitt genombrott som senior i VLH. Det gör då inget om det blir denna säsongen.
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » sön jun 12, 2005 10:10 am

Här måste jag motargumentera när det gäller steget från J20-Elit till AS. Alla kommer väl ihåg lånet av Åhsberg och Ohlsson under fjolårssäsongen... min uppfattning var att dom överglänste de flesta av Lakersspelarna DEN perioden (det var iofs under den djuuupa svackan, men ändå). Att C. Persson skulle få stora problem tror jag inte ett dyft på. Frölunda är Sveriges bästa lag... även juniorerna. Dom har blivit drillade i den bästa plantskolan... spelförståelse, disciplin, hårt arbete... förutom att dom är talangfulla, annars hade dom aldrig tagit ngn plats där. Jag tror att Persson kommer att bli en av de bästa backarna i Lakers!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Puck På Pung » sön jun 12, 2005 10:23 am

Charlamov skrev:Här måste jag motargumentera när det gäller steget från J20-Elit till AS. Alla kommer väl ihåg lånet av Åhsberg och Ohlsson under fjolårssäsongen... min uppfattning var att dom överglänste de flesta av Lakersspelarna DEN perioden (det var iofs under den djuuupa svackan, men ändå). Att C. Persson skulle få stora problem tror jag inte ett dyft på. Frölunda är Sveriges bästa lag... även juniorerna. Dom har blivit drillade i den bästa plantskolan... spelförståelse, disciplin, hårt arbete... förutom att dom är talangfulla, annars hade dom aldrig tagit ngn plats där. Jag tror att Persson kommer att bli en av de bästa backarna i Lakers!!!

Jag kan ge dig mängder av exempel på hur fel du har här. Det är ytterst få som går in första året som senior och spelar riktigt bra och jämnt.

Det var det jag försökte påtala för många av er angående Selander ifjol. Även om han imponerade i J20 och på försäsongen så sade jag att förvänta er inte att det ska fortsätta - det gjorde det heller inte.

Åhsberg och Olsson spelade två enstaka matcher för er helt utan några som helst krav i ett lag som var i en djup svacka. Nu är Olsson i Västerås och Åhsberg i Rögle. Tvivlar på att någon av dem gör succé direkt.

Per Helmersson som var en av södra allsvenskans bästa backar ifjol och värvades av Skellefteå var inte alls ordinarie under sin första säsong. Mikael Svensk var det inte heller, Jonas Jacobsen i fjol hos oss var det inte. Det är exempel i Hammers.

Alexander Täng gick till Rögle som "stort framtidslöfte", "borde spela i Frölundas A-lag redan nu" men hade inte en chans på en plats i laget.

Ser ingen som helst anledning till att Persson skulle vara ett undantag. Tror heller inte att han har ens i närheten av den grundtalang Helmersson, Svensk och Täng har.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Varanen » sön jun 12, 2005 10:35 am

Puck På Pung skrev:Tror heller inte att han har ens i närheten av den grundtalang Helmersson, Svensk och Täng har.

Varför utgår du ifrån att Persson, i sin grundtalang, skulle vara avgrunder i från de nämnda spelarna. Namnteckning på fel kontrakt kanske? Jag tror alla från Frölundas J20 har en stor talang för hockey, inte bara de som signar för Hammers... :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » sön jun 12, 2005 10:56 am

Varanen skrev:
Puck På Pung skrev:Tror heller inte att han har ens i närheten av den grundtalang Helmersson, Svensk och Täng har.

Varför utgår du ifrån att Persson, i sin grundtalang, skulle vara avgrunder i från de nämnda spelarna. Namnteckning på fel kontrakt kanske? Jag tror alla från Frölundas J20 har en stor talang för hockey, inte bara de som signar för Hammers... :wink:

Hehe. Jadu, det var inte därför. Det var väl mest för att jag inte hade hört talas om Persson tidigare. Kan ju vara min bristande kunskap, men jag brukar ha rätt bra koll på vilka Frölundajuniorer som anses vara starkast.

Dessutom är, vad jag vet, Persson befriad från juniorlandskamper och inte draftad. Hade han varit en stor talang hade han blivit det, inte minst tack vare sin storlek.

Helmersson var en nyckelspelare i juniorlandslaget och bildade ofta backpar med just Svensk. Tror dessutom att anledningen till att Helmersson inte är draftad är just att han som back inte är större än 180. Lägg därtill att han aldrig varit med i seniorsammanhang i Frölunda, något Helmersson, Svensk, Täng och även vår back Jonas Jacobsen har varit.

Så, nej, det har inte med vad det står skrivet för klubb på deras kontrakt. Då skulle jag bara jämföra med Svensk, för Helmersson spelar för Skellefteå och Täng för Rögle (utlånad till Borås).

För övrigt kanske någon borde bryta loss denna diskussion och ge den en egen tråd, för det har grenats rätt rejält från Honken.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Kjellsson » sön jun 12, 2005 5:59 pm

Välkommen Jani!!! :D :D :D

Detta var precis vad jag har önskat. En stor tuff och hård back som aldrig viker ner sig.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Varanen » sön jun 12, 2005 7:11 pm

Kul att höra Kjellsson. Det finns säkert många som känner sig lite besvikna över att det den sista pusselbiten "bara" blev Honkonen. Det blev ingen levande legend som det viskades lite om. Jag har till min förvåning märkt att finska ES har otroligt låg status bland Lakers-supportrarna. Det är sant att svenska ES håller högre standard rakt igenom, men den finska ligan är ingen blåbärsserie. Tidigare har vi hämtat Messa och Heino från Finland. Båda har visat sig hålla hög allsvensk klass, trots att de haft svårigheter med att få tillräcklig speltid i sina lag som tillhört botten där. Ju högre standard hockeyn i Växjö uppnår desto fler utpräglade rollspelare kommer laget att innehålla. Honkonen kommer inte att ösa in poäng, men han förstår sina uppgifter på isen och han kommer att utföra de i byte efter byte efter byte efter byte. Utan sådana gedigna hockeyarbetare kan man aldrig bli ett stabilt vinnande lag. Med denna trupp har vi tagit ännu ett kliv mot att etablera oss i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » sön jun 12, 2005 7:48 pm

Jag måste säga att jag inte har någon större koll på finska SM-Liiga, men att den håller högre klass än HockeyAllsvenskan är ju helt klart.

Som du säger Varanen, Heino och Messa tog inte plats i sina bottenklubbar medans här är dom i det översta skiktet.

Är SM-Liiga den 3:e bästa ligan efter NHL(när den var igång) och Svenska ES ? Eller är den Ryska ligan bättre?
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » sön jun 12, 2005 7:56 pm

Den tjeckiska och tyska borde val oxa hamna nagonstans nara Svenska ES?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » sön jun 12, 2005 9:00 pm

Mygel skrev:Den tjeckiska och tyska borde val oxa hamna nagonstans nara Svenska ES?

Har ingen större koll men om jag skulle ranka de nämnda ligorna här skulle det vara:
1. NHL
2. ES
3. SM-Liiga, Tjeckiska och Ryska
4. Tyska

Sen har jag inte dökoll, men Österrikiska och Schweizska håller väl också rätt schysst klass, samma som Tyskland skulle jag tro.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Varanen » sön jun 12, 2005 10:29 pm

Utan att veta exakt hur våra nyförvärv är som spelare kan man ändå konstatera att det finns en röd tråd. Låt oss gå tillbaka till slutet av förra säsongen. Playoff 1 mot Nyköping. Förhoppningarna var stora att vi skulle kunna skrälla i likhet med debutåret. Pang, Pang, Pang! Våra krigare flög omkring som blöta vantar. Klart att de krigade, gav säkert mer än vad som är möjligt egentligen, men vi räckte inte till i närkamperna. Nyköping var BÅDE större och snabbare. Det är inget bra om man inte behärskar åtminstone ett av områdena. Då förlorar man i hockey och det gjorde vi.

Nu har VLH fyllt på truppen med närkampsspelare (Honkanen, Calder, Andersson, Markusson, Persson och Romö). Förhoppningsvis fortsätter Selander och A.Persson sin utveckling i den riktning jag önskar och höjer sitt närkampsspel ett par snäpp ytterligare. Denna gång kanske det blir våra kåbojjsare som pangar på.

Det viktiga nu är att de andra spelarna inte börjar tro att de inte behöver tacklas. Hockey är en fullkontakt-sport. Att markera en tackling ger inga stilpoäng så det måste bli ett definitivt slut på det ofoget. Jag är så otroligt sugen på nästa säsong nu....
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » mån jun 13, 2005 12:07 am

Jag är övertygad om att detta kommer att bli bra. Det känns som om att man har strävat efter att förbättra just det som man inte räckte till på förra säsongen. Om det sedan håller, ja det återstår att se.
puff
Forumdemon

Inläggav Flanders » mån jun 13, 2005 10:09 am

Utan att ha sett honom spela tycker jag att Honkanen känns som en naturlig ersättare till Olsson, yngre och förhoppningsvis något bättre överlag. Och som backbesättningen ser ut idag så har vi gott om offensiva talanger (Aki, Messa, Generalen, Ejdepalm), det var defensiven som behövde uppgraderas.

Jani kan mycket väl bli en av de onsynliga publikfavoriterna, utmärker sig aldrig, men bedöms utifrån antalet misstag istället för antalet bra saker han gör (förutom om det visar sig att han kan tacklas som Blomman och Morgan Hansson, då kommer alla att älska honom).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Varanen » mån jun 13, 2005 12:58 pm

Varanen skrev:Så här skriver den bästa finska hockeysiten(www.jatkoaika.fi):

Honkanen är Växjös femte finländare

Intressant kuriosa är att man ändrat rubriken till Honkanen är Växjös fjärde finländare och tagit bort Jarno. De har väl checkat lite och märkt att han är svensk medborgare och aldrig spelat i Finland. Men för mig är Jarno en av fem finländare i laget. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season