Ytterligare J-torpare till Rögle!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ytterligare J-torpare till Rögle!

Inläggav majjen » lör dec 17, 2005 2:16 pm

Fredrik Möller, center i Jonstorp, har 29 poäng så här långt i årets serie. För detta belönas han med en plats i Rögle!

stats:
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... erial=9961

Jag gillar Rögles sätt att jobba! Leta i närområdet!
Det man möjligen förlorar i skicklighet vinnar man i hängivenhet och kostnad!
Visst måste man värva spetskompetens, ibland kommer de killarna en bit bortifrån. Men det måste också finnas utrymme i en trupp för "framtidsmän" från regionen.
majjen
Forumproffs

Inläggav Malul » lör dec 17, 2005 3:05 pm

ni AIA-re som skriver här,hur är stämningen mellan jonstorp o rögle?finns det nåt ont blod eller älskar ni varann?

kan tänka mig att vi inte lika lätt skulle kunna plocka taifare o trojaner...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » lör dec 17, 2005 3:40 pm

Jag hoppas att jag inte trampar Jonstorparna på tårna nu när jag skriver att Jonstorp har mer eller mindre alltid varit den lilla klubben i närheten av Ängelhom dit spelare, som inte direkt platsar eller inte har lust att satsa så mycket i Rögle, går. Många spelare som har spelat i Rögle har blivit fostrade i Jonstorp och sen gått över i junior åldern. När de inte har nått A-laget så har de lirat med polarna i främst Jonstorp.

Tror inte att vi har något gnabb med varandra. Känns mer som om vi lever i väldigt nära symbios eller något.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Rebecca » lör dec 17, 2005 3:43 pm

Mygel skrev:Jag hoppas att jag inte trampar Jonstorparna på tårna nu när jag skriver att Jonstorp har mer eller mindre alltid varit den lilla klubben i närheten av Ängelhom dit spelare, som inte direkt platsar eller inte har lust att satsa så mycket i Rögle, går. Många spelare som har spelat i Rögle har blivit fostrade i Jonstorp och sen gått över i junior åldern. När de inte har nått A-laget så har de lirat med polarna i främst Jonstorp.

Tror inte att vi har något gnabb med varandra. Känns mer som om vi lever i väldigt nära symbios eller något.

Detta tycker jag låter fantastiskt bra! Önskar att det var så mellan oss, Troja och Taif, men tyvärr inte. Jag skulle gärna vilja se Marcus Eriksson här eller Sebastian Arvidsson nästa säsong, men tror inte det inträffar... Klubbarna ska kunna vara "vänner" och på ett eller annat sätt utan problem kunna hjälpa varandra, så som vi hjälpte troja med pengar när de hade det som mest krisigt...eller har jag fel?
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Toyspeed » lör dec 17, 2005 9:26 pm

Rebecca skrev:
Mygel skrev:Jag hoppas att jag inte trampar Jonstorparna på tårna nu när jag skriver att Jonstorp har mer eller mindre alltid varit den lilla klubben i närheten av Ängelhom dit spelare, som inte direkt platsar eller inte har lust att satsa så mycket i Rögle, går. Många spelare som har spelat i Rögle har blivit fostrade i Jonstorp och sen gått över i junior åldern. När de inte har nått A-laget så har de lirat med polarna i främst Jonstorp.

Detta tycker jag låter fantastiskt bra! Önskar att det var så mellan oss, Troja och Taif, men tyvärr inte. Jag skulle gärna vilja se Marcus Eriksson här eller Sebastian Arvidsson nästa säsong, men tror inte det inträffar... Klubbarna ska kunna vara "vänner" och på ett eller annat sätt utan problem kunna hjälpa varandra, så som vi hjälpte troja med pengar när de hade det som mest krisigt...eller har jag fel?

Intressant.... Så du kan tänka dig att Lakers ska skicka ner en av sina toppforwards till TAIF ifall dom skulle behöva ytterligare en målspruta??
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Herr Oberst » lör dec 17, 2005 10:00 pm

Att det ska och måste råda rivalitet mellan klubbar nära varandra är för mig självklart. Det ska vara en del hat och heta känslor inblandade.
Jonstorp däremot är en klubb som aldrig väckt några fula tankar hos oss fans, ej heller direkt hos spelarna. Nästan hela Jonstorps A-lag är fostrade i RBK´s junior och pojklag. Jonstorp krigar alltid som gladiatorer i träningsmatcherna mot Rögle och det är inget konstigt med det. I matchen i år så såg det ut som om hela JIF va villiga att offra sin penis på att få slå RBK. Och JIF vann också, men efter matchen så stod vi AIA-fans och applåderade och samtalade med både spelare och fans till JIF. Väldigt familjärt.

Vad gäller Möller så har han nog en del kvar att ge, han har spelat på ganska hög nivå under hela sin aktiva karriär och har alltid setts som en duktig spelare.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Rebecca » lör dec 17, 2005 10:10 pm

Toyspeed skrev:
Rebecca skrev:

Intressant.... Så du kan tänka dig att Lakers ska skicka ner en av sina toppforwards till TAIF ifall dom skulle behöva ytterligare en målspruta??

Ja kanske det, men jag tror ju inte att alla våra forwards vi har idag kommer stanna nästa säsong också, det är alltid lite rokad bland spelarna i alla lag. Jag ser gärna att vi behålla hela vår forwardsbesättning, men om det inte går, tycker jag Marcus eller Sebastian är högst aktuella spelare för vårt lag...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav ruppo » sön dec 18, 2005 10:40 am

Rebecca skrev:Detta tycker jag låter fantastiskt bra! Önskar att det var så mellan oss, Troja och Taif, men tyvärr inte. Jag skulle gärna vilja se Marcus Eriksson här eller Sebastian Arvidsson nästa säsong, men tror inte det inträffar... Klubbarna ska kunna vara "vänner" och på ett eller annat sätt utan problem kunna hjälpa varandra, så som vi hjälpte troja med pengar när de hade det som mest krisigt...eller har jag fel?

Tror inte det är nåt direkt uttalat ont klubbarna emellen, däremot verkar ju inte vi supportrar komma så bra överrens, eller har jag fel?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » sön dec 18, 2005 12:57 pm

Tror ni inte att det kan bli samma syndrom, som det som uppkommit mellan Växjö BK och Norra? Jag tror nog att det kan vara blandade känslor, även inom ledningen, om lovande spelare gick till Lakers från TAIF och TROJA.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » mån dec 19, 2005 9:25 am

Rebecca skrev:Detta tycker jag låter fantastiskt bra! Önskar att det var så mellan oss, Troja och Taif, men tyvärr inte. Jag skulle gärna vilja se Marcus Eriksson här eller Sebastian Arvidsson nästa säsong, men tror inte det inträffar... Klubbarna ska kunna vara "vänner" och på ett eller annat sätt utan problem kunna hjälpa varandra, så som vi hjälpte troja med pengar när de hade det som mest krisigt...eller har jag fel?

Situationen är inte jämförbar. Jag tror inte att Jonstorp vill spela i Allsvenskan. Jonstorp har accepterat att Rögle är den dominerade klubben i området och underordnar sig. I "Kronoberg-fallet" är det inte så. Både Troja och TAIF vill påsikt spela i Allsvenskan. Att då underordna sig en annan allsvensk förening och förse denne konkurrent med spelare är inte realistiskt. Utöver det resonemanget har du det historiska, där både Troja och TAIF varit storebröder till Lakers (och även VHC på sin tid). Självklart vill föreningarna tillbaka till den positionen.

Vad det gäller den sönderdiskuterade matchen som Lakers arrangerade när Troja hade det ekonomiskt tufft, så var det naturligtvis en mycket trevlig gest att skänka pengarna till Troja. Samtidigt var ju detta också ett sätt att spä på hockeyintresset i Växjö, där man drog nytta av Trojas starka varumärke. Som jag ser det var arrangemanget en solklar winn-winn.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Malul » mån dec 19, 2005 3:10 pm

självklart var det en win-win!
det som jag personligen tycker är lite märkligt med den matchen är att det känns som vi fick mer skit än rosor för den matchen...jantelagen är väl med på ett hörn som alltid tror jag..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » mån dec 19, 2005 3:27 pm

Malul skrev:självklart var det en win-win!
det som jag personligen tycker är lite märkligt med den matchen är att det känns som vi fick mer skit än rosor för den matchen...jantelagen är väl med på ett hörn som alltid tror jag..

Ja, det blev lite snett i kritiken på vissa håll....... Jag ser det så här: Lakers köpte sig lite extra uppmärksamhet och intresse från en förening som var villiga att sälja det. Insatsen förtjänar varken ris eller ros.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Återgå till Silly Season