Mäster Jacobsson är KLAR för Växjö Lakers!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lobo » tor aug 17, 2006 8:03 pm

Välkommen tillbaka CJ.
:lol: Även om man "vetat" detta så är det sann glädje just nu.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Per_växjö » tor aug 17, 2006 8:34 pm

The kings is back... Nu blir det här den bästa säsongen i allsvenskan!hittils
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Hold your horses ...

Inläggav {SweET}Wolger » tor aug 17, 2006 9:14 pm

Ta nu och lugna ner er lite ... Visst är det jätteroligt att CJ är tillbaka ... men vänta nu och ge mannen lite tid ... Hur har han tränat ? Har han försäsongstränat ? Är han sugen på att spela ?

Alltså ... jättebra att vi har ett fullt lag med bra forwards ... men tat lugnt nu ... det är ju inte Peter Forsberg som har skrivit på ...

Som jag sade innan ... hellre en hungrig junior än en omotiverad, otränad CJ. Vill se först innan jag jublar, man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.

MISSFÖRSTÅ MIG RÄTT:
Jätteroligt att han har skrivit på och jag hoppas att han är så bra som bara han kan vara ... men det är ganska mycket frågor som återstår innan vi kan jubla.

! Welcome back #16 !

FORZA LAKERS
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Användarvisningsbild
{SweET}Wolger
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » tor aug 17, 2006 9:25 pm

Härligt att CJ är tillbaka, vår kung! :D
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » tor aug 17, 2006 9:37 pm

#16 is back in the game.

Bra beslut Crille, välkommen tillbaka!
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor aug 17, 2006 9:48 pm

Jag tillhörde dem som beklagade mig över hans ständigt återkommande obeslutssamhet och otroligt utdagna svar på om han ska signa kontrakt eller inte. Det är nog inte många spelare som aggerar som han gjort genom tiderna. Det är det negativa, som jag ser det.

Men sedan har han otroligt positiva saker och det är hans kvallité som hockeyspelare. Därför ser jag positivt i och med att han spelar för oss kommande säsong. Han lär väl ligga efter med skridskoträningen, barmarksträningen har han väl skött tillsammans med Åkesson.
Senast redigerad av Räven tor aug 17, 2006 9:49 pm, redigerad totalt 1 gång.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tor aug 17, 2006 9:49 pm

ska fanimej fira med en liter imorron :hbang:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Re: Hold your horses ...

Inläggav ruppo » tor aug 17, 2006 10:04 pm

{SweET}Wolger skrev:Har han försäsongstränat ? Är han sugen på att spela ?

Du tror väl inte Lakers hade skrivit på med honom om dem inte tror han skulle kunna tillföra nåt? Med det menar jag att han skulle ansluta till truppen helt otränad och omotiverad.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav challe_berglund » tor aug 17, 2006 10:31 pm

Skönt att CJ är kvar ytterligare ett tag,
samtidigt så blir jag lite tveksam till behandlingen av ärendet då CJ inte lämnat besked förrän nu..

Å andra sidan så kom Thelin precis in i truppen och han var ju inte heller med på försäsongsträningen...
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav Coffe #800 » tor aug 17, 2006 11:54 pm

jag tror nog att dom har kört lite individuellt... måste man göra för att få ett kontrakt... tror jag iaf...
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Baloo » fre aug 18, 2006 7:58 am

Åh såg i tidningen att Jacobsson var klar..... Roligt :lol:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav ON THE WAY UP » fre aug 18, 2006 9:49 am

En glädjens dag för alla lakersanhängare.
Tror starkt på en plats topp 5.
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Inläggav baronen » fre aug 18, 2006 10:34 am

Kungen i djungeln är tillbaka. TACK CJ!
Användarvisningsbild
baronen
Forumentusiast

Inläggav Lakersfan_03 » fre aug 18, 2006 10:56 am

Hade han varit över 35 år så men 32 tycker jag han kan fortsätta med.
vi ska ha CJ på livstid :D
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Re: Hold your horses ...

Inläggav goldfinger » fre aug 18, 2006 11:14 am

{SweET}Wolger skrev:Ta nu och lugna ner er lite ... Visst är det jätteroligt att CJ är tillbaka ... men vänta nu och ge mannen lite tid ... Hur har han tränat ? Har han försäsongstränat ? Är han sugen på att spela ?

Alltså ... jättebra att vi har ett fullt lag med bra forwards ... men tat lugnt nu ... det är ju inte Peter Forsberg som har skrivit på ...

Som jag sade innan ... hellre en hungrig junior än en omotiverad, otränad CJ. Vill se först innan jag jublar, man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.

MISSFÖRSTÅ MIG RÄTT:
Jätteroligt att han har skrivit på och jag hoppas att han är så bra som bara han kan vara ... men det är ganska mycket frågor som återstår innan vi kan jubla.

! Welcome back #16 !

FORZA LAKERS

kunde inte sagt det bättre själv.

OSERIÖST att inte sommarträna. Det gör väl alla andra. Även i lingonserierna.

Men det är klart hade han skött sin försäsongstränin genom åren hade han varit elitseriespelare.

Så det är väl ambitionen som inte är på tropp
goldfinger
Forumamatör

Inläggav serra » fre aug 18, 2006 11:16 am

Goldfinger..
VET du om CJ har sommartränat eller inte?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » fre aug 18, 2006 11:40 am

Som jag skrivit tidigare, tvivlar starkt på att Lakers låtit CJ ansluta om han inte tränat på egen hand!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Malul » fre aug 18, 2006 11:47 am

*fäller lyckotårar*
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre aug 18, 2006 12:32 pm

Räven skrev:Jag tillhörde dem som beklagade mig över hans ständigt återkommande obeslutssamhet och otroligt utdagna svar på om han ska signa kontrakt eller inte. Det är nog inte många spelare som aggerar som han gjort genom tiderna. Det är det negativa, som jag ser det.

Men sedan har han otroligt positiva saker och det är hans kvallité som hockeyspelare. Därför ser jag positivt i och med att han spelar för oss kommande säsong. Han lär väl ligga efter med skridskoträningen, barmarksträningen har han väl skött tillsammans med Åkesson.

Vad jag har förstått så har CJ skött sin sommarträning med sin granne Åkesson. och åkesson är ingen som slarvar. Men betänk då att Åkesson har rehabiliterat sin rygg hela sommaren. De är ju ingen fullgod försäsongsträning för en allsvensk spelare iallafall. CJ är dock en väldigt lättränad person som snabbt är tillbaka i form. Jag ställer mig mycke tveksam till hans försäsongsträning och motivation. Därför för mig så ser ja hellre Arvidsson i TAIF i år än CJ.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Varanen » fre aug 18, 2006 12:51 pm

Undrar om du skrivit så om det blivit tvärtom... :roll:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Flest mål vinner » fre aug 18, 2006 2:04 pm

Toyspeed skrev: Därför för mig så ser ja hellre Arvidsson i TAIF i år än CJ.

Vad ska man säga!
Det är ju så man tappar hakan.........

Helt ärligt så tror jag att Yngwe hade tagit plats i laget före Arvidsson.
Flest mål vinner

Inläggav LasseMaja » fre aug 18, 2006 2:30 pm

Har Yngwe någonsin varit ens påtänkt för ett juniorlandslag?!!! :D Tror nog att Arvidsson är minst 1 klass bättre. Sen hade jag hellre sett Jacobsson i Taiftröjan iår än Arvidsson men det är en annan sak. :D
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Flest mål vinner » fre aug 18, 2006 2:55 pm

Det är väl ganska oschyst av mig att bedömma Arvidsson efter vad jag såg i matchen mot TAIF, för där var han inte bra.

Lakers såg/ser ju något intressant hos grabben så han kommer säkert att bli så bra att han kan ta klivet uppåt i seriesystemet, det kanske var för tidigt just nu....
Flest mål vinner

Inläggav Dragkampslakej » fre aug 18, 2006 3:08 pm

Att Jacobsson skulle vara otränad tror jag inte på han har ju skött barmarksträningen själv många gånger och varit bland de bäst tränade när säsongen börjar. Trot nog att motivationen finns där fortfarande annars hade han inte skrivit på. Men visst man kan ju aldrig veta!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » fre aug 18, 2006 4:35 pm

Ishockey är ett skicklighetsspel speciellt nu med de nya regeltolkningarna, detta ger vid handen att Jacobsson är en bättre hockeyspelare än de flesta på denna nivån även dåligt tränad.

Vad gäller S.Arvidsson så imponerade han inte på mig, Yngwe däremot gör det man kan begära och lite till. I denna ålder händer mycket med spelare både mentalt och fysiskt, Arvidsson tidigt utvecklad fysiskt lever på sin storlek så även Yngwe men ett år yngre, vi får se efter säsongen om Arvidsson håller sin Landslagsplats.

Sen kan man ju ifrågasätta Landslagets scouting av 87:or Rosen vs Arvidsson, visserligen olika roller men ändå. Rosen har deltagit på Russinläger men är inte Draftad.

Rosen,Yngwe,Rantatalo,B.Karlsson,V.Sthråle utveckling i långsam takt NÄRA hemmiljön är inte att förakta, vi får se och hoppas att utvecklingen är lika gynnsam för Åkesson i HV. Finns klubbar i närområdet som har väldigt dålig erfarenhet av unga spelare som går till Hockeygymnasier.

Dessa klubbar går alltför ofta på tidig fysisk utveckling istället för som Evertsson säger SKILLS, dessutom avgör ofta den mentala biten i unga år. Chris Nybeck -88 Alvesta SK nu HV J-20 var landslagsman för två år sen, det var inte Yngwe ändå spelar Yngwe just nu på en högre nivå.

Lakers är på rätt väg SCOUTING på lång sikt är nycklen, och långsam utveckling i en trygg miljö där fokus ligger på Hockeyträning och inte att flytta hemifrån, för att nu avsluta med det som verkade vara Arvidssons problem, önskar honom lycka till vart han än hamnar.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Toyspeed » fre aug 18, 2006 4:37 pm

Flest mål vinner skrev:
Toyspeed skrev: Därför för mig så ser ja hellre Arvidsson i TAIF i år än CJ.

Vad ska man säga!
Det är ju så man tappar hakan.........

Helt ärligt så tror jag att Yngwe hade tagit plats i laget före Arvidsson.

Varför tappar du hakan?
CJ är 32, Arvidsson är betydligt yngre och har framtiden för sig. han har stort hockeykunnande för sin ålder, och ett otroligt driv i åkningen. Han e tung att möta och tvekar aldrig att följa upp en tackling. Han är en hockeytyp ja gillar. Jag gjorde MYCKE för taif förra året och kommer säkerligen om han väljer att spelar med oss i år att tillföra minst lika mycke. Därimot tror ja inte att CJ hade tillfört så mycke. Inte på grund av att han inte är en bra hockeyspelare. FÖR DE ÄR HAN! Just nu mycke bättre än Arvidsson. TAIF har som målsättning att spela allsvenskan om 3år. Kan man locka arvidsson att stanna hos oss upp i allsvenskan så tror ja att när vi väl är där att han kanske e bättre än CJ. Förstår att ni inte kan se de nu. för CJ är ju gud hos er. Han går ju som person före kollektivet vilken dag som helst verkar de som. Och de är nått som för MIG är konstigt. Jag tycker de skickar konstiga signaler till övriga laget när en spelare själv kan hålla på och välja när de passar honom.

Näe. de håller ja fast vid. Arvidsson före CJ i taif. De är min åsikt. Många som inte delar den givetvis. Men de bryr ja mig inte om =)
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Räven » fre aug 18, 2006 4:55 pm

En spelare får aldrig gå före laget, lika lite som att en spelare sätter jaget före laget. Jag tror nog att de flesta tycker att Christians utdragenhet vid varje kontraktsförhandling är negativt. Men som sagt, en bra hockeyspelare är han.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » fre aug 18, 2006 5:01 pm

LasseMaja skrev:Har Yngwe någonsin varit ens påtänkt för ett juniorlandslag?!!! :D Tror nog att Arvidsson är minst 1 klass bättre. Sen hade jag hellre sett Jacobsson i Taiftröjan iår än Arvidsson men det är en annan sak. :D

Jag håller med dig om att Arvidsson är bättre än Yngwe.
Orsaken är helt enkelt att Arvidsson har mer erfarenhet än Yngwe av senior hockey och kanske än större talang...

Yngwe har betydligt sämre balans än Arvidsson och faller ofta ner på knäna efter samanstötningar på öppen is. Arvidsson är dessutom betydligt bättre på rören....
Därför tror jag att det är super bra med avtalet med Gislaved, så att Yngwe kan få lira senior hockey ett år i Gislaved och tuffa till sig i den stora världen och mogna till sitt spel...och ja jag vet att yngwe har varit med att spela lite granna med a-laget men det räcker inte på långa vägar om han skall ta en plats i Lakers A-trupp. så enkelt är det,

Se på Augustin, växlat som bänknötare och spel med senior hockey i Osby...tog tid men nu är han mer el mindre ordinarie i laget.

Trevlig helg
För att senare försiktigt spelas in i A-truppen
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav C70T5 » fre aug 18, 2006 6:23 pm

Räven skrev:En spelare får aldrig gå före laget, lika lite som att en spelare sätter jaget före laget. Jag tror nog att de flesta tycker att Christians utdragenhet vid varje kontraktsförhandling är negativt. Men som sagt, en bra hockeyspelare är han.

Jag delar inte din uppfattning angående Mäster Jacobsson. Skulle han vara en glidande diva som drar ut på varje kontraktsförhandling? Knappast. Du måste ju förstå att Chrille har blivit pappa och har kanske, i stundens allvarliga hockeyhetta, lite mer än Växjö Lakers att prioritera och tänka på - därav dröjsmålet. Jag kan försäkra eder allihopa, att hade inte CJ haft motivationen eller den fysiska konditionen för (minst) en säsong till i hockeyallsvenskan så hade han inte ritat på ett kontrakt - inte ens om Växjö Lakers hade fläskat på utav bara helfvete. Jag ser definitivt inte dröjsmålet som något negativt utan jag glädjer mig åt att CJ, efter lång och klok överläggning, väljer att representera Växjö Lakers ytterligare en säsong.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » fre aug 18, 2006 6:46 pm

:clap: Volvon! Instämmer helt.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Konsulten » fre aug 18, 2006 11:08 pm

NEDOMANSKY skrev: vi får se efter säsongen om Arvidsson håller sin Landslagsplats.
.

Arvidsson har aldrig hållt landslagsklass. Han testades i en turnering där sverige kom med ett b-lag, annars har han inte varit med i landslaget. kommer inte heller vara med till hösten. han har inget att göra där.
Användarvisningsbild
Konsulten
Forumamatör

Inläggav AP » lör aug 19, 2006 12:05 am

c70t5 skrev:Skulle han vara en glidande diva som drar ut på varje kontraktsförhandling? Knappast. Du måste ju förstå att Chrille har blivit pappa och har kanske, i stundens allvarliga hockeyhetta, lite mer än Växjö Lakers att prioritera och tänka på - därav dröjsmålet.

Han måste ha en helvetes massa ungar hemma nu då. För det var väl sådär 10´de säsongen i hans karriär som han förhalade kontraktsförhandlingarna.
AP
Forumamatör

Inläggav serra » lör aug 19, 2006 12:53 am

AP..och du bryr dig därför att....???
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » lör aug 19, 2006 1:26 am

AP skrev:Han måste ha en helvetes massa ungar hemma nu då. För det var väl sådär 10´de säsongen i hans karriär som han förhalade kontraktsförhandlingarna.

Förra året förlängde han 6 april, så dyk inte för djupt i dina gissningar.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör aug 19, 2006 1:56 am

Vi har tydligen olika uppfattningar om hur och när Christian signar sina kontrakt och efter hur lite eller hur mycket dröjsmål som har varit innan. Så låt oss enas om att vi inte har samma uppfattning om den saken, så behöver vi inte diskutera det i leda.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season