Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 03, 2024 8:46 pm

Jönssons kommentar inför matchen idag tolkar jag som att man inte planerar att ta in någon ersättare för Lundberg, man ska fylla på med juniorer tills Henriksson och Gustafsson är tillbaka.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Inläggav vlk » tor okt 03, 2024 8:48 pm

steve_saviano_theking skrev:Jönssons kommentar inför matchen idag tolkar jag som att man inte planerar att ta in någon ersättare för Lundberg, man ska fylla på med juniorer tills Henriksson och Gustafsson är tillbaka.
Det innebär att man skiter i denna säsongen. Finns inga ambitioner.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tor okt 03, 2024 8:53 pm

Vi har den svagaste truppen sedan vi gick upp i Elitserien. Glöm topp 6. Måtte trubbigheten slå något lag i play-out.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 03, 2024 9:04 pm

Evertsson har ju faktiskt varnat lite för detta, det är inte hållbart över tid att ha bland de lägsta spelarbudgetarna. Om man då gör några felvärvningar som vi ju gjort i år så fallerar det totalt. Det är bara att hoppas på att vi kan få in en externfinansiär, ska vi starta en Swish-kampanj? Vi måste kraftsamla och försöka vända och vrida på allt för att försöka undvika att åka ner i HA.
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor okt 03, 2024 9:10 pm

steve_saviano_theking skrev:Evertsson har ju faktiskt varnat lite för detta, det är inte hållbart över tid att ha bland de lägsta spelarbudgetarna. Om man då gör några felvärvningar som vi ju gjort i år så fallerar det totalt. Det är bara att hoppas på att vi kan få in en externfinansiär, ska vi starta en Swish-kampanj? Vi måste kraftsamla och försöka vända och vrida på allt för att försöka undvika att åka ner i HA.
Alla värvningar är fel. T o m Rasmusen , som har fel roll i laget . Han är en tvåvägscenter som ska tugga tid i bp och spela av matcher. Han är inte en offensiv center som rosen, Kossila som lett lagets offensiv. Och samma gäller finnen och 29. De är inga ledande offensiva centrar , syns tydligt . De är förvirrade i sina roller vilket syns i PP.

Senast redigerad av vlk tor okt 03, 2024 9:12 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor okt 03, 2024 9:11 pm

Varför är alla så övertygade om att vi ska hamna botten2? Vi har ju redan besegrat 3 lag varav 1 borta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tor okt 03, 2024 9:16 pm

Varanen skrev:Varför är alla så övertygade om att vi ska hamna botten2? Vi har ju redan besegrat 3 lag varav 1 borta.
Jag ser det jag ser. Och det är inget vidare. Visst, vi vann med ett nödrop mot HV hemma och efter sudden hemma mot LHC. Malmö gör vi en bra match mot. Helt utspelade av tre lag. Framförallt syns avsaknaden av målskyttar i PP, som kan bli en plåga denna säsong. När dessutom inte defensiven sitter så blir betyget lågt tyvärr. Inget nyförvärv imponerar i sin roll. Alla känns obekväma.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor okt 03, 2024 9:18 pm

Jag delar din analys, men det finns även annan dynga i ligan. Exempelvis HV. Vi får helt enkelt kriga i botten och nog fan ska vi ha två lag bakom oss.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 03, 2024 9:21 pm

Varanen skrev:Jag delar din analys, men det finns även annan dynga i ligan. Exempelvis HV. Vi får helt enkelt kriga i botten och nog fan ska vi ha två lag bakom oss.

Den här det löser sig mentaliteten resulterade i HA för HV.
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Inläggav vlk » tor okt 03, 2024 9:22 pm

Varanen skrev:Jag delar din analys, men det finns även annan dynga i ligan. Exempelvis HV. Vi får helt enkelt kriga i botten och nog fan ska vi ha två lag bakom oss.
Men vi måste helt enkelt sluta värva skadade spelare.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor okt 03, 2024 9:26 pm

steve_saviano_theking skrev:

Hehe...wow. Så nu är det mitt fel att vi åker ut. Jag skrev ordet kriga i inlägget ovan. Jag har flera gånger nämnt att vi behöver förstärka. Vad jag har svårt för är lipsillar. Folk som ger upp efter 5 omgångar på säsongen och anser att allt är kört.

Ingenting i livet löser sig av sig självt. Men ingenting är heller färdigkokt så länge man kan påverka det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tor okt 03, 2024 9:38 pm

Varanen skrev:

Hehe...wow. Så nu är det mitt fel att vi åker ut. Jag skrev ordet kriga i inlägget ovan. Jag har flera gånger nämnt att vi behöver förstärka. Vad jag har svårt för är lipsillar. Folk som ger upp efter 5 omgångar på säsongen och anser att allt är kört.

Ingenting i livet löser sig av sig självt. Men ingenting är heller färdigkokt så länge man kan påverka det.
Nu är du orättvis , det är faktiskt 6 omgångar. Och ska vi vara ärliga gav jag upp då jag såg truppen. [emoji38][emoji38]. Men nä, syftet var inte att ge någon skulden för spelet hittills och var och får känna vad de vill. Inget jag har några åsikter om. Jag hoppas Lakers tidigt städar i truppen och gör om, och att vi inte väntar som HV, och låter självkänslan bra så nerkörd att det inte går att spela. Forsätter det på detta sätt behöver vi skära bort dökött och in med friskt kött. Och för mig är inte Jörgen helig.
Det var skit att det började pratas om FBK.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor okt 03, 2024 9:44 pm

Bara ett tillägg. När HV åkte ur så var de själva övertygade i DECEMBER att de skulle ta Guldet. Deras självbild var så förvrängd att de inte kunde annat än åka ur. Vi är inte i samma position. Vi kommer från en riktig käftsmäll i förra slutspelet, vi har värvat "försiktigt" om man ska vara snäll, och ingen har satt skumpan på kylning.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 03, 2024 9:44 pm

Men nä, syftet var inte att ge någon skulden för spelet hittills och var och får känna vad de vill. Inget jag har några åsikter om. Jag hoppas Lakers tidigt städar i truppen och gör om, och att vi inte väntar som HV, och låter självkänslan bra så nerkörd att det inte går att spela. Forsätter det på detta sätt behöver vi skära bort dökött och in med friskt kött. Och för mig är inte Jörgen helig.
Det var skit att det började pratas om FBK.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]

Ja, känns tyvärr som Jörgen mentalt redan är i FBK, men finns det några alternativ lediga? Vi behöver värva det är helt klart. Men frågan är om det finns spelare och sen om det finns pengar om det dyker upp spelare.
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor okt 03, 2024 10:48 pm

Varför värvade inte vi ett enda säkert kort vad gäller målskyttar. Det är ju bara att se vilka som gör målen oftast. Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk ProBild
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav bratsson » fre okt 04, 2024 1:14 pm

Vi har väl inte råd helt enkelt

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 04, 2024 6:37 pm

Det tar några år att hitta en ny stomme. Några är för bra och andra för dåliga.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Dysterqvist » lör okt 05, 2024 1:06 am

StenhårtSlagskott skrev:Det tar några år att hitta en ny stomme. Några är för bra och andra för dåliga.

För bra? Syftar du på juniorerna, att dom kommer bli så bra att dom drar tilll NHL?
Känns inte som att nån i VLH är för bra för SHL, inte ens nån av juniorerna.
Dysterqvist
Forumdemon

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 05, 2024 9:59 am

Dysterqvist skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Det tar några år att hitta en ny stomme. Några är för bra och andra för dåliga.

För bra? Syftar du på juniorerna, att dom kommer bli så bra att dom drar tilll NHL?
Känns inte som att nån i VLH är för bra för SHL, inte ens nån av juniorerna.

Det har du ingen aning om. Syftar inte på någon specifik spelare. Men har sagt det tidigare att tittar du på Saik eller Fbk så ser du att de har fått behålla sin stomme och endast komplettera. VLH stomme är ett blankt papper där Stjernborg och Nilsson är det som får anses stommen som består framåt och de har inte spelat som centrar heller.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Towen » mån okt 07, 2024 3:25 pm

Hockeyguden hade inte möjlighet att låta mig se matcherna mot Timrå eller Brynäs - Så här i efterhand förstår jag att han ville skona mig. Vi kastar då inte grabbarna under bussen utan tror fortfarande på säsongen. 'Danske' börjar kanske takta igång?

Konstaterar att Rodrigo ABOLS skickas till AHL. Hade inte alls varit fel ihop med 'Danske'. Kan vi norpa balten i 'fejjan' på Bandyklubben..?

Och varför är det så tyst kring KOSSILA?

Vi behöver både lack och plåtarbete i fronten på den här karossen. Vi skall vara Sport Turbo till våren.

Det ÄR mycket hockey kvar. Så lätt att glira avundsjukt på SAIK och FBK i höst. Men historien har VISAT - hur svårt det är att åka runt och se världsbäst ut i 52 plus slutspel.
Towen
Forumdemon

Inläggav Towen » mån okt 07, 2024 3:32 pm

Apropå ABOLS finns det ju en koppling till Jörgen från tiden i Örebro. Det kanske betyder något om 'Chief' är sugen.
Towen
Forumdemon

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån okt 07, 2024 4:04 pm

Rögle hugger tydligen på mannen med det coolaste namnet i SHL

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... em-pitlick

Kostar tydligen 450K i månaden så där lär vi inte vara med…

Både han och Abols hamnar förmodligen i Luleå…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Towen » mån okt 07, 2024 5:45 pm

VARFÖR döptes han inte till Dick i förnamn..?? :lol: :lol: :lol:
Towen
Forumdemon

Inläggav DeLarge » mån okt 07, 2024 6:14 pm

Sjukt hur Engvall får nytt avtal och så sätts han på waivers??? kommer han köpas ut? Ny VILLE LEINO?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav vlk » mån okt 07, 2024 9:50 pm

Kommer vi att ändra/förstärka/ersätta/värva i truppen inom närmaste månaden ? Vad tror ni ? Mitt tips är att en forward kommer in inom 2 veckor.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » tis okt 08, 2024 3:35 pm

vlk skrev:Kommer vi att ändra/förstärka/ersätta/värva i truppen inom närmaste månaden ? Vad tror ni ? Mitt tips är att en forward kommer in inom 2 veckor.

Ja, E säger ju allltid att han agerar om det finns möjlighet att förstärka laget på något sätt!

Det känns ju onekligen som att det borde gå att göra det i dagsläget…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 08, 2024 4:34 pm

Endast om vi får räkna Henriksson som ny. Han är i träning. :clap:
Tror på ett korttidskontrakt på sin höjd om Hugos rehab drar ut på tiden.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tis okt 08, 2024 5:22 pm

StenhårtSlagskott skrev:Endast om vi får räkna Henriksson som ny. Han är i träning. :clap:
Känns ju onekligen konstigt att få en nyckelspelare (Lundberg) skadad för hela säsongen redan i omg 2 och inte ersätta honom ? Han spelade ingen roll med andra ord? Men vi får se. Jag förstår inte varför vi inte skulle ersätta honom.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 08, 2024 5:52 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Endast om vi får räkna Henriksson som ny. Han är i träning. :clap:
Känns ju onekligen konstigt att få en nyckelspelare (Lundberg) skadad för hela säsongen redan i omg 2 och inte ersätta honom ? Han spelade ingen roll med andra ord? Men vi får se. Jag förstår inte varför vi inte skulle ersätta honom.

Min första tanke är att det måste finnas en lämplig spelare. Min andra tanke är att ledningen har kalkyler som inkluderar någon skada. Med endast en spelare borta så är det tveksamt om Chief hittar en spelare som han behöver inom två veckor. Slutligen antar jag att de vet mer om Lunbergs status än vad vi gör och hans rehab kan påverka beslutet framöver.

Men skulle gärna få hit Samuel Fagemo eller spetsig C1.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis okt 08, 2024 7:18 pm

När tror ni 29, 91 och 12 börjar leverera. ? Linde och Svensson känns hetare än dom. Sorgligt nog.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav steve_saviano_theking » tis okt 08, 2024 9:20 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:Kommer vi att ändra/förstärka/ersätta/värva i truppen inom närmaste månaden ? Vad tror ni ? Mitt tips är att en forward kommer in inom 2 veckor.

Ja, E säger ju allltid att han agerar om det finns möjlighet att förstärka laget på något sätt!

Allt handlar nog om ekonomi, och de spelarna som faktiskt kan förstärka laget har vi nog inte råd med tyvärr. Det finns klubbar med större plånbok som har samma behov är jag rädd. Det är ju ingen mening att vi värvar något som breddar laget, det är inget vi behöver.
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Inläggav vlk » tis okt 08, 2024 9:26 pm

Härmapan skrev:

Allt handlar nog om ekonomi, och de spelarna som faktiskt kan förstärka laget har vi nog inte råd med tyvärr. Det finns klubbar med större plånbok som har samma behov är jag rädd. Det är ju ingen mening att vi värvar något som breddar laget, det är inget vi behöver.
Vad som helst förstärker, Linde är bättre än 91 och 29 kan ersättas av en center i J-20.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Dysterqvist » tis okt 08, 2024 9:33 pm

Dax att bänka Robert och låta någon junior ta hans plats. Austin Ortega var en stjärna jämfört med denna killen, han är en total katastrof. Sälj honom vidare till Mestis eller tyska andraligan. Om ekonomin är så usel att man bara kan plocka in halta och lytta medelmåttor är användandet av egna J20-spelare en mycket billigare och bättre lösning.
Dysterqvist
Forumdemon

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis okt 08, 2024 9:38 pm

Dysterqvist skrev:Dax att bänka Robert och låta någon junior ta hans plats. Austin Ortega var en stjärna jämfört med denna killen, han är en total katastrof. Sälj honom vidare till Mestis eller tyska andraligan. Om ekonomin är så usel att man bara kan plocka in halta och lytta medelmåttor är användandet av egna J20-spelare en mycket billigare och bättre lösning.
29 är lika illa tyvärr. Han jobbar inte färdigt situationerna och spelar ett alibispel , djupt rotat sedan sina år i Linköping. 29 är inte av det rätta virket och definitivt ingen spelare för PP.

Jag har följt Växjö i ur och skur , sett alla matcher , utom Max 5 matcher, de sista 20 åren , och detta är nog den tamaste trupp Lakers ställt på isen faktiskt. Vi kan t o m åka ur med detta laget om inte något händer som förändrar strukturen rejält. Vi har definitivt aldrig haft en sämre offensiv.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons okt 09, 2024 11:24 am

Håller med. Centerpositionen överlag är katastrof. Särskilt nu när Lundberg är skadad. Strandberg kom hit bara för att spela i ett bättre lag, vilket han tror innebär att han kan låta bli att göra det jobbiga. Det är inte så att spelarna i Man C eller Barcelona jobbar mindre än de i Getafe eller Swindon.

Rasmussen är helt off. Tjurigheten som innebar att han aldrig gav sig har nu på äldre dar ersatts av gnäll. Ligger mest på isen och tycker han ska ha en utvisning med sig. Utstrålar ingen spelglädje i övrigt heller.

Koivula har fin klubbteknik och åker rätt bra för att vara en bjässe. Har absolut ingen pondus eller grit.

Eriksson är fortfarande en sparris. Letar luriga offensiva lösningar men är inte mogen för att leda en lina i ett topplag i SHL.

McLol är en dribbler och solospelare. Passar inte som center och saknar grit.

Stjernborg har egenskaperna jag söker, men är bättre som vinge.

HugoG och Lundberg skriver jag inget om eftersom de är skadade och ändå inte kan spela.

Slutsats: Vi måste värva.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season