Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
friberg skrev:Thele kommer du vara på plats?
friberg skrev:FAAN DET KRYPER OCH ÄR IRRETERAD ÖVER ATT DET INTE ÄR LÖRDAG OCH NÅN TIMME KVAR TILL MATCHEN BÖRJA , SÅ DJÄVLA FRUSTRERAD AV DETTA VÄNTANDE NU SÅ JA BARA SKRIKER AAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH FAAN VAD JA VILL GÅ PÅ HOCKEY NUUUU
JA VILL SJUNGA SÖNDER MIN HALS Å KÄNNA STÄMNINGEN I ARENAN
FÖR HELVETE JA ÄR INTE HOCKEYKÅT
Mike Modano skrev:Det löste sig med biljetter!
Thelemakos skrev:friberg skrev:Thele kommer du vara på plats?
Tyvärr, har legat död med öroninflammation och feber sen i lördags, å det vill inte ge med sig.
Varanen skrev:Inte nog med att Frögren saknas, nu verkar det som om de får spela utan Sevc också. Kan vara en dimridå (bara en känsla). 2 av 3 defensiva pjäser är ett tungt tapp. Sanny Lindström kommer spela mycket. Hoppas ALLA forwards fullföljer på honom VARJE gång. Ger Sanny-boy möra ben på slutet.
dolitle skrev:Holös menar att det är tråkigt att spela i en arena som bara är fylld till 75%.
Det är roligare att spela inför en fullsatt arena, även ifall det är en liten mindre arena.
rawspont skrev:Välkomna till denna guidade tur av den Vida beryktade Lakejfaunan. Vi stoltserar med Sveriges rikaste och mest varierade uppsättning av supporters. Här finns hockeynördar, hockeyfreaks, hockeyexperter, hockeybrudar, hockeyidioter, hockeypundare, hockeyuteliggare, hockeynervvrak, hockeyskribenter, hockeyidealister, etc, etc. Nu är det så in i helvetes sent och jag måste dricka upp mitt vin så vi hinner tyvärr bara betrakta ett fåtal av exemplaren.
friberg skrev:FAAN DET KRYPER OCH ÄR IRRETERAD ÖVER ATT DET INTE ÄR LÖRDAG OCH NÅN TIMME KVAR TILL MATCHEN BÖRJA , SÅ DJÄVLA FRUSTRERAD AV DETTA VÄNTANDE NU SÅ JA BARA SKRIKER AAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH FAAN VAD JA VILL GÅ PÅ HOCKEY NUUUU
JA VILL SJUNGA SÖNDER MIN HALS Å KÄNNA STÄMNINGEN I ARENAN
FÖR HELVETE JA ÄR INTE HOCKEYKÅT
Här ovan i buren har vi ett praktexemplar av ett tvättäkta hockeynervvrak. Notera desperationen och den fulländade ångesten. Om ni ställer er nära buren och viskar "Fäääärjestad" till honom så bokstavligen exploderar neuronen i hans hjärna i ett mentalt raserifyrverkeri. Men gör för fan inte det nu... Vi håller honom i regel fängslad i de kraftiga kedjor ni ser här jämte de få gånger vi vågar släppa ut honom. Han är snäll, godhjärtad, och menar inget illa. Notera också de typiska grammatiska tillkortakommandena så typiska för det raseriutbrott han för tillfället befinner sig i....men....vem fan sa "Färjestad"! Vakt!Mike Modano skrev:Det löste sig med biljetter!
Ovan här ser vi en lakerssupporter som för tillfället befinner sig i ett harmoniskt tillstånd. Han har dock nyss befunnit sig i ett tillstånd av den beryktade hockeypaniken. Tydligen hade han kommit på att han befann sig i en situation där biljetter saknades. Han har sedan några dagar mest gått runt för sig själv och upprepat frasen "Det löste sig med biljetter" i en slags lättnadspräglad ton med efterföljande pustande. Han verkar ha lugnat ner sig, vi släpper nog ut honom imorgon eftermiddag.Thelemakos skrev:friberg skrev:Thele kommer du vara på plats?
Tyvärr, har legat död med öroninflammation och feber sen i lördags, å det vill inte ge med sig.
Här ovan ser vi hur det går när man inte håller på Lakers. En del förstår inte bara. Men de lär sig den hårda vägen. Du kan stänga luckan nu ja.Varanen skrev:Inte nog med att Frögren saknas, nu verkar det som om de får spela utan Sevc också. Kan vara en dimridå (bara en känsla). 2 av 3 defensiva pjäser är ett tungt tapp. Sanny Lindström kommer spela mycket. Hoppas ALLA forwards fullföljer på honom VARJE gång. Ger Sanny-boy möra ben på slutet.
Här har vi sista exemplaret i rundturen. En sann hockeyräv. Lägg noga märke till finessen i detaljerna och det subtila användandet av paranteser. Det är utmärkande för en hockeyräv. Notera också det metaforiska användandet av "pjäser" som för tankarna till schackets strategiska subtilititeter. För att sedan följas upp av ett raskt konstaterande som därmed får oproportionerlig slagkraft: Sammy Lindström kommer spela mycket. Vi har här att göra med en sann retoriker, endast överträffad av metrologer och toppolitiker. Han är inte i fulländad form idag visserligen, vilket signaleras av det något desperata användandet av versaler, två gånger i samma mening dessutom. Men ändå. Han är så förbannat listig så vi kallar honom varanen. Det låter lite rävaktigt.
Nähä. Nu får ni fanimig gå hem så jag kan dricka upp mitt vin.
Va? Färjestad? Nej. Det har jag aldrig hört talas om.
På återseende.
Klonis skrev:Undra om folk är taggade idag
Klonis skrev:Undra om folk är taggade idag
Lakersfan_03 skrev:Hoppas alla kan ramsan nu
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IJk6VW2xqjE
Svartvadet skrev:Lakersfan_03 skrev:Hoppas alla kan ramsan nu
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IJk6VW2xqjE
Tilläggas bör att "ramsan" eller "melodin" är It's a heartache med Bonnie Tyler, så alla vet hur man ska sjunga!
widiot skrev:Johan Jonsson är ju given. Stabil klippa i vårt försvar som Evert bör förlänga med bums
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster