Växjö Lakers - Färjestad BK 22/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers - Färjestad BK 22/10

Inläggav friberg » fre okt 21, 2011 8:32 pm

#6 har aldrig hört talas om lakejerna så nu djävlar alla lakejer ska taket lyfta imorgon
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre okt 21, 2011 8:37 pm

Undra om Loob kommer eller om han har fullt upp att leta lämpliga hallar i Kaukasus?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Thelemakos » fre okt 21, 2011 8:49 pm

friberg skrev:Thele kommer du vara på plats?

Tyvärr, har legat död med öroninflammation och feber sen i lördags, å det vill inte ge med sig. Får bli nästa gång i Växjö. Tur att vi inte har hemmamatch på 10 dar iaf.

Niles: Alltid lika kul att höra :)
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Varanen » fre okt 21, 2011 11:22 pm

Inte nog med att Frögren saknas, nu verkar det som om de får spela utan Sevc också. Kan vara en dimridå (bara en känsla). 2 av 3 defensiva pjäser är ett tungt tapp. Sanny Lindström kommer spela mycket. Hoppas ALLA forwards fullföljer på honom VARJE gång. Ger Sanny-boy möra ben på slutet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav rawspont » lör okt 22, 2011 2:05 am

Välkomna till denna guidade tur av den Vida beryktade Lakejfaunan. Vi stoltserar med Sveriges rikaste och mest varierade uppsättning av supporters. Här finns hockeynördar, hockeyfreaks, hockeyexperter, hockeybrudar, hockeyidioter, hockeypundare, hockeyuteliggare, hockeynervvrak, hockeyskribenter, hockeyidealister, etc, etc. Nu är det så in i helvetes sent och jag måste dricka upp mitt vin så vi hinner tyvärr bara betrakta ett fåtal av exemplaren.

friberg skrev:FAAN DET KRYPER OCH ÄR IRRETERAD ÖVER ATT DET INTE ÄR LÖRDAG OCH NÅN TIMME KVAR TILL MATCHEN BÖRJA , SÅ DJÄVLA FRUSTRERAD AV DETTA VÄNTANDE NU SÅ JA BARA SKRIKER AAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH FAAN VAD JA VILL GÅ PÅ HOCKEY NUUUU
JA VILL SJUNGA SÖNDER MIN HALS Å KÄNNA STÄMNINGEN I ARENAN
FÖR HELVETE JA ÄR INTE HOCKEYKÅT

Här ovan i buren har vi ett praktexemplar av ett tvättäkta hockeynervvrak. Notera desperationen och den fulländade ångesten. Om ni ställer er nära buren och viskar "Fäääärjestad" till honom så bokstavligen exploderar neuronen i hans hjärna i ett mentalt raserifyrverkeri. Men gör för fan inte det nu... Vi håller honom i regel fängslad i de kraftiga kedjor ni ser här jämte de få gånger vi vågar släppa ut honom. Han är snäll, godhjärtad, och menar inget illa. Notera också de typiska grammatiska tillkortakommandena så typiska för det raseriutbrott han för tillfället befinner sig i....men....vem fan sa "Färjestad"! Vakt!

Mike Modano skrev:Det löste sig med biljetter! :clap:

Ovan här ser vi en lakerssupporter som för tillfället befinner sig i ett harmoniskt tillstånd. Han har dock nyss befunnit sig i ett tillstånd av den beryktade hockeypaniken. Tydligen hade han kommit på att han befann sig i en situation där biljetter saknades. Han har sedan några dagar mest gått runt för sig själv och upprepat frasen "Det löste sig med biljetter" i en slags lättnadspräglad ton med efterföljande pustande. Han verkar ha lugnat ner sig, vi släpper nog ut honom imorgon eftermiddag.

Thelemakos skrev:

Tyvärr, har legat död med öroninflammation och feber sen i lördags, å det vill inte ge med sig.

Här ovan ser vi hur det går när man inte håller på Lakers. En del förstår inte bara. Men de lär sig den hårda vägen. Du kan stänga luckan nu ja.

Varanen skrev:Inte nog med att Frögren saknas, nu verkar det som om de får spela utan Sevc också. Kan vara en dimridå (bara en känsla). 2 av 3 defensiva pjäser är ett tungt tapp. Sanny Lindström kommer spela mycket. Hoppas ALLA forwards fullföljer på honom VARJE gång. Ger Sanny-boy möra ben på slutet.

Här har vi sista exemplaret i rundturen. En sann hockeyräv. Lägg noga märke till finessen i detaljerna och det subtila användandet av paranteser. Det är utmärkande för en hockeyräv. Notera också det metaforiska användandet av "pjäser" som för tankarna till schackets strategiska subtilititeter. För att sedan följas upp av ett raskt konstaterande som därmed får oproportionerlig slagkraft: Sammy Lindström kommer spela mycket. Vi har här att göra med en sann retoriker, endast överträffad av metrologer och toppolitiker. Han är inte i fulländad form idag visserligen, vilket signaleras av det något desperata användandet av versaler, två gånger i samma mening dessutom. Men ändå. Han är så förbannat listig så vi kallar honom varanen. Det låter lite rävaktigt.

Nähä. Nu får ni fanimig gå hem så jag kan dricka upp mitt vin.

Va? Färjestad? Nej. Det har jag aldrig hört talas om.

På återseende.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast

Inläggav ratscore » lör okt 22, 2011 2:14 am

:clap:
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav friberg » lör okt 22, 2011 6:40 am

ASGARV :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » lör okt 22, 2011 8:57 am

dolitle skrev:Holös menar att det är tråkigt att spela i en arena som bara är fylld till 75%.
Det är roligare att spela inför en fullsatt arena, även ifall det är en liten mindre arena.

Ååå faan...? :lol:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav IceWOMEN » lör okt 22, 2011 10:37 am

rawspont skrev:Välkomna till denna guidade tur av den Vida beryktade Lakejfaunan. Vi stoltserar med Sveriges rikaste och mest varierade uppsättning av supporters. Här finns hockeynördar, hockeyfreaks, hockeyexperter, hockeybrudar, hockeyidioter, hockeypundare, hockeyuteliggare, hockeynervvrak, hockeyskribenter, hockeyidealister, etc, etc. Nu är det så in i helvetes sent och jag måste dricka upp mitt vin så vi hinner tyvärr bara betrakta ett fåtal av exemplaren.

friberg skrev:FAAN DET KRYPER OCH ÄR IRRETERAD ÖVER ATT DET INTE ÄR LÖRDAG OCH NÅN TIMME KVAR TILL MATCHEN BÖRJA , SÅ DJÄVLA FRUSTRERAD AV DETTA VÄNTANDE NU SÅ JA BARA SKRIKER AAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH FAAN VAD JA VILL GÅ PÅ HOCKEY NUUUU
JA VILL SJUNGA SÖNDER MIN HALS Å KÄNNA STÄMNINGEN I ARENAN
FÖR HELVETE JA ÄR INTE HOCKEYKÅT

Här ovan i buren har vi ett praktexemplar av ett tvättäkta hockeynervvrak. Notera desperationen och den fulländade ångesten. Om ni ställer er nära buren och viskar "Fäääärjestad" till honom så bokstavligen exploderar neuronen i hans hjärna i ett mentalt raserifyrverkeri. Men gör för fan inte det nu... Vi håller honom i regel fängslad i de kraftiga kedjor ni ser här jämte de få gånger vi vågar släppa ut honom. Han är snäll, godhjärtad, och menar inget illa. Notera också de typiska grammatiska tillkortakommandena så typiska för det raseriutbrott han för tillfället befinner sig i....men....vem fan sa "Färjestad"! Vakt!

Mike Modano skrev:Det löste sig med biljetter! :clap:

Ovan här ser vi en lakerssupporter som för tillfället befinner sig i ett harmoniskt tillstånd. Han har dock nyss befunnit sig i ett tillstånd av den beryktade hockeypaniken. Tydligen hade han kommit på att han befann sig i en situation där biljetter saknades. Han har sedan några dagar mest gått runt för sig själv och upprepat frasen "Det löste sig med biljetter" i en slags lättnadspräglad ton med efterföljande pustande. Han verkar ha lugnat ner sig, vi släpper nog ut honom imorgon eftermiddag.

Thelemakos skrev:

Tyvärr, har legat död med öroninflammation och feber sen i lördags, å det vill inte ge med sig.

Här ovan ser vi hur det går när man inte håller på Lakers. En del förstår inte bara. Men de lär sig den hårda vägen. Du kan stänga luckan nu ja.

Varanen skrev:Inte nog med att Frögren saknas, nu verkar det som om de får spela utan Sevc också. Kan vara en dimridå (bara en känsla). 2 av 3 defensiva pjäser är ett tungt tapp. Sanny Lindström kommer spela mycket. Hoppas ALLA forwards fullföljer på honom VARJE gång. Ger Sanny-boy möra ben på slutet.

Här har vi sista exemplaret i rundturen. En sann hockeyräv. Lägg noga märke till finessen i detaljerna och det subtila användandet av paranteser. Det är utmärkande för en hockeyräv. Notera också det metaforiska användandet av "pjäser" som för tankarna till schackets strategiska subtilititeter. För att sedan följas upp av ett raskt konstaterande som därmed får oproportionerlig slagkraft: Sammy Lindström kommer spela mycket. Vi har här att göra med en sann retoriker, endast överträffad av metrologer och toppolitiker. Han är inte i fulländad form idag visserligen, vilket signaleras av det något desperata användandet av versaler, två gånger i samma mening dessutom. Men ändå. Han är så förbannat listig så vi kallar honom varanen. Det låter lite rävaktigt.

Nähä. Nu får ni fanimig gå hem så jag kan dricka upp mitt vin.

Va? Färjestad? Nej. Det har jag aldrig hört talas om.

På återseende.

Fem av fem puckar för det inlägget :clap:

SMS till mig sent i går kväll från den desperata tonårsmamman som för längesedan lovade att boka biljetter åt sönerna till JUST DENNA MATCH. Men av okänd anledning inte har gjort det:

"Snälla, snälla, kan du som har kontakter hjälpa mig, det är ju fullt?
Mitt svar: "Ett Lakejkort på VS är guld värt i dessa tider!! :wink: Biljettservice för förtappade öppnar två timmar innan match. Lycka till!"

Tilläggas bör att sarkasmen i svaret var min rekyl på tidigare hockeyrelaterade nidangrepp mot mig från samma vän :wink:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Klonis » lör okt 22, 2011 10:51 am

Undra om folk är taggade idag
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav IceWOMEN » lör okt 22, 2011 10:58 am

Klonis skrev:Undra om folk är taggade idag

I dessa älgtider finns det väl bara 21-taggare eller?! :lol:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Lalin » lör okt 22, 2011 11:08 am

Någonstans togs scenariot upp när Rögle åkte ur. Jobbig läsning som jag har svårt att glömma. Det får inte hända Växjö! Framåt kämpa idag och alltid! Seger ska läggas på seger tills jag får ro! :wink:
Senast redigerad av Lalin lör okt 22, 2011 11:11 am, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » lör okt 22, 2011 11:11 am

Klonis skrev:Undra om folk är taggade idag

Skojar du eller? Var längesedan man var så sjukt taggad som idag. Så....
FÅR HÖRA ALLIHOPA NURRRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » lör okt 22, 2011 11:15 am

Nån som är på värmningen som kan ge en liten rapport?
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav Coffe #800 » lör okt 22, 2011 11:47 am

nää faktiskt inte :P :D
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 22, 2011 11:51 am

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » lör okt 22, 2011 11:58 am

Har jag aldrig hört oss sjunga
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav Klonis » lör okt 22, 2011 12:02 pm

Jaha var visst nån ny sort
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav Svartvadet » lör okt 22, 2011 12:04 pm

Lakersfan_03 skrev:Hoppas alla kan ramsan nu

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IJk6VW2xqjE

Tilläggas bör att "ramsan" eller "melodin" är It's a heartache med Bonnie Tyler, så alla vet hur man ska sjunga!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » lör okt 22, 2011 12:13 pm

Då var laget släppt blev precis som väntat
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav friberg » lör okt 22, 2011 12:20 pm

bara några timmar kvar nu SÅ TAGGA UPP NU MINA VÄNNER SÅ SKA VI ROCKA RÖVEN AV KAFFEBÖNORNA
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » lör okt 22, 2011 12:27 pm

Svartvadet skrev:
Lakersfan_03 skrev:Hoppas alla kan ramsan nu

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IJk6VW2xqjE

Tilläggas bör att "ramsan" eller "melodin" är It's a heartache med Bonnie Tyler, så alla vet hur man ska sjunga!

Tack svarten! jag har funderat hur länge sedan som helst vad låten egentligen heter:P
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav TwoTwo » lör okt 22, 2011 1:15 pm

Hur fan kan man sätta Nisse på läktaren? Aja, man får börja toktagga inför kvällen istället :) Fullt ös på VS :hbang:
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör

Inläggav Lalin » lör okt 22, 2011 1:52 pm

Hyvönen, Sevc och Frögren borta för FBK. Detta faktum måste vi ta vara på! Eller blir de starkare med Oscar Klefbom och Johan Larsson? :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 22, 2011 2:00 pm

Förstår inte heller att Nisse får sitta på läktaren
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » lör okt 22, 2011 2:02 pm

Nisse har verkligne inte varit bra de senaste matchera... har gjort en hel del missar i försvarsspelet och aa bättre att vila upp honom så kommer han kliva in och dominera som han gjorde i början av säsongen.
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 22, 2011 2:09 pm

För misstag har ju inte Johan Jonsson gjort...
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » lör okt 22, 2011 2:35 pm

Johan Jonsson är ju given. Stabil klippa i vårt försvar som Evert bör förlänga med bums
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Klonis » lör okt 22, 2011 2:40 pm

Vi är i elitserien nu pojkar känner tränaren att inte person A inte är helt hundra ja då sätter man in person B konkurrans om platserna dagsform skall och kommer att avgöra vid varje match
Användarvisningsbild
Klonis

Växjö Lakers - Färjestad BK 22/10

Inläggav Erland » lör okt 22, 2011 2:55 pm

Jonsson har haft näst mest istid av backarna, ca 5min mer per match jämfört med Nisse.

http://estat.hockeyligan.se/c/LTPlayers ... 48&TId=155
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör

Inläggav Baloo » lör okt 22, 2011 3:30 pm

widiot skrev:Johan Jonsson är ju given. Stabil klippa i vårt försvar som Evert bör förlänga med bums

En av mina favoriter, tror att han kan bli riktigt riktigt bra...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav nature » lör okt 22, 2011 3:48 pm

Jag tror att Nisse kan bli riktigt riktigt bra....men han behöver mycket speltid

Killen har just fyllt 20 år och har ändå varit en av våra bästa backar både denna och förra säsongen....
nature
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » lör okt 22, 2011 4:08 pm

Jonsson är ju hur stabil som helst. alla har gjort misstag men Nisse har gjort mer misstag den senaste matchen. sedan kommer det ju inte en uppdaterat version av nisse i form av Holös. så de va ganska väntat att nisse skulle stå åt sidan idag.. men de kommer nog bli ändring på de !
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Thelemakos » lör okt 22, 2011 6:49 pm

Vi lär inte ha en suck idag. Kan inte göra mer än två mål per match och när vi tvingas spela med både Larsson och Berglund som backar pga alla borta så lär det trilla in minst 5 i egna kassen..........
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Lalin » lör okt 22, 2011 8:43 pm

Det skriver du nu. När 3:an trillade in. Du borde ha varit där istället för jag Thelemakos. För jag kan inte minnas sist jag hade så tråkigt. Tröttare och tystare Växjöklack tror jag aldrig jag har upplevt. Ni som var på ståplats mot Timrå. Jag saknade er kan jag säga.
Senast redigerad av Lalin lör okt 22, 2011 9:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack