Lakersspelare till elitserien?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersspelare till elitserien?

Inläggav Pesse » mån dec 19, 2005 11:50 pm

Ja... det känns synd att säga, men Leif Boork har ju redan beskrivit Andrée Persson som en intressant typ. Pär Mårts har kollat på Andersson och Ejdepalm är ju grym. Ejdapalm har dessutom redan blivit handplockad av Boork en gång till Bajen, så dom känner definitivt varandra.

Jag hoppas inte att Lakers tappar sina 3 nyckelspelare till nästa säsong men vetefan vad man ska tro! Lakers kanske spelar es nästa, men det är väl inte så troligt?!

Skapar tråden eftersom den behövs, fick inte diskutera detta i annan tråd.

Slutligen vill jag önska alla en riktigt God Jul !
Pesse
Forumamatör

Re: Lakersspelare till elitserien?

Inläggav Fredrik R » tis dec 20, 2005 11:08 am

*Använd enbart citat vid behov. Finns ingen anledning att citera hela inlägg eller om man är nästa skribent i tråden*/Varanen

Jo, men det finns kanske inte anledning att snacka om det nu, vi ska först klara målet den här säsongen nämligen kontraktet!
Men hockeyn är sån spelare måste utvecklas. :wink:
Men jag hoppas givetvis att dom stannar, det är tre grymma spelare och alla med olika kvalitet. :)
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » tis dec 20, 2005 12:29 pm

Själv så ser jag allsvenskan som en trampolin till elitserien.
Om en spelare presterar bra i AS och sedan får kontrakt i ES så är det kul för både spelaren, tränaren och klubben!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Räven » tis dec 20, 2005 1:06 pm

calle73: Håller med dig, det har väl alltid varit så, att serien under, har gett spelare till ES, spelare som är på väg upp i sin utveckling, Samtidigt har serier högre upp lämnat tillbaka spelare som har sin kariär bakom sig.

Det är alltid med blandade känslor, som man ser sin "bäste" spelare signera ett kontrakt med en klubb högre upp i seriesystemet, för egentligen vill man ha honom kvar. Men samtidigt gläds man åt den tid han spelat för "mitt" lag och man lyckönskar honom.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Pesse » tis dec 20, 2005 4:29 pm

Bois har ju signat för en till säsong, återstår väl dock att se om han har elitserieklausul. Isåfall får inte Lakers betalt ändå... Jag tror att han kan bli en sån där spelare som gör 12-17 mål varje säsong i elitserien.

Men ja, det hör väl till att man riskerar att tappa sina bästa spelare - så är det även i elitserien - där de allra bästa drar till NHL. Men naturligtvis är det fler som går från as till es än från es till NHL.
Pesse
Forumamatör

Inläggav Malul » tis dec 20, 2005 4:59 pm

skönt iof att inte t ex nåt topplag i as kan få honom på ännu en säsong iaf,då hinner lakers kanske själva dit istället!

det lag som spöade mif plus en eller två spjutspetsar skulle kunna utföra magi,ejde och andrée är mycket viktiga kuggar i vårt maskineri!

vi får alri glömma chrille heller,han gör sina poäng säsong efter säsong!oerhört tacksamt att ha en sådan här kille i laget!

torsten är givetvis oxå en mycket viktig kugge i laget men för de två sistnämnda lär vi nog slippa få se övergångar till eliten även om ingen av dom skulle göra bort sig där..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Pesse » ons dec 21, 2005 10:32 pm

Men jag tror att Bois har för avsikt att stanna, varför skulle han annars ha förlängt kontraktet?

Ingen elitserieklubb lär ju vara extremt angelägen om att köpa ut honom nu, det finns trots allt fler bra spelare i allsvenskan. Om han inte har elitserieklausul i sitt kontrakt, förstås.

Jag är dock helt övertygad om att både Ejdepalm och Andrée blir värvade av elitserieklubbar isommar - om inte Lakers går upp det vill säga!

Det är ju två spelare som helt enkelt saknas svagheter och är unga, så känner jag det. Men jag kanske överskattar dom?!

*Fingers crossed*
Pesse
Forumamatör

Inläggav Räven » ons dec 21, 2005 10:37 pm

Jo, mycket talar väl för vidare avancemang, men det kan också hända, att de avvaktar ett år till, gärna två för min del.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons dec 21, 2005 10:44 pm

Johan och Andree kan vi nog glömma i Lakers tyvärr! Jag tror de är för bra helt enkelt, ett antal ES-klubbar verkar vara ute efter dem, de jagas stenhårt..inte konstigt kanske.
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons dec 21, 2005 10:56 pm

Nä, det är inte så konstigt, men du tror att Johans kontrakt bara blir ett spel för galleriet. Jag tror inte det, utan jag tror att han själv vill ge sig mer tid och att han letar efter lite trygghet och harmoni, vilket man inte får om man ständigt byter klubb. Dessutom skrev han på ett, för honom bra kontrakt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons dec 21, 2005 11:30 pm

* Använd bara quote vid behov. Om du vill citera en del av föregående inlägg eller ett inlägg längre upp i tråden. Citera aldrig hela föregående inlägget. *

Jag menar Ejderpalm, han kommer nog gå till någon elitserie klubb, finns säkert många alternativ för hans del. Johan. A däremot, han skrev på för han trivs här och inte vill flänga fram och tillbaka mellan klubbarna, det har du rätt i.
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Nille » tor dec 22, 2005 1:46 pm

Djurgården är tyvärr väldigt intresserade av Ejdepalm vad jag har hört.......
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav PMK1 » tor dec 22, 2005 2:30 pm

Det är aldrig kul när våra spelare lämnar klubben, men det är ju så här det är för alla lag i AS. Vi har varit förskonade från spelartapp uppåt i seriesystemet under flera säsonger. Se bara hur "stackars" Troja har åderlåtits de sista 10 åren. Laget har väl tappat 25 man till Elitserien.
Användarvisningsbild
PMK1
Forumamatör

Inläggav Räven » tor dec 22, 2005 3:11 pm

Jo, precis, på något sätt får vi lära oss att glädjas åt dem, så länge de är hos oss och följa dem i ES-lagen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor dec 22, 2005 3:15 pm

På sätt och vis kan jag ändå känna viss glädje när spelare lämnar oss för klubbar i ES. Det är ett gott tecken på att spelarna utvecklas hos oss. Något som jag har en känsla av att det varit ganska tunt med tidigare. Bortsett från Männikkö är det väl inte särskilt många spelare som tagit ett steg framåt i sin utveckling efter att ha spelat i VLH. Ganska skrämmande tanke egentligen. Men om man nu lyckats ändra på den trenden så anser jag att det enbart är positivt.

Kanske har det med Fagervall att göra. Eller vad tror du Räven? :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » tor dec 22, 2005 4:33 pm

Nille skrev:Djurgården är tyvärr väldigt intresserade av Ejdepalm vad jag har hört.......

Då har du hört helt rätt!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor dec 22, 2005 6:27 pm

Per Carlsson: En alltför jobbig fråga att svara på för mig, låt mig slippa så här nära Jul. :wink:

Men helt klart har en förändring skett, medelåldern är avsevärt lägre, tidigare var det en hel del fd hockeyspelare om man nu får vara lite lustig. Jag tycker en satsning på spelare som har framtiden framför sig är den rätta, oavsett vems filosofi det bygger på.
Öster, när det gäller fotboll, har haft den under lång tid och som ni säger så är det otroligt kul, att se en spelare utvecklas hos oss och sedan ta klivet upp.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Pesse » tor dec 22, 2005 10:14 pm

Rebecca skrev:
Nille skrev:Djurgården är tyvärr väldigt intresserade av Ejdepalm vad jag har hört.......

Då har du hört helt rätt!

...Men han ska väl vänta tills efter säsongen?!
Pesse
Forumamatör

Inläggav Rebecca » tor dec 22, 2005 10:35 pm

* Använd bara quote vid behov. Om du vill citera en del av föregående inlägg eller ett inlägg längre upp i tråden. Citera aldrig hela föregående inlägget. *

Jag skulle bli riktigt förvånad om han drar under säsongen, inte troligt!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Pesse » fre dec 23, 2005 12:14 am

Hmm, ja, vi får väl se vart Ejdepalm spelar nästa säsong.

Magkänslan är att Boork kommer att få sista ordet i det här. Han går till Brynäs, som trots allt satsar målmedvetet på unga killar från allsvenskan. Och Ejdepalm passar perfekt in i den mallen...
Pesse
Forumamatör

Inläggav Charlamov » fre dec 23, 2005 11:00 am

En liten detalj i sammanhanget... två korsbandsskadade knän... ett som väntar på operation efter säsongen, innebär nog att intresserade ES-klubbar tänker både sju och åtta ggr... med flera obligatoriska läkarundersökningar innan dom skriver kontrakt. Tyvärr för Ejdepalms del
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Pesse » fre dec 23, 2005 2:08 pm

Tyvärr för Ejdepalm, men en bonus för Lakers? Men jag tror nog att hans skador kommer att läka med tiden.
Pesse
Forumamatör

Inläggav Rebecca » fre dec 23, 2005 2:29 pm

Jag tror ändå att Ejderpalm kommer synas i ES nästa säsong. Jag hade hoppats på att han skulle stanna nu när han blev skadad, men det är alltför många klubbar som rycker i honom. Han verkar även ha ett starkt läkekött..Men en väntan på att gå på is efter en knäoperation kan man ju knappast påskynda avsevärt...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Rebecca » fre dec 23, 2005 2:30 pm

Och HV av Andree eller hur?
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre dec 23, 2005 10:05 pm

Det är mycket troligt att Ejderpalm komme ratt spela i ES nästa säsong, men definitivt inte säkert, det finns annat som han kan värdera högre, det är nämligen inte alltid guld som glimmar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån dec 26, 2005 12:51 pm

Skriv kontrakt Ejdepalm! :?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » mån dec 26, 2005 9:46 pm

Hoppas verkligen Ejder stannar...vill ha honom kvar här!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » mån dec 26, 2005 9:53 pm

Ja han skapar så mycket, allt från bra hockeyspel till positiva vibbar i laget.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » mån dec 26, 2005 10:13 pm

Ja absolut. Tittade ganska noga idag. Han spelar med ett lugn som jag gillar. Han är ett typexempel på en spelare som inte är speciellt stor men istället utnyttjar sin teknik, smidighet och skridskoåkning... en fröjd att se killen på isen!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » mån dec 26, 2005 10:37 pm

Men observerar ni inte hur MINDRE bra han är i försvarszon? Jag tycker han agerar rundningsmärke flertalet gånger de flesta matcher, tyvärr. Så även idag mot IKO. Men det är inte där har han sin starka sida. Kan han förbättra sitt defensiva spel så är han snart en spelare mogen för ES. Om han kan klara sig från ytterligare skador och rehabilitering med knäna går bra.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » mån dec 26, 2005 10:45 pm

Håller helt med Per... Ejdepalm var INTE alls tongivande idag. En av hans sämre matcher i Lakers faktiskt

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » tis dec 27, 2005 12:02 am

Mycker möjligt att hans "precisa" egna insats inte var av hans bästa, men ni glömmer som vanligt hans påverkan av harmoni för hela laget, hans ande "svävar" över isen. Han är otroligt viktig för laget, även om hans egna insats inte alltid är på topp.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tis dec 27, 2005 10:32 am

INSTÄMMER till fullo!!!

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav rican » tis dec 27, 2005 11:08 am

Fast sådant är ju svårt att bedöma från läktarplats egentligen. Även om statistiken visar på att det gått bättre (för hela laget) när han har varit med än motsatsen, kan det ju finnas många andra orsaker till detta också.
rican
Forumamatör

Inläggav Rebecca » tis dec 27, 2005 1:11 pm

Klart att det är svårt att bedöma från läktarn. Men när han blev skadad gick laget ner sig, och när han kom tillbaka blev det direkt bättre. Åtminstone generellt sätt iaf, sen finns det säkert fler orsaker. Bla ser träningarna annorlunda ut, det kanske kan vara en tänkbar orsak..?
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Silly Season