Andrée Persson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Andrée Persson

Inläggav Lobo » tor apr 06, 2006 12:06 pm

Bland annat Rögle är och rycker i honom..

http://hd.se/sporten/2006/04/06/roegle_ ... skaaningar
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav ruppo » tor apr 06, 2006 12:12 pm

Får vi hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och stannar i Lakers om det inte blir ES! Ingen annan AS-klubb ska komma o ta våran Andrée
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Fredrik R » tor apr 06, 2006 4:46 pm

När det gäller Andre så tror jag inte att han väljer Rögle före Lakers om jag känner han rätt.
Och det beror på draget i klubben, tror jag . :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 13, 2006 5:30 pm

Som de flesta alla redan vet så är det ju ett antal elitserieklubbar som vill åt Andrée Perssons tjänster. Den senaste klubben som gett sig in i kampen verkar vara Percys Pågar. Frågan är ju hur Växjö Lakers ska agera gällande Andrée Persson. Man kan ju bara spekulera - Andrée skulle enligt media bestämma sig kring 18/4 då han kommit hem från sin semester. Denna säsongen har ju utan tvekan varit en succé för Andrée, för att föregående säsonger varit nästintill osynlig. Var detta bara en 'lyckosäsong'?

Självklart så har han också stigt i pris på marknaden rent lönsmässigt - ska Växjö Lakers pynta in de extra tusenlapparna i lönekuvertet som det säkerligen kommer att krävas för att ha honom kvar, eller ska man låta honom gå?

Min uppfattning är den att är han villig att ge allsvenskan och Växjö Lakers en chans även denna säsongen (för att utvecklas änmer och bevisa att förra säsongen inte var ett undantag) med ungefär liknande lönsanspråk som den föregående, då ska han vara kvar. Men kräver han ganska så mycket mer betalt för att vara kvar, då tycker jag inte att Växjö Lakers ska ge sig in i kampen utan låta honom gå, och lägga de pengarna på en annan forward istället. Första halvan av serien så var han fenomenal, medans han i andra halvan försvann nästan helt när det började ryktas om HV71 och kraven och förväntningarna blev större. Knepigt detta - var denna säsongen bara ett undantag eller...

Säsong;
03/04, 41 - 3 - 2 = 5
04/05, 38 - 4 - 2 =5
05/06, 42 - 20 - 13 = 33

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor apr 13, 2006 5:41 pm

Håller med dig mycket knepigt detta ...Om han visar den kapacitet som han gjorde en stor del av säsongen(räknar bort ca 30%) så är han värd mer pengar ,tror inte man får tag i en bättre utan att få hosta upp en hel del ,men som sagts sista 3:delen tror jag han själv vill glömma.Knepigt som sagts...däremot tror jag att skulle må bra av en säsong i Allsvenskan,någon Elitspelare är han inte ännu.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 13, 2006 5:50 pm

Jag är också av den övertygelsen att Andrée Persson skulle må bra av en säsong till i allsvenskan. Just för att verkligen bevisa för sig själv och alla scouter som har ögonen på honom att han kan leverera en säsong till i näst högsta ligan - om han nu kan det. För det ger ju ingenting att lira sporadiskt i en tredje-/fjärdekedja i elitserien när man kan lira full tid i ett topplag i allsvenskan. För någon elitseriespelare är han inte, inte än iaf Men det är ju det här med pengarna, hur kommer Andrée och hans agent att agera, kommer dom att slå på stora trumman rejält eller kommer dom att inse faktum. I vilket fall som helst så skulle jag bli aningen besviken om han väljer att lämna Växjö Lakers för någonannan allsvensk konkurrent - men det skulle väl i så fall vara att denne är villig att betala mer. Men som sagt, jag tycker inte att Växjö Lakers ska gå med på att trissa upp lönekuvertet, utan då får det vara iom att man inte vet om jämnheten. Utan lira för samma peng och bevisa därefter.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor apr 13, 2006 6:02 pm

Tror Andreé skulle stärka sin position både spel och lönemässigt för närmaste framtiden om han kör ett år till i Allsvenskan innan han tar steget. Någon jättelön kan han nog inte räkna in för kommande år även om han skulle gå till en ES-klubb. Tror han skulle må otroligt gott av en säsong till med mycket speltid, och då är allsvenskan alternativet..och Lakers.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor apr 13, 2006 6:06 pm

Inte riktigt samma peng kanske ,för jag tror han varit ganska billig innan....men det är inte nu han ska tänka på de stora pengarna ...först upp till bevis ,sen kan man tänka på de stora pengarna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav furioso » fre apr 14, 2006 12:29 am

Vad säger "Mygel" om att Evertsson tror att Rögle
skulle ha svårt för att matcha Lakers bud på Andre Persson?

Vill gärna höra din kommentar :wink:
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Mygel » fre apr 14, 2006 12:40 am

furioso skrev:Vad säger "Mygel" om att Evertsson tror att Rögle
skulle ha svårt för att matcha Lakers bud på Andre Persson?

Vill gärna höra din kommentar :wink:

Jag kan inte se något konstigt med det. Som jag beskrev på AIAs forum så är jag väldigt övertygad om att olika spelare prioriteras olika i olika klubbar. Ta t.ex. Andre Persson, han kanske prioriteras som nummer 5 på en skala av 5 medan han i Rögle ses som en spelare man vill ha men bara prioriteras som nummer 3 utav 5 eftersom man tror att man kan hitta en annan spelare man vill lägga mer krut på. Självklart så kommer Lakers bud att vara mycket bättre än Rögle oavsett om Lakers är rikare eller fattigare än Rögle.

Det lilla jag vet så kan jag inte se någon anledning varför Persson skulle välja Rögle framför Växjö förutom det faktum att Rögle ses som ett topplag i serien och Växjö som en utmanare till topplagen.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Tobias » fre apr 14, 2006 1:41 am

Bra svar Mygel.
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav Varanen » fre apr 14, 2006 3:29 am

Alla som fjäskar för Mygel är taifare... :wink:

Och eftersom jag är en själv så ger jag också Mygel rätt i sin analys. Det C70 resonerar kring är ju just detta. Var står Persson i prioritetsordning hos VLH? Eftersom jag inte har hela bilden klar för mig har jag svårt att göra en bedömning. Om alternativet är Lars Trygg så står Andreé otroligt högt. Om alternativet är CJ så står han klart lägre. CJ kommer med en garanti - en garanti om 20 pytsar. Den garantin kan inte Persson och hans agenter ge. Han måste visa kontiniuitet först. Han bör stanna minst ett år till i VLH. Bra för honom själv i det långa loppet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre apr 14, 2006 9:34 am

Att Rögle kan titulera sej topplag och att Lakers kandiderar om titeln tror jag inte är skäl nog för Persson att byta klubb. Och inte tror jag det skiljer så där väldans mycket i cash mellan de båda klubbarnas bud. Det är nog isåfall snarare miljöombytet i sig som lockar, att komma till en ny klubb måste väl ses som en utmaning? Å andra sidan vet Andree vad han här hemma har att vänta kommande säsong; vilka han spelar tillsammans med, han kommer få massor med pp-istid osv. Min uppfattning är att A.Persson gör rätt i att stanna i VLH ytterligare en säsong. De e va jag hoppas på i alla fall!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre apr 14, 2006 9:56 am

Jag tror också att han vinner mest på att stanna ett år till. Men han får förhoppningsvis försöka hitta tillbaka till sin tidigare form, för den försvann mitt under säsongen och återkom inte.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » fre apr 14, 2006 11:00 am

Tack för vinken om Lars Trygg, Varanen. Jag håller med. :oops:
Jag anser att Volvons analys är klockren, det är precis vad jag tycker.
Utvecklas han i år som förra året, finns det chans för honom i ES.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Räven » fre apr 14, 2006 11:14 am

Han hade en bra kurva fram till januari, då han blev mer eller mindre osynlig, så jag vet inte hur mycket han utvecklades sett över hela säsongen. Men han har möjlighet att utvecklas, det håller jag med om.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 14, 2006 11:15 am

Vad det gäller skillnaden i poängproduktionen beror den till största delen på den förändrade rollen. Från att ha varit balansforward i 3-4 linen, fick han den offensiva rollen i den tilltänkta första kedjan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre apr 14, 2006 11:25 am

Jag vet inte om det var mitt inlägg som du syftade på Varanen, men jag delar upp Andrées säsong före "smällen" som han fick och efter. Före var han en glödhet spelare som tog för sig, rev och slet, åkte mycket skridskor, gjorde mål, fick många chanser eftersom han sällan var i passningsskuggan, efter detta så försvann det mesta av det och han blev mer eller mindre osynlig, befann sig ofta i passningsskuggor och hans passningar träffade inte adressaten längre.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 14, 2006 11:37 am

Mitt inlägg var ett svar på C70:s fundering på skillnaden mellan tidigare säsonger och den gångna. Men visst var det stor skillnad under den gångna säsongen också. Han bör visa att han kan ligga på en hög, jämn nivå en hel säsong innan han tar nästa kliv. Och RBK räknar jag ändå inte som något kliv så jag tror han stannar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre apr 14, 2006 11:56 am

Jag hoppas också att han stannar Varanen, för han har med all säkerhet de rädda förutsättningarna för att utvecklas till en riktigt bra hockeyspelare. Men som du skrev så behöver han höja sin lägstanivå. Det är naturligtvis ingen tillfällighet att HV kikat på honom.

Till nästa säsong hoppas jag också att Robert Rosén gör sitt genomslag, riktigt på allvar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre apr 14, 2006 11:03 pm

Enligt TAIF:s Forum är det bekräftat att Andree Persson lämnar Lakers.
Tråkigt. :(
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre apr 14, 2006 11:18 pm

Nu har Chief Evertsson sannerligen fått en angenäm uppgift framför sig, en uppgift som jag verkligen hoppas inte kommer att ses som en övermäktig sådan. Andrée Persson är inte på något sätt oersättbar MEN det får inte bli mycket sämre på den positionen än vad herr Persson mäktade med att producera förra säsongen. Måtte det vara elitserien som han lämnar för, annars så blir jag faktiskt lite irriterad.

Evertsson, verkställ...

(men hur fan kan skvallerforumet på Taif vara första stället som bekräftar att succéforwarden Andrée Persson lämnar Växjö Lakers innan det offentliggörs på vår egna hemsida - det är för mig en gåta...)

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Glasriket » fre apr 14, 2006 11:32 pm

Volvo, din J*****LA gnällröv !
Var ser du att Andrée är klar för något annat lag ?
Det finns ett obekräftat ryktat om Andréee till HV, än sen ?

TAIF kan man tycka vad man vill om men är det bättre här på detta forumet där man i princip räknar upp varenda spelare som överhuvudtaaget någon gång har varit licensierad för spel i någon europeisk liga, som en potentiell förstärkning till Lakers :roll:

Hata fetstil ! (och färger)
Glasriket
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre apr 14, 2006 11:51 pm

Utgår man ifrån vad som skrivs på Taif's forum så är det klart att Andrée Persson lämnar Växjö Lakers, det är väl inte så många gånger som det slagit fel innan.

Ryskt aceton som eldvatten en fredagskväll som denna är verkligen inte att rekomendera...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre apr 14, 2006 11:57 pm

Äh, det får man leva med, spelarna är ingen klubbs egendom, de har sin fulla rätt att byta klubb. Det finns ersättare till Andrée, vem säger att ledningen ville ha honom till vilket pris som helst, han fick väl ett kontraktserbjudande som Lakers bedömde att han var värd, någon annan tyckte mer och då blev det väl så. Om det nu bara är pengar det handlar om.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör apr 15, 2006 12:11 am

Var på taifs forum står det att A.Persson skulle vara klar för någon annan klubb? :roll:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » lör apr 15, 2006 12:20 am

Titta på länkarna till uppgiften så ser ni att det inte finns någon bekräftelse
på att han lämnar. Ej heller på at han stannar.
Som sagts tidigare, han var bra på alla mackor han fick av Hirvonen.
När Hirvonen ej serverade längre försvann AP. Han måste bevisa en säsong till att han är bra för att jag ska tro på honom. Kolla hans statistik de senaste tre åren. Till och med Tryggs statistik är bättre och dessutom under lång tid. Eller hur Varanen? Ni kan dock stryka mitt intresse för Trygg då han inte verkade kunna producera när matcherna blev lite tuffare. Skulle dock gissa att han kanske finns i IKO nästa säsong, då deras tränare kommer därifrån. Jag tror att Valdix skulle vara en bra ersättare för AP om han lämnar.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör apr 15, 2006 12:21 am

Välj lag så ser du att Andrée Persson numer är skriven med fetstil, vilket betyder att han ska lämna sin klubb. Och de ryktena brukar ju stämma ganska så bra överrens med verkligheten. Är namnet skrivit med fetstil så ska det ju vara klart, än om det kanske inte är klart med en ny klubb. Men det kanske har blivit något fel där.

Taif's forum skrev:Fet stil är klara övergångar

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 lör apr 15, 2006 12:25 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » lör apr 15, 2006 12:23 am

Kolla länkarna istället Volvon så ser du var ryktena kommer ifrån.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör apr 15, 2006 12:28 am

Jo, förvisso, vilket jag också har gjort, och läser man vad som skrivs på Taifs forum så är det ju som så att när ett namn skrivs med fetstil så ska en övergång vara på gång. Men denna gången så kanske det har snurrat till sig ordentligt. Länken ger ju inget matnyttigt än just spekulation, men eftersom att det skrivs i fetstil så blir man ju aningen konfunderad. Jag kikade faktiskt på den länken tidigare idag, och då var Andrée Persson inte skriven i fetstil. Nåväl, det kommer väl fram förr eller senare.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav ärtank » lör apr 15, 2006 6:38 am

..
ärtank
Forumamatör

Inläggav ruppo » lör apr 15, 2006 8:59 am

Var på forumet står det att det är klart att han lämnar? Och jag litar med på exempelvis www.hockeycentralen.se eller www.eliteprospects.com när det gäller transfers än TAIF:s forum, och ingen av dem sidorna har mer än att det ryktas att Andrée ska lämna. Alltså inget verkar vara klart!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Lakerdome » lör apr 15, 2006 11:48 am

Om man klickar på Andrée Perssons namn så får man upp en sida med blandade rykten om bara honom och där står det bland annat så här:

Andrée Persson, Forward

Klubb: Växjö Lakers (bekräftat att han lämnar klubben)
Född: 1983
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Per_växjö » lör apr 15, 2006 12:05 pm

Jag hittar annars han bara som ett rykte till rögle. :?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » lör apr 15, 2006 1:24 pm

Samma här...med tanke på att han sagt att han skulle vara på semester till den 18:e (?) och därefter skulle ta beslut så tvivlar jag på att nåt är klart!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Nästa

Återgå till Silly Season