Intervju med Evertsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Intervju med Evertsson

Inläggav Varanen » fre mar 24, 2006 1:52 am

Det bästa som publicerats av VLH någonsin. Fascinerande helt enkelt. Frågorna var precis de jag hade velat ställa själv. Gott jobbat Rickard! :D

Nu till innehållet. Var skall man börja? Det var ju en del besked...klockan är mycket. Måste sova på all den här informationen. Återkommer senare idag. Zzzzzzzzzz
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » fre mar 24, 2006 3:54 am

Ruskigt intressant!
Gott jobbat, Rickard!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » fre mar 24, 2006 8:12 am

Precis lyssnat klart, riktigt intressant!! :D
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Klonis » fre mar 24, 2006 11:11 am

Kanon Helt klart på rätt håll nu VLH :ok:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Charlamov » fre mar 24, 2006 11:39 am

Förutom kompetent verkar Evertsson vara... ganska mänsklig. Intervjun borde gjorts för länge... tagit udden av mångas spekulationer... inkl undertecknads.

Tror att det kan bli ett par äldre rävar som raskar över "lakers"... misstänker att ngn från Malmö kan bli aktuell (bara en känsla)... om center kanske Mikael Wahlberg (utgående kontrakt... men bara 30 år!)??? Eller Riihijärvi (HF, men tillräckligt gammal å ruskigt rutinerad... har dock ett optionsår... men blir han aktuell i Mif om ES??)

Har oxå en känsla för att Malmö är ute efter Andrée P. Så varför inte ett byte med ngn av ovanstående herrar??
Senast redigerad av Charlamov fre mar 24, 2006 12:50 pm, redigerad totalt 1 gång.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » fre mar 24, 2006 11:59 am

Mycket intressant och bra intervju. Detta kommer att bli überspännande - vilka är de tre toppspelarna?

Målvakt?
Back?
Center?

/T5!! :eyecrazy:
Senast redigerad av C70T5 fre mar 24, 2006 12:00 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 24, 2006 12:00 pm

Ja, intervjun var bra, en bra sammanfattning av gångna säsongen, där jag håller med om det mesta, utom kanske att inställningen var 100% av alla killarna till och med Röglematchen, det är jag tveksam om.

Vad jag ser fram emot med tillförsigt är den förändring som Kempe föredrar med snabba spelvändningar, snabba exakta uppspel. Det låter som för min del i ett spel som tilltalar publiken på ett betydligt bättre sätt. Tack för det!

Att man satsar på en given förstemålis ser jag som klart rätt, frågan är kankse vem man ska hitta som axlar den föga roliga posten som båsöppnare?

Sedan att man satsar på en förstkedja som verkligen kommer att märkas när den är på isen, det är bra.

En back med Kenny Jönssons betydelse ser jag också som bra, samt den klara första forwarden som likt Wernblom dominerar på den sidan.

Hoppas att det går att få Christian Jacobsson att spela i ett eller annat år till, men jag är tveksam till det faktiskt.

Ejderpalm kanske blir ES-spelare, jag vet inte, lite chansartat hur op går och hur han blir efter det, inget är givet.

Andrée tror jag inte blir ES klar, han håller inte där, så där tror jag på en förlängning.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Flest mål vinner » fre mar 24, 2006 12:31 pm

Mycket intressant intervjuv!

Målis, back och center MEN det måste väl fattas ganska mycket mer......

Vi hade ju inget komplett lag på slutet så det måste väl bli många fler nya spelare 8O
Flest mål vinner

Inläggav Experten » fre mar 24, 2006 5:12 pm

ja det verkar ju märkligt,ska lakers bara värva tre spelare av hög klass sammanlagt,hur ska det gå då egentligen.??? :roll: sju till åtta nya spelare måste det väl andå komma som håller hög allsvensk klass annars så blir ju laget knappast ett topplag som evertsson säger att det ska bli och som fansen förväntar sig.?? :?
Experten
Forumamatör

Inläggav serra » fre mar 24, 2006 5:14 pm

Men hallå?
Han säger väl ingenstans att det BARA kommer dom 3???
Utan att dessa 3 ska vara riktigt bra...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre mar 24, 2006 6:56 pm

Tack för den intervjun Rickard. Den var mumma i våra öron. Precis det man vill höra.

Evertsson går från klarhet till klarhet.

Fortsätt så.

Hur många spelare av hög klass tycker ni att VLH ska värva?

Dessa tre spelare kommer förmodligen kosta ungefär lika mycket tillsammans som hela övriga laget. (mina apekulationer)

Eftersom 4:e kjedjan ska bestå av BRA framtidsspelare kommer den inte kosta så mycket utan man kan koncentrera sig på att få en riktigt bra målvakt och en riktigt bra förstaline.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Gson » fre mar 24, 2006 10:29 pm

Mycket bra intervju, eloge till Lakers mediepersonal för den!
Gson
Forumamatör

Inläggav Putte#24 » lör mar 25, 2006 11:34 am

Håller med! Skitbra intervju!!!

Känns tryggt med Evertsson! :D

Nu slipper nu dessutom att vara FagEvertsson :wink:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör mar 25, 2006 12:22 pm

Nu e det KempEvert som gäller istället!!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » lör mar 25, 2006 3:44 pm

Organisation, organisation, organisation. Det är fullt naturligt att organisationen inte hunnit utvecklas i samma takt som lagets framgångar. Klättringen i seriesystemet skulle gå fort och resurserna gick till spelarna som skulle etablera oss på elitnivå. Organisationen börjar så sakteliga komma ifatt. Rollerna börjar utkristaliseras. Klubben blir helt enkelt bättre.

Ordförande, Klubbchef, Sportchef, Headcoach, Assisterande. Arbetsdelning och effektivitet. Ökad fokus, och inte minst arbetsmängd, på de olika ansvarsområdena. Istället för att alla skall vara överallt och göra allt.

Intervjun med Evertsson gav mig mängder med positiva besked. Jag listar några exempel:

- Ögon på läktaren. Bra att representationslaget får egna ögon från det perspektivet (så de slipper läsa mina inlägg :wink: ). Lättare att upptäcka taktiska mönster både i det egna laget och hos motståndarna.

- Om det kommer till kritan så väger Coach Kempes ord tyngst. Bra. Det är inte lyckat om tränaren tvingas arbeta med spelare man inte vill ha i laget. Inte lyckat för spelaren heller.

- Ideér kring PP-spelet. Skott betonas och han har med sig detta i tankarna då laget byggs.

- Spets. Grunden har byggts upp under FagEverts ledarskap. Nu fortsätter arbetet genom att spetsa till truppen. Evertsson garanterar en form av kontinuitet i utformningen av laget. Vi är idag alltså i ett normaltillstånd för första gången i vår historia. Härligt! Nästa gång det kommer blåsa hårt är förhoppningsvis då vi blivit klara för ES...

- Ambitionen är att behålla Yngvessons line intakt. Bra! Spelare som kan varandra spelar bättre tillsammans.

Det enda som oroar mig är synen på backarna. Jag är livrädd för att stå på läktaren i premiären och skåda över en backbesättning där 7/8 fnyser åt sin backkollega Christoffer för att han öppet vågar vara defensiv. Passningsskickliga backar är självklart bra att ha, men någon måste vilja, våga, orka försvara området framför egen kasse och säkra hemåt. Enligt flera skribenter på forumet berodde målvakternas svaga säsong till stor del på backarnas orkeslöshet framför det egna målet.´Självklart kan man vara en passningskicklig, pucksäker defensiv back. Men eftersom vi ännu inte befinner oss på en nivå där vi kan värva kompletta hockeyspelare ställer jag mig lite undrande.

Jag älskar Aki Heino! Men jag skulle inte vilja ha 7 stycken + Christoffer Persson. Hälften av backarna anser jag skall ha sin styrka i defensiven. Just nu stämmer det med de vi har. Hoppas relationen står sig när vi summerar Silly Season.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » lör mar 25, 2006 4:14 pm

Bra summering Varanen. Det närmaste vi kommer hittills den kompletta backen är nog trots allt, Messa, i form vill säga.
Ljungkvist var också en sådan.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Räven » lör mar 25, 2006 6:16 pm

Messa har en nivå som är bra, när han får vara skadefri, en mycket skidskoskicklig back. Som sagts, så var det väl skadorna som gjorde att han inte kom till sin rätt.

Jo, Varanen, den var bra (sammanfattningen), jag är lite försiktigt med att säga att Fagevert byggt upp grunden. Vi kommer att få se en hel del nya spelare kommande säsong och ett annat spel. För Fagervall och Kempe förespråkar inte samma spel. Grunden tycker jag är uppbyggd om man behåller låt säga 16-18 av 22 spelare. man kan inte tala om för 12 nya spelare hur grunden är. Grundspelet är väl ändå något som den nya tränaren har med sig och gjuter in i laget undet försäsongen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör mar 25, 2006 6:30 pm

Jo, man kan tala om för 12 spelare hur grunden är. Man kan tala om det för ett helt lag, vilket är precis det varje tränare gör när han kommer till en ny klubb. Du kommer nog att förvånas hur lika Kempes och Fagervalls hockeyfilosofi i grunden är. Självklart finns det skillnader, men Kempe företräder fortfarande den typ av hockey som VLH har bestämt sig för. Annars hade han tränat en annan klubb.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör mar 25, 2006 6:50 pm

Jo Varanen, jag förstår att det finns en hel del likheter mellan Fagervall och Kempe.

Men jag hoppas och tror att det finns en avgörande skillnad, som publiken kommer att uppskatta.

Jag har träffat, vid lite olika tillfällen under de senaste veckorna, personer som dels går på sponsorplatser, dels löser eget eller till och med har egna säsongsplatser. Vad fick jag höra? Jo, de har inte gått de sista fem matcherna, i stort sett på grund av en genomtråkig hockey. Det finns alltså en hel del som tycker att hockyen i år varit "tråkig". Inte något gott omen precis, om det hade fått fortsätta.
Jag tror att Kempe kan göra vår hockey "roligare" att se på. För det är på det viset vi får publik. Visst vinster ger också publik, så klart, men det måste vara ett publikfriande spel och det hoppas jag att Kempe kan ge oss.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » lör mar 25, 2006 10:35 pm

*Citera aldrig det senaste inlägget när du svarar på det. Citera helst inte hela inlägg alls om det inte är nödvändigt för att förstå ditt eget.*/Varanen

Nog är det sant att säsongen inte bjöd på någon gladhockey emellanåt. Sen är det så att så länge man vinner tycker vi att det mesta är "kanon". Nu är det så att inget lag vinner alltid och då kommer underhållningsvärdet fram och då är det nog så att Fagervalls ryggsäckshockey inte faller alla i smaken.
Baker
Forumproffs

Inläggav Varanen » lör mar 25, 2006 10:53 pm

Vad innebär Fagervalls ryggsäckshockey? Ge mig en kortfattad beskrivning. Inte ens jag ville se de sista matcherna, men det berodde inte på några taktiska dispositioner utan på att laget slutat spela.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » sön mar 26, 2006 10:57 am

Det är en typ av hockey som i stort sett går ut på att endast ta bort motståndaren i mittzon och även limma fast dem i offensivt kortplank. Detta är säkert ok om man har taktik/kunskap att förvalta detta till något konstruktivt.
Problemet är att denna typen av hockey kräver maximal inställning och utan den blir resultatet skit, och underhållningsvärdet detsamma.

Givetvis begriper jag att man inte kan spela svängdörrshockey för att det skall vara snyggt men rent publikt sett behövs nog några artister som höjer underhållningsvärdet till nästa säsong.
Baker
Forumproffs

Inläggav Varanen » sön mar 26, 2006 11:47 am

Baker - Du skall ha en eloge för att du faktiskt hade en uppfattning om vad du menade med uttrycket Fagervalls ryggsäckshockey. Alltför många kastar ur sig liknande omdömen utan att ha den minsta aning vad de pratar om. En korrekt beskrivning av Fagervalls spelidé, även om jag inte skulle kalla det ryggsäckshockey.

Jo, laget saknade någon profil förra säsongen beroende på att ryggraden fortfarande var under uppbyggnad. Det medförde även kostnader för spelare som inte spelade för klubben. Förhoppningsvis får vi hit någon publikfavorit under Silly Season. Målvakten kanske? Tunga att möta skall vi vara även fortsättningsvis, äckligt tunga.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav cmb » sön mar 26, 2006 3:50 pm

Jag våga lova att Fagervall inte få stanna kontraktet ut i Björklöve.
Lakers mot 3dje place.
Användarvisningsbild
cmb
Forumentusiast

Inläggav buck » tor mar 30, 2006 5:07 pm

Hockey, Hockey, Hockey, Hockey, Hockey, Hockey, Hockey, Hockey!!!!

Värmer ens sura hjärta att höra Rickard intervjuva Evertsson! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tor mar 30, 2006 5:19 pm

Mmm, mycket intressant intervju åter igen...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Fredrik R » tor mar 30, 2006 6:50 pm

Bra jobbat Rickard kul med en uppdateringsintervju.

Gött! :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » tor mar 30, 2006 8:52 pm

Ny bra intervju av Rickard. Evertsson säger precis lagom mycket. Lyckas han få hit Björn Bjurling som första målis så har den största pusselbiten fallit på plats.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor mar 30, 2006 10:02 pm

Jo det kan man konstatera men det var ju ett par klubbar som stod före Lakers men,men jag ser inte alls det som omöjligt! :o
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 30, 2006 11:52 pm

Sonderingsarbete som sker nu, så det händer inte så mycket rent konkret, men väldigt intressant ändå med täta intevjuer.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » fre mar 31, 2006 7:07 am

cmb skrev:Jag våga lova att Fagervall inte få stanna kontraktet ut i Björklöve.

Eh... VA??? 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Fredrik R » tor apr 06, 2006 5:01 pm

Ännu en intervju med Evertsson, bra jobbat! :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor apr 06, 2006 7:44 pm

Jag är grymt nöjd med intervjuerna Rickard gör med Chief Evertsson. Frågorna håller en hög nivå och svaren är tillräckligt raka. Överdrivet smusslande blir bara löjeväckande, totalt öppna kort skadar föreningen. Bra jobbat VLH! Bli medlem i din favoritklubb du också: http://www.vaxjolakers.se/p545/p545_swe.php
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » fre apr 07, 2006 11:07 am

Bra jobbat :ok:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Lobo » fre apr 07, 2006 12:04 pm

Måste säga att jag var skeptisk till en början men Evertsson har bevisat att han har mer än koll på spelarmarknaden. Förstår inte hur vi kunnat leva utan sådana här intervjuer innan.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Nästa

Återgå till Silly Season