karjalainen,grisen i säcken????

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Musta » tis aug 29, 2006 5:18 pm

Räven skrev:Synd att vissa tränare är belastade med en sådan otolig mörk sida,kan man konstatera.

Förra säsongen var väldigt konstig på många sätt också, vilket gjorde att Jortikka inte var sig själv till 100%. Dels förde han en maktkamp mot den dåvarande vd:n (som alltså även står för det jobbet man har sportchefer till i Sverige) och dels var han missnöjd med hur laget var uppbyggt och dessutom var det en sak i hans privatliv som verkade påverka honom. Han hade ju inte varit med och valt spelare (däremot var det med mycket stor sannolikhet Jortikka som kastade ut Paukkunen ur TPS trots att "Paukku" hade ett år kvar av sitt kontrakt) och därmed förde han också en kamp mot den förre tränaren Jukka Koivu som han inte alls kommer överens med.

Nu verkar Jortikka ta det mycket lugnare och han verkar t.o.m. agera som en vanlig Jortikka igen (jag kan inte skriva en vanlig människa i det här fallet...), men den historian har inte så mycket med "Kake" Karjalainen att göra.
Musta
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » tis aug 29, 2006 9:24 pm

Primeau, vilka är det som värvar talanger och sen kallar dom för egna produkter??? :?
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » tis aug 29, 2006 9:42 pm

Musta: Jag förstår att det fanns extraordinära orsaker till hans agerande under förra säsongen och det låter bra att han har återgått till sitt mer "rättare jag".
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tor aug 31, 2006 7:35 am

från torsdagens 31/8 smp

Att målvakten Tuomo Karjalainen börjar på bänken beror på att han ännu inte är hundra procent i sitt knä. Vi chansar inte, förklarar Tomas Kempe.

Varkar som att knäet och inte ljumsken är vajsing men att man inte chansar i en träningsmatch när det är 1 månad kvar till premiären tycker jag låter vettigt.

http://www.smp.se/article/704814_102-0-0-0
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav ruppo » tor aug 31, 2006 8:33 am

Japp, tyycker som många skrivit tidigare att det är synd att inte Toumo får så mycket matchning innan säsongen drar igång, fast samtidigt känns det vettigt att man låter han vila så han blir helt återställd istället för att chansa.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor aug 31, 2006 12:46 pm

Mycket vettigt av tränaren att ställa honom åt sidan då.
Där blev många frågetecken lösta då.
HAKKA PÄLLE PERKELE
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Musta » tor aug 31, 2006 6:22 pm

Räven skrev:Musta: Jag förstår att det fanns extraordinära orsaker till hans agerande under förra säsongen och det låter bra att han har återgått till sitt mer "rättare jag".

Eftersom det här inte har med Karjalainen att göra har jag skickat ett pm till dig om ämnet Jortikka (så kolla dina pm...).
Musta
Forumamatör

Föregående

Återgå till Silly Season