J18 Kval Torsdag.

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

J18 Kval Torsdag.

Inläggav gurra » mån mar 03, 2008 10:48 pm

Har ett par grabbar i klassen som ville att jag skulle skriva in följande;

På torsdag klockan 19'00 så lirar Lakers J18 kval till J18 elit mot mörrum och dom skulle gärna vilja ha dit klacken med trumma och så vidare för att känna det extra stödet och ta klivet upp en serie.

Detta var tydligen ett djupt önskemål från hela laget och visst förstår jag dom hur kul det skulle vara att lira hockey inför LL.

//G.
gurra
Forumamatör

Inläggav norje » mån mar 03, 2008 10:54 pm

jag kommer.. hoppas det e fler som hänger på
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav friberg » mån mar 03, 2008 11:02 pm

ja varför inte samla ihop alla å ta trumman dit åsså så våra småpöjkar får lite hårresning i nacken
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tis mar 04, 2008 3:11 pm

För nått år sedan så åkte vi ju till Tranås när J20 kvalade sig upp, då Varanen blev Taifare. Det var inte helt fel. :)
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis mar 04, 2008 3:20 pm

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ Varanen blev taifare?????? Hödu nu vill jag ha mer info :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav gurra » tis mar 04, 2008 11:41 pm

Det kan tas via PM.
Frågan var om LL kan sluta upp med ett gäng till J18 matchen på torsdag.
Blir hockey tre dagar irad, det skadar väl inte? :wink:
gurra
Forumamatör

Inläggav Dragkampslakej » ons mar 05, 2008 9:00 pm

Varanens taifare kan ha att göra med Tranås AIF således taif. bara en vild gissning. Ska spela vid 22.05 så om det passar så åker jag nog tidigare och tittar på juniorerna.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav erok » ons mar 05, 2008 9:15 pm

Hoppas killarna får en liten klack. Själv hoppas jag på att jag kan komma till växjö på fredag :oops:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tor mar 06, 2008 10:31 pm

någon som vet resultatet?
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav baronen » tor mar 06, 2008 10:58 pm

2-2.
4 brända frilägen och ett skott i stolpen.
Användarvisningsbild
baronen
Forumentusiast

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 07, 2008 1:07 am

Lakers J-18 kvalar mot Mörrum, Lakers gör ett ostrukturerat intryck med mängder av felpass/felbeslut, skapar ett antal målchanser på chans utan större tanke och som i De flesta fallen baseras på induviduella prestationer, Lakers är det mer fysiska Laget, men tajmingen i det spelet är svag och fokus ligger på att få in en rejäl smäll istället för att vinna puck och situation. Summering av Lakers denna afton efter att Laget efter ett seriespel med mycket mediokra motståndare(Endast Malmö håller Klass) nu möter ett hysat Lag är dessvärre en besvikelse, ingen Lakersspelare presterar något som kan anses vara av KLASS, Jag hoppas verkligen att ALLA kan höja sig i resten av Kvalet för att kunna ta steget upp från källaren för J-Hockey. Få av Lakers spelare har utvecklats individuellt under säsongen tyvärr, fokus verkar ligga på att försöka kompensera skills med organisation, det funkar i J-18 div.1 knappast högre upp, antingen värvar Man bättre spelare eller så Tränar Man rätt, att se Lakers med tre mediokra centrar och en coming Man som Ronny.H sakna tajming och bett och rörelse i skridskoåkning var en besvikelse tyvärr.

Mörrum var klassen bättre trots att Lakers skapade Chanser, detta beroende på att De hade fler spelare med ett större tekniskt och skridskoskickligt Lag, Mörrum hade dessutom en metod i sitt spel och var överlägsna i passningsspelet.

fd. HV Målisen Lernstål var Lysande, Mörrums båda 93:or #6,#16 mycket duktiga samt Backen #14 Bogren.

BÄST på Plan :ok: dock Mörrums Center #17 Andreas Grönqvist (-90, 183cm/88 kg), helt Lysande, skills/beslut/fysik, helt enkelt RUBBET( spelade som en fullfjädrad Senior), ett fynd här borde Evert Ringa ett samtal inför nästa säsong
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Återgå till Klacken