Spelare in/ut 09/10? (Silly silly Season)

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav pedda » tis mar 24, 2009 6:54 pm

skriv på med Björn :headbang:
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » tis mar 24, 2009 8:01 pm

Det är inte så att du har tänkt på att om Lakers får behålla både David och Zeb nästa år så har dom redan fyllt kvoten?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav pedda » tis mar 24, 2009 8:14 pm

Svartvadet skrev:Det är inte så att du har tänkt på att om Lakers får behålla både David och Zeb nästa år så har dom redan fyllt kvoten?

Om Lundbohm skulle bort eller Nevin menar jag.
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav Martin!!! » tis mar 24, 2009 9:46 pm

Seriöst nu men David Lundbohm måste vara kvar trots att man var tokig i början av säsongen.
Han är ju guld värd......
Martin!!!
Forumamatör

Inläggav Herr Oberst » tis mar 24, 2009 11:26 pm

Grattis till bra spel, men oj oj med spelare ni kommer bli av med till nästa säsong om ni inte går upp (fast då måste ni väl ändå tacka nej till platsen antar jag så det är skitsamma)
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Malul » tis mar 24, 2009 11:27 pm

vi har ringt taif o frågat hur man gör med svartvita löner så vi får behålla de våra,du kan vara lugn :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis mar 24, 2009 11:42 pm

Och nu var du där igen!! :oops: Visste väl att det var någon annan som skrev under falskt namn i den andra tråden.

Visste förresten inte att du satt med i Lakers styrelse, där ser man. 8O Och du, vem är den där Taif som du ringt??
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Malul » tis mar 24, 2009 11:47 pm

nejdå jag skriver inte under falska namn,kul att ni vann ikväll för er kvalserie skulle bara haft två lag kvar som slagits om det annars,mycket roligare nu med fyra lag.

sen att vi skulle behöva svartvita lönerna tror jag inte :lol:
vad tror ni,kommer vi bli sönderköpta?

Rosén förstås,men Carlsson o Lindhagen?McNevin?
Njae..

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons mar 25, 2009 12:38 am

Herr Oberst skrev:Grattis till bra spel, men oj oj med spelare ni kommer bli av med till nästa säsong om ni inte går upp (fast då måste ni väl ändå tacka nej till platsen antar jag så det är skitsamma)

vad är det för skillnad på om vi skulle gå upp och när ni gick upp förra året ?. givetvis går vi inte upp i år men om vi nu skulle få för oss och göra det , har Mora spelat där kan vi med göra det.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons mar 25, 2009 12:57 am

Tror inte vi tappar så många. Det är rätt attraktivt just nu att lira i Lakers. Framgångarna är till stor del den perfekta mixens och lagspelets förtjänst, kryddat med lite annat.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons mar 25, 2009 12:58 am

Vore coolt och bli första klubben genom tiderna att behålla laget intakt 8O

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons mar 25, 2009 12:59 am

det är ju inte direkt så att vi har ett STJÄRNLAG. vi har ett LAG helt enkelt som älskar att spela ihop , sprid dessa i 5 klubbar så går de ej lika bra. bra kollektiv i lakers tror inte heller vi tappar många
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons mar 25, 2009 10:12 am

Det är synd att man inte kan skriva om vad som FORTFARNDE pågår där ute i tingsryd....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons mar 25, 2009 12:09 pm

Jag vet i alla fall vad du syftar på Serra..... :lol: :lol: :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Bozze » ons mar 25, 2009 12:27 pm

Såg på Eliteprospects att ryktet placerar Daniel Ljungkvist i IKO. Det hade varit en bra back i Lakers lagbygge 09/10.
Sug på den, Melin
Användarvisningsbild
Bozze
Forumentusiast

Inläggav Roggan » ons mar 25, 2009 2:15 pm

Jag tycker vi ska behålla hela laget till nästa säsong. Kan de bli så mycket bättre?
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Niles » ons mar 25, 2009 2:42 pm

Roggan skrev:Kan de bli så mycket bättre?

En liten ändring, in med Johan också :D
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » ons mar 25, 2009 3:57 pm

Ok då + kanske en riktigt snabb liten vessla :wink: , typ Miikka eller Saviano och en " jag står framför målet oavsett och petar in alla returer " kille :lol:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » ons mar 25, 2009 6:49 pm

Lakersfan_03 skrev:det är ju inte direkt så att vi har ett STJÄRNLAG. vi har ett LAG helt enkelt som älskar att spela ihop , sprid dessa i 5 klubbar så går de ej lika bra. bra kollektiv i lakers tror inte heller vi tappar många

Nu läste du nog fel väl?
Går ni inte upp så tror jag ni kan säga bye bye till spelare som Fasth, MacNevin, Carlsson, Rosén och Lundbohm.
Ni har ett ungt och grymt talangfullt lag och sånna spelare är svåra att behålla, framförallt efter en sån här säsong.

Går ni upp har ni ingenstans att spela, vilket rimligtvis borde innebära att ni tvingas tacka nej till platsen.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » ons mar 25, 2009 6:53 pm

Mora hade ingenstans att spela heller men oj vad fort det gick att bygga till i hallen och man klarade av det.
att växjö säger nej är det nog inte tal om men varför disskutera när vi inte kommer gå upp.
Ska vi förlora Fasth ?. som varit skadad hela säsongen ?. vem ska köpa en skadad målvakt ?. nu är du bra rolig du
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons mar 25, 2009 7:02 pm

Fasth är kvar, ingen kontrakterar en spelare som inte varit igång på så lång tid och vi vet inte heller om han kommer att vara lika bra som tidigare.
Sedan lär det bli en del omsättning, det är synd, men så är det numera.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons mar 25, 2009 7:28 pm

MacNevin är det bara ES som kan ta, annars har vi honom på kontrakt ett år till!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » ons mar 25, 2009 7:34 pm

Macnevin har gjort det riktigt bra i Allsvenskan ska jag vara helt ärlig lär det bli säkerhetsrisk i ES han är för långsam dock klarar han sig bra i HA. jag kan ha fel dock men det är vad jag tror.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons mar 25, 2009 7:39 pm

Rätt!! Han är lite för dålig skridskoåkare för att klara ES, han blir överkörd där, tror jag med!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Anders83 » ons mar 25, 2009 7:41 pm

Fasth ´försvinner inte till ES ialla fall ! Som evertsson sa själv , det finns massor av målvakter som är 5 år yngre och bättre dessutom...

visst finns det risk att bli av med en del men vi är tydligen bra nog för kvalserien så de alllsvenska klubbara tar nog inte så många .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » ons mar 25, 2009 7:42 pm

Aldrig att han är för långsam. Det bara ser långsamt ut. Det är det som är tricket, han lurar alla och vips är han igenom!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Lakersfan_03 » ons mar 25, 2009 7:48 pm

Till Allsvenska klubbarna hoppas jag inte vi tappar en enda om det är till ES förstår jag. möjligen till LIF , resten utav lagen är vi ifatt tabellmässigt tycker jag
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons mar 25, 2009 7:59 pm

Tror som sagt inte vi tappar många. Fasth går ingenstans, bara hoppas att knät funkar framöver. Övertygad om att en nära förestående satsning när bara ny hall klubbats, är en morot till att vara kvar ett tag för de allra flesta. Sen handlar det om istid, hos oss får dom massor. Det är det viktigaste för en ung spelare som har all tid i världen att bli fullt redo för elitserien.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » ons mar 25, 2009 8:09 pm

En sak är dock rätt säker. De mellanstora klubbarna kommer nog få det jobbigt kommande säsong. Har fruktansvärt svårt att tro att ES-klubbarna kommer göra några Hlinka/Hlavac-värvningar framöver med tanke på den ekonomiska situationen.
Samhället blöder, folket blöder och föreningarna blöder.
Dessutom har klubbar som Växjö, Rögle och faktiskt även malmö (kräks) visat att man inte behöver signa spelare för mångmiljonbelopp för att lyckas. Vidare så har andra klubbar som Leksand och Linköping bevisat att svindyra spelare knappast är någon garanti för framgång.

Nä, jag är övertygad om att Hockeyallsvenskan kommer fiskas på en jävla massa spelare. Och ert lag innehåller en hel del intressanta namn.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Primeau » ons mar 25, 2009 8:20 pm

Jag tror precis som Kyparn att vi blir av med ett antal spealare till nästa säsong. Så har det varit varje år och när dom nu gick till kvalserien lär nog rätt många klubbar fiska efter de mest intressanta namnen. Vi har redan kontrakt med tre av de dessa (Åhsberg, Fasth och MacNevin), samtliga lär ha en ES-klausul i kontrakten så det blir i alla fall en slant till Evert/klubben ifall dom sticker. Kvalserieframgångarna har också inneburit att VLH blivit en attraktivare klubb att spela i, Evert lär bli erbjuden fler och bättre spelare jämfört med tidigare.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » ons mar 25, 2009 8:45 pm

Jag hoppas Evertsson tänker behålla våra "egna" killar, Basse, Augustin... Det är så man får folk att börja gå på hockey, nån som känner nån som känner hans morsa osv.
Jag gick i samma klass som basse på Gustavslundskolan, grymt kul att se han spela i Lakers idag :P
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Charlamov » ons mar 25, 2009 8:46 pm

Jag tror precis som Herr O att ES lagen kommer att få problem med sponsorerna. Även idrotten blir påverkad av världskonjunkturen, lustigt vore väl annars. Förhoppningsvis blir det lite balans och att vulgära löner till medelmåttiga spelare upphör.

Egentligen kom signalen för ett par år sen med lönetak i NHL. Nu diskuterar storklubbar i Europa samma sak.

Wikegård tog upp förslaget med prestationsbaserade löner i senaste Hockeykväll. Hur det kan se ut vete fan, men bra att diskussionen kommer upp.

Jag tror faktiskt att Växjö kommer att få behålla betydligt fler spelare än vad som varit fallet de senaste säsongerna. Stämningen i truppen tyder på att dom trivs. Att Johan BOIS verkar komma tillbaks signalerar att en bra poänggörare och slitvarg i HA inte alltid ges den chansen som lovas av ES klubb (sen ska spelaren självklart förtjäna sin plats). Jag tror han skriver under på att det är bättre att spela i HA än att sitta på en flott filt i ES.

Frågan är om Markusson lägger av maa hans problem de två senaste säsongerna.

Jag väntar med att uttrycka vilka jag vill ska lämna, men majoriteten vill jag ha kvar. Det vore förbannat intressant att se vad stommen av årets trupp kan åstadkomma nästa säsong. I HA eller ES???
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav allej92 » ons mar 25, 2009 9:03 pm

kanske skulle ta hit Arto Miettinen igen: http://eliteprospects.com/player.php?player=1349

Han har ju lämnat KHK!! :wink: 8)
Användarvisningsbild
allej92
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » ons mar 25, 2009 9:27 pm

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav ox » ons mar 25, 2009 10:53 pm

jag kanske inte får säga det...men jag tror mig "VETA" att # 21 är klar så även Frölundas #32...men jag vet ju inte...jag kokar ju bara kaffe...
ox
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season