Än så länge pekar det på att majoriteten inte vill förstärka.
Men tänk om den där sista spetsvärvningen är vad som krävs för att vi skall nå till Kvalserien i år igen?
"Det är inte i år vi skall till ES" och "Vi är inte redo för ES än" är argument som många lakejer kör med, det gör jag också. Men är det egentligen inte så att vi har lika goda/små chanser att ta steget upp i år som vilket annat år som helst? T ex AIK har ett klart uttalat mål att ta sig till Elitserien i år. Varför skulle inte vi också kunna sikta på detta redan nu - vi ligger ju faktiskt före dom i tabellen.
Lakers kanske aldrig mer tar sig till Kvalserien! Bara för att man t ex nästa säsong säger att man skall ta sig dit, så är det inte självskrivet att man gör det. Det kommer i framtiden antagligen vara lika många allsvenska lag med ES-drömmar som nu, och kanske är det just i år som VLH verkligen har chansen? Jag säger inte att så är fallet, jag bara ventilerar lite tankar i hopp om att få höra andras åsikter i frågan.
För tillfället spelar Lakers en rätt medioker hockey, men vi har sett tidigare i vinter vad dom är kapabla till. När VLH presterar på topp, så är jag övertygad om att man i en kort och chansartad kvalserie kan slå lag som t ex Rögle.
Lek med tanken: Evert värvar en riktigt tung och målfarlig forward, och inom kort får vi tillbaka både Fasth och Lundbohm
Fortsätt rösta!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.