En fågel har viskat i mitt öra att det finns flertalet Lakejer som är MC-intresserade. Ämnet om en MC-falang inom Lakejerna har, vad jag förstått det som, också berörts. Detta tycker jag låter som en löjligt bra idé! Jag vet inte om det finns någon organiserad plan kring detta och om jag i så fall går händelserna i förväg. Jag skulle vilja se att vi startar en MC-grupp i LL inför den stundande säsogen (MC-säsongen alltså…).
Jag tror att ett MC-gäng hade varit bra för LL på flera plan. Det ökar synligheten för LL ännu mer, inte minst under off-season. LL kommer dyka upp även i motorcykelvärlden, på diverse forum m.m kan man tänka sig. Förhoppningsvis kan detta även generera nya medlemmar till LL och följtaktligen fler som intresserar sig för hockeyn i staden. Poseidon nyttjas mer under sommaren vilket är bra för return on investment och borgar för en ännu mer levande klubblokal. Plus att det blir en grupp till i LL som kan fixa fester till alla medlemmar
.
Så för att få igång en diskusson ang. detta har jag ett antal frågor som ni gärna får vara med och tycka till om. Både MC-förare som icke MC-förare.
• Har LL:s styrelse något emot detta?
• Hur skulle LL MC passa in i förensingsstrukturen? Som en grupp? Som en fristående klubb? Här har jag ingen aning om hur saker fungerar ska jag villigt erkännna. Men känns spontant som att man inte bör krångla till det utan bara ha det som en grupp i föreningen.
• Vilka skulle vara intresserade av att vara med i LL:s MC?
• Namn på "klubben"? Svårt som fasen men väldigt kul
. Ett beslut som slutligen bör få tas av de som faktiskt ska vara medlemmar men kul att få allas input.
• Om intresse finns, hur går vi vidare? Bestämma ett datum då vi träffas på Poseidon för beslut, uträtande av frågetecken, samt eventuellt gör upp en plan för uppstart.
Sådär, nu är pucken i rullning i alla fall. Ser fram emot input.
Nu ska jag träna upp rösten inför kvällens tokröj i Lakerdome!
/Cobra