Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Läktarexperten » mån maj 21, 2012 8:35 pm

Välkommen tillbaka Robban! Jag är å ena sidan väldigt glad att få tillbaka en härlig spelare med rötterna i vår egen lokala mylla. Samtidigt är det en del man ställer sig frågande inför:
- Varför väljer spelare att spela för AIK? Varför inser man inte de konsekvenser det kan innebära att hamna i onåd hos AIK:s omdömeslösa och kriminella supporters? Robbans öde borde vara ett varnande exempel i Hockeysverige. Genom att spela för en sådan klubb så stödjer man en organisation och en supporterskara som ett etiskt förhållningssätt som påminner om Al-qaidas...
- Enestubbe bekräftar uppgiften om 5 mkr i övergångssumma. Varför betala så mycket för en spelare som bara vill en sak, nämligen komma hem till Småland. På något sätt har man tagit över Robbans problem. Helt klart är det känslomässiga motiv bakom övergången och det är inte likt Öman och Evertsson. Det mesta tyder ju på att man skulle kunna få betydligt mer hockey per krona om man värvat på annat sätt.
- Hoppas detta nu ger Robban det lugn han behöver för att prestera och att killen inte får prestationsångest.

Men skit i det nu - Robban är en riktigt bra hockeyspelare och jag ser framemot en spännande höst! :clap:
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast

Inläggav sampan » mån maj 21, 2012 8:50 pm

Det handlade väl bara om dom 2 första matcherna som han skulle hoppa över mot AIK ? det e väl 2-3 gånger till dom ska mötas som han kan vara med ? eller har jag missat något nu ?

Thelemakos skrev:Vilket snedsteg av Rosén. Från att helt plötsligt blivit en av Elitseriens största stjärnor till att ta över Linus Klasens roll som mest hatad i hockey-Sverige. Samtidigt som han drar ert rykte från att vara populär nykomling till att bli Redhawks junior.

Killen har ju nu satt en sån press på sig att han lär gå in i väggen om han inte presterar första 10 matcherna.
5 mille i övergångssumma + att han inte ska lira mot AIK i sthlm. Vad händer om ni får möta AIK i slutspelet?
Nej herregud vilken bra deal detta blev för AIK. Hade han stannat kvar i AIK hade han väl ändå inte kunnat spela hälften av matcherna pga sin sjuka flickvän.

Nu har de helt plötsligt råd med 2 riktigt bra ersättare, samtidigt som Rosén har krav på sig att vinna poängligan och minst slå poängrekord i ligan.
Att han sjukanmäler sig från AIK's träningar för att sedan partaja i Växjö istället säger väl det mesta om hur han har skött hela den här situationen, trots kontrakt.

Nu fattas bara Lee Gorén och Linus Klasen så har ni den perfekta kvartetten tillsammans med Rosén å Vampola.
Om ni ligger topp 6 efter nån månad dvs, Vampola sticker väl med största sannolikhet annars då han inte lirar i förlorande lag.
sampan
Forumentusiast

Robert Rosèn

Inläggav Erland » mån maj 21, 2012 8:55 pm

Hoppas nu att han verkligen kan fokusera på rätt saker framöver t.ex. sommarträningen, såg inte ut att prioriterat den direkt den senaste tiden :) sen även att vara mentalt förberedd inför den press som kommer vila på hans axlar när serien drar igång. Poängligavinnare och fet övergångssumma kan bli tufft att leva upp till, men är det någon som ska klara det så är det #21
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör

Inläggav Primeau » mån maj 21, 2012 9:04 pm

Vad är det för ett löjligt jävla fjant-avtal att Robban INTE ska spela dom TVÅ första matcherna???
Precis som att de personer som eventuellt är pissförbannade på Växjö och Robban skulle vara mindre förbannade i match 3? Nä, ett riktigt löjligt krav från aik:s håll, som VLH var tröga nog att gå med på.

Alla lag bör sträva efter att ALLTID spela med bästa möjliga lag, det blir mest sportsligt så.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » mån maj 21, 2012 9:25 pm

Primeau skrev:Vad är det för ett löjligt jävla fjant-avtal att Robban INTE ska spela dom TVÅ första matcherna???
Precis som att de personer som eventuellt är pissförbannade på Växjö och Robban skulle vara mindre förbannade i match 3? Nä, ett riktigt löjligt krav från aik:s håll, som VLH var tröga nog att gå med på.

Alla lag bör sträva efter att ALLTID spela med bästa möjliga lag, det blir mest sportsligt så.

Absolut, men med så många efterblivna och kriminella idioter på läktaren kan de ju inte garantera säkerheten!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » mån maj 21, 2012 10:12 pm

Som jag tidigare skrev i ett inlägg så fick jag rätt..misstänkte att det sannolikt skulle leda till att Rosén inte skulle spela mot AIK, men vet inte varje det bara blev två matcher.?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav spaceghoat » mån maj 21, 2012 10:16 pm

För att vi har två bortamatcher mot AIK (med all säkerhet, har dock inte kollat upp det) och jag antar att det är de matcherna de syftar på. Dvs att han inte kommer spela på Hovet den första säsongen om man nu inte skulle möta dem i slutspel. Vilket jag dock ser som en omöjlighet eftersom det inte har Viktor Fasth längre ;)
spaceghoat
Forumamatör

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » mån maj 21, 2012 11:09 pm

Thelemakos: Efter ditt senaste inlägg tillhör du definitivt skaran av människor jag föraktar. Ett brutet kontrakt har ett större värde än människorna. Bedrövligt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Thelemakos » tis maj 22, 2012 12:26 am

PutteA skrev:Thelemakos: Efter ditt senaste inlägg tillhör du definitivt skaran av människor jag föraktar. Ett brutet kontrakt har ett större värde än människorna. Bedrövligt.

Ett kontrakt har större värde än vad hans egna plånbok längtar efter.
2 säsonger i Modo och AIK med otaliga bortamatcher iväg från tjejen sin där det inte har varit några problem.
Han ska precis förlänga kontraktet med AIK å säger att han trivs som fisken i vattnet i Stockholm och i klubben.
Just då, samtidigt som Växjö knackar på med en fet pengabonus råkar tjejens epilepsi ta oanade höjder, så allvarliga attacker att han inte längre kan spela och bo i Huvudstaden.
Istället för att reda ut att situationen å säga vad det hela beror på så skiter han i AIKs träningar å åker å festar i Växjö.

När t.om Djurgårdsfansen som hatar AIK mer än pesten står på deras sida så vet man hur illa det är med kontraktsbrott och hur Rosén skött det hela.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav mollers » tis maj 22, 2012 12:35 am

Thelemakos vad behövs för att du ska tro på hans flickvänns sjukdom?
Jävla idiot
mollers
Forumdemon

Inläggav Daste » tis maj 22, 2012 12:42 am

mollers skrev:Thelemakos vad behövs för att du ska tro på hans flickvänns sjukdom?
Jävla idiot

+1 på den
Är faktiskt förvånad över att inte fler stolpskott hittat till forumet för att trolla. Jävla flamebait.
Daste
Forumdemon

Inläggav Thelemakos » tis maj 22, 2012 5:21 am

mollers skrev:Thelemakos vad behövs för att du ska tro på hans flickvänns sjukdom?
Jävla idiot

1. Han trivs jättebra och är glad över att skriva ett nytt kontrakt med AIK.

2. En kort stund senare, tursamt nog i samma veva som Växjö lägger fram ett drömbud blir hans tjej passande nog allvarligt mkt sjukare. Så sjuk att han inte kan spela hockeymatcher. Trots att det har gått bra de 2 tidigare åren i Modo och AIK.
Han verkar inte ha sökt någon hjälp eller berättat det för klubben under det år han spelat där, eller åkte tjejen med på varenda bortaresa under dessa två år så att han kunde ha koll på henne?
Inte heller att bo i landets huvudstad med bästa tänkbara hjälp för att förhindra/få hjälp mot denna sjukdom/dessa attacker eller annan hjälp från klubben verkar duga.
Hade fru Rosén svårigheter att träffa nya vänner/umgås med andra spelarfruar som hon kunde vara med när laget var på bortamatch?

3. Brottsoffret AIK frågar vad fan som försiggår och gör en anmälan när en av deras söner kidnappas. Bovarna Rosén, Hedin och Evertsson håller sig gömda men inser att det är kört när media snappar upp brottet. Evertsson inser att han nu tvingas betala ett skadestånd på 5 mille för den numera AIK-obrukbara Rosén för att de stulit en spelare från ett annat lag. Plus den ytterliggare påföljden som lär hamna på Evertsson samt Hedin för kontraktsbrott.

4. Rosén som inser att han har skitit i det blå skåpet, att han bytte in sitt rykte mot en fetare plånbok, dessutom på ett olagligt vis försöker göra en sista undanflykt genom att en hel månad senare komma med ett påhitt som alla i hela hockeysverige ser igenom utom just Växjöborna.

För Roséns skull hoppas jag att han har NHL-klausul och sticker över pölen så fort som möjligt. Annars lär det bli 4 år (eller hur långt kontraktet nu är) av ständiga påminnelser om att han måste prestera långt mkt bättre än alla andra hela tiden.

Att Evertsson inte gått ut i media och försökt förklara vad som blivit en missuppfattning talar än mer för att han insett att det var han som startade soppan och att det inte är lönt.
Dock borde han ursäkta sig för sin olaga handling samt be om ursäkt till sin egna klubb och dess fans för att han svärtar ner hela klubbens rykte.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Niles » tis maj 22, 2012 7:20 am

Lägg ner dina lyckade försök att framstå som en troll. Sparka dig trött istället.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis maj 22, 2012 8:25 am

Putte, citerar bara min gamla farfar som var en väldigt klok man.
"det finns malakes där ute som inte är värda din tid, deras problem har dom ofta med sig själva"
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » tis maj 22, 2012 8:42 am

Thelemakos:
Jag brukar sällan önska människor olycka, men dig önskar jag få känna på din egna dumhet nån gång. Håll dig borta härifrån istället, och skriv dina vedervärdiga alster någon annanstans.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav fr12 » tis maj 22, 2012 9:55 am

Till Thelemakos:

Bra att du tycker att Robert lögner. Jag hoppas att du kommer bli hotad samtidigt som din flickvänns epilepsi ( http://www.youtube.com/watch?v=MRZY2a2jnuw ) bara blir värre och värre.

Vad är dina tänker om holocausten förresten? Eller 9-11, inside job?

Jag tycker att Thelemakos ser ungefär så ut:
http://mycatbirdseat.com/wp-content/upl ... il-hat.jpg
fr12
Forumamatör

Inläggav Daste » tis maj 22, 2012 10:01 am

Alla har rätt att bilda sin egen uppfattning i den här frågan. Du, Thelemakos, har uppenbarligen valt att gå på AIKs linje, som byggts på försmädd bitterhet och spekulationer och som sen snappats upp av rubriksrunkande kvällsmedier som inte varit sena att sticka diktafonen under nosen på närmaste person i AIKs ledning så de kan få måla upp allsköns konstverk med endast sin fantasi som spärr. Påståenden som tyvärr blivit sanning för många då Lakers tydligen valt att försöka sköta det hela snyggt genom att inte gå ut i närmaste skräptidning och starta bajskrig. Du skriker kontraktsbrott, men jag har inte läst att nån anmälan kommit in än? Man skulle kunna tolka det som att AIKs påståenden saknar faktiskt grund.

Själv, opartisk som jag är, väljer jag att tro på Lakers version. Om inte annat så för att den saknar den där konspiratoriska stanken som mediernas förmedlade bild dryper av.

Så snälla, lägg ner trollandet. Jag har inget emot att andras supportrar kommer in med sina reflektioner i mångt och mycket, men jag har svårt att köpa sånt här skitkastande. Alla här är mer än väl medvetna om vad medierna/AIK anser om det hela, så att basunera ut det på forumet i efterhand kan knappast ses som nått annat än en provokation/ett försök till att trolla/flamebaiting.
Daste
Forumdemon

Inläggav EAIK » tis maj 22, 2012 10:15 am

Först så var uppgiftera om 5 miljoner bara påhitt från AIK men nu säger ni då som alla andra att de är rätt.

När ska ni även inse att Rosen har ljugit sig till er? Bara ni själva som tror något annat för tillfället. Ja, hon är mycket möjligen sjuk. Men beror flytten enbart på det? Väldigt osannolikt då han höjer sin lön något enormt. Hade han spelat 5 år i växjö för 90.000 tror jag ingen hade tvivlat direkt.

Hur som helst är jag super nöjd med dealen. 5 mille, oj vilket överpris. Killen har presterat ett år i elitserien, vem säger att han kommer producera 60 poäng varje år? Lika stor chans som att han gör det är att han misslyckas totalt. Och lyckas han även nästa år så vad stoppar han från NHL om hockeyligan skriver på nytt avtal? Jo, inget och då får inte ens växjö sina 1.8 mille för sig själva utan de ska delas på AIK, Modo och växjö.
EAIK
Forumamatör

Inläggav EAIK » tis maj 22, 2012 10:18 am

Mike Modano skrev:
Thelemakos skrev:Vad händer om ni får möta AIK i slutspelet?

Härligt! Du bedömmer alltså att Lakers slutar på plats 1-4 för att kunna få AIK i slutspel! Man tackar!
(Aik utan Fasth kommer garanterat botten 5)

När man skriver som du så visar man hur dålig man är.

Hur bra var Fasth i landslaget? Jo, inte speciellt bra när han inte får hjälp.

AIK har lyft Fasth med bra försvarsspel, utan de är han liksom alla andra målvakter värdelös. Att tro en målvakt klarar sig utan ett bra försvarsspel är ju bara pinsamt.
EAIK
Forumamatör

Inläggav PutteA » tis maj 22, 2012 10:34 am

Jag tror du har rätt på en punkt där. Att AIK:s försvarsspel har varit A och O för Fasth. Så det ska bli spännande att se nu om han kan konkurrera ut Hiller och Ellis i Anaheim. Svåraste nöten blir nog Jonas Hiller.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Stoffe » tis maj 22, 2012 10:53 am

EAIK skrev:Först så var uppgiftera om 5 miljoner bara påhitt från AIK men nu säger ni då som alla andra att de är rätt.

När ska ni även inse att Rosen har ljugit sig till er? Bara ni själva som tror något annat för tillfället. Ja, hon är mycket möjligen sjuk. Men beror flytten enbart på det? Väldigt osannolikt då han höjer sin lön något enormt. Hade han spelat 5 år i växjö för 90.000 tror jag ingen hade tvivlat direkt.

Hur som helst är jag super nöjd med dealen. 5 mille, oj vilket överpris. Killen har presterat ett år i elitserien, vem säger att han kommer producera 60 poäng varje år? Lika stor chans som att han gör det är att han misslyckas totalt. Och lyckas han även nästa år så vad stoppar han från NHL om hockeyligan skriver på nytt avtal? Jo, inget och då får inte ens växjö sina 1.8 mille för sig själva utan de ska delas på AIK, Modo och växjö.

Men vakna för f*n! RR flyttar hem för att hans tjej är sjuk och har en allvarlig sjukdom. Han flyttar hem för han ska känna en säkerhet för henne när han spelar,tränar osv för dom har familj och vänner här, och INTE i Stockholm. Hur tänker man då när man sätter upp scenariot att han flyttar till NHL (eller ännu korkade uttalande som Ros gjort)

Blir bara spyfärdig på supportrar som inte kan inse att även hockeyspelare har ett liv utanför. Va fan ska Rosén stå till svars från er? Att AIK ville ha ett svar han jag köpa till viss del, och nu har ni fått det! Men likförbannat fortsätter ni mala.

Och att Färjestadsupportrar ens bryr sig fattar jag ingenting av. Sätt er och kyss Loobs fötter i stället.... Eller ännu bättre flytta till KHL
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Daste » tis maj 22, 2012 10:54 am

Jag gör som alla andra supportrar; stödjer mitt lag. I det här fallet väljer jag att tro på den version som mitt lag presenterat. På samma sätt som du tror på den version som ditt lag presenterat.

Konstigt?

Inte särskilt.

Att jag sen inte är särskilt glad i affären är en annan sak. Vad säger att han kan leverera lika bra i en ny miljö? Vad kommer vi säga om han floppar nästa säsong?
Daste
Forumdemon

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » tis maj 22, 2012 11:02 am

Det som är både roligt och tragiskt på samma gång är hur alla från Kvällsblaskeland (och dess kolonier) i sina konspirationsteorier runt Roberts agerande utgår ifrån sina egna personegenskaper. Hade en enda av dessa konspirationsdesperata människor spenderat 10 minuter tillsammans med Robban, hade man kanske, litegrann, insett vilken person Robban är. Och därmed insett det absurda i dessa anklagelser.

Hela den mänskliga och empatiska delen av befolkningen tar sig för pannan åt grottmentaliteten som tycks fått fäste i storstan, och dess kolonier.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Niles » tis maj 22, 2012 11:10 am

Lite kul att de flesta tror att Aik fick 5 miljoner, tillhör absolut inte dom. Vilka var det som satt med en spelare som inte ens ville vara kvar?

Har dessutom aldrig varit med om en hård förhandling där säljaren fått det han begärde innan förhandlingarna ens startat. Så enkelt funkar det sällan.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis maj 22, 2012 11:14 am

Jag håller med dig Niles. Jag tror inte heller på 5 milj. Men detta är nog något som kommer förbli höljt i dunkel. Nått vi bara kan spekulera kring. Jag är som sagt mycket tveksam kring den summan. Och känner man Öman det minsta så känns det ännu konstigare :D
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav serra » tis maj 22, 2012 11:24 am

Låt Aikarna och stolpskottet från Karlstad tro att Lakers betalat 5 mille...
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav EAIK » tis maj 22, 2012 11:45 am

Daste skrev:Jag gör som alla andra supportrar; stödjer mitt lag. I det här fallet väljer jag att tro på den version som mitt lag presenterat. På samma sätt som du tror på den version som ditt lag presenterat.

Konstigt?

Inte särskilt.

Att jag sen inte är särskilt glad i affären är en annan sak. Vad säger att han kan leverera lika bra i en ny miljö? Vad kommer vi säga om han floppar nästa säsong?

Absolut inte, men att blåögt tro att Rosen bara går till växjö för sin flickvän är fel. På samma sätt som jag tror det är en del av orsaken till att han vill gå bör ni (om ni är något friska iaf) även tro att pengarna spelar in.

Och ang 5 mille, så vad har ni för uppgifter om att de inte stämmer? De är inte bara kvällspressen som säger 5 mille, typ ALLA säger det. Utom ni dvs. På ett forum.

EDIT; Sen att ni kanske bara betalar rosen 90.000 första året i kontraktet istälet för 300.000 minskar inte summan AIK får som fortfarande står på fem miljoner.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Daste » tis maj 22, 2012 11:58 am

5 Miljoner låter ganska bekräftat. För mycket pengar säger jag. Men MrMadhawk räknade lite på vad man sparar in på att Robert går på lägre lön första året. Ser man till att han går på 90 000 i månaden första året, mot vad en 'marknadsmässig' lön skulle ligga på så blir utgifterna aningen lägre. 3 360 000 kr lägre på första året enligt skåningens beräkningar.

Det är också en faktor som talar emot pengakåthets-teorin. Vilka summor hade AIK erbjudit honom när hans kontrakt omförhandlades?
Daste
Forumdemon

Inläggav Thelemakos » tis maj 22, 2012 12:14 pm

Daste skrev:Själv, opartisk som jag är, väljer jag att tro på Lakers version. Om inte annat så för att den saknar den där konspiratoriska stanken som mediernas förmedlade bild dryper av.

Daste skrev:Jag gör som alla andra supportrar; stödjer mitt lag. I det här fallet väljer jag att tro på den version som mitt lag presenterat. På samma sätt som du tror på den version som ditt lag presenterat.

Konstigt?

Inte särskilt.

Dubbelmoral någon?

Även kul att du anser mig som inte håller på nåt av AIK eller Växjö för mer partisk i frågan än du som både bor i Växjö å håller på laget.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Daste » tis maj 22, 2012 12:21 pm

Ironi, någon? Trodde det skulle vara uppenbart med tanke på, ja.. Vad du just skrev.
Daste
Forumdemon

Inläggav Daste » tis maj 22, 2012 12:30 pm

Men för att förtydliga mitt inlägg då:

Du tror på den version som getts från ett håll. Jag anser att den versionen är underbyggd av spekulationer från AIK håll och medias törst efter rubriker till största del.

Jag, som Lakers supporter (här hade vi ironin i min första post), har svårt att se mitt lag i en sån här konspiratorisk sammansvärjning och väljer därför att lyssna till vad mitt lag säger.

Att du som utomstående går in och basunerar ut den motsatta åsikten i diskutionen på det ganska aggresiva sätt (tror många här håller med i den beskrivningen) du gör tolkar jag som att du försöker trolla/provocera oss lakerssupportrar. Sluta gärna med det.
Daste
Forumdemon

Inläggav GS » tis maj 22, 2012 1:08 pm

Thelemakos, du måste vara en av de som sitter inne med mest insider information av alla verkar det som.
Du vet att Lakers la fram ett drömbud till Rosén?
Du vet tydligen att Rosén gör något så tabubelagt som att hitta på en sjukdom på sin hustru? Eller åtminstone att den inte är så pass allvarlig som han gör gällande? har ingen aning vem du är men finns det i din värld att man hittar på sjukdomar på sina nära och kära?

Om du läst lita av vad Rosén sagt så har tydligen denna sjukdom eskalerat det senaste halvåret och att då även dra upp tiden i Modo gör ju att att man blir mörkrädd av det du påstår här inne.

Jag har full förståelse för att man som supporter från AIK håll reagerar för det hade jag med gjort om det varit det omvända förhållandet men jag hoppas för min egen räkning att jag efter första besvikelsen och förbannelsen sedan kommit till sans, men att som du som Färjestads supporter påvisar denna enorma kunskap i just detta fall och är här inne och syr galla och som vanligt när det gäller dig påtalar vad som är rätt och fel är ju fantastiskt.

Lägg fram bevis på dina påståenden så kommer jag i så fall vara den första att be om ursäkt, men sluta med att enbart dras med av vad Aftonblaskorna skriver.

jag kan garantera att oavsett vad vi tror och tro oss veta så finns det bara ett antal personer inom AIK och Lakers som har det rätta ficit i denna story.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav serra » tis maj 22, 2012 1:17 pm

Att Roséns sambo skulle vara sjuk är något jag fick reda på för över 1 månad sen.
Med detta vill jag inte på något sätt säga att "jag vet något ha ha på er"utan att historian är 100 % sann.

Robban är för övrigt den mest ödmjuka killen jag träffat.
Och har man någon gång överhuvud taget bara pratat med Robban så vet man att det finns inte på kartan att detta är något han skulle hitta på. Även om han skulle få 1000000 i månaden av Lakers.
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » tis maj 22, 2012 1:58 pm

EAIK skrev:

Konstigt?

Inte särskilt.

Absolut inte, men att blåögt tro att Rosen bara går till växjö för sin flickvän är fel. På samma sätt som jag tror det är en del av orsaken till att han vill gå bör ni (om ni är något friska iaf) även tro att pengarna spelar in.

Och ang 5 mille, så vad har ni för uppgifter om att de inte stämmer? De är inte bara kvällspressen som säger 5 mille, typ ALLA säger det. Utom ni dvs. På ett forum.

EDIT; Sen att ni kanske bara betalar rosen 90.000 första året i kontraktet istälet för 300.000 minskar inte summan AIK får som fortfarande står på fem miljoner.

Efter att ha läst på ert forum (fy fan vilken jävla pissföring du stöttar förresten) rörande detta bestämde jag mig för att inte argumentera med någon av er då jag blev illamående, men jag gör ETT undantag!

Vad är det du vill komma fram till???

Du tycker alltså att vi som håller på Lakers ska vända vår ledning och våra spelare ryggen med motiveringen att de ljuger och istället ta fasta på någon jävla konspirationsteori som kvällspressen försökt sälja lösnummer för i flera veckor?

Ursprunget till att Lakers kontaktat Rosen var att : Aftonbladet påstår att Gozzi sagt att han hört att lakers varit i kontakt med Fasth och Rosen under slutspelet...?

Jag säger inte att allt gått 100% rätt till för det vet jag lika lite om som du, men hur i helvete kan man ta detta för en sanning??? Det ENDA man med hög sannolikhet kan säga om detta är att kvällspressen överdriver och fabulerar!

Samma sak med summan, vi/du/jag vet inte ett skit! aik lägger ut ett filmklipp på sin hemsida i 5 minuter långt innan förhandlingarna är klara... Proffsigt!

Att, som ni, hoppas att folk ska bli sjuka och dö, bombhota, mordhota och vara stolt över att man inte kan garantera säkerheten i hemma-arena är pinsamt och patetiskt och jag har 0.0 respekt för er fans och er klubb!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav EAIK » tis maj 22, 2012 2:16 pm

Härmapan skrev:
EAIK skrev:

Konstigt?

Inte särskilt.

Efter att ha läst på ert forum (fy fan vilken jävla pissföring du stöttar förresten) rörande detta bestämde jag mig för att inte argumentera med någon av er då jag blev illamående, men jag gör ETT undantag!

Vad är det du vill komma fram till???

Du tycker alltså att vi som håller på Lakers ska vända vår ledning och våra spelare ryggen med motiveringen att de ljuger och istället ta fasta på någon jävla konspirationsteori som kvällspressen försökt sälja lösnummer för i flera veckor?

Ursprunget till att Lakers kontaktat Rosen var att : Aftonbladet påstår att Gozzi sagt att han hört att lakers varit i kontakt med Fasth och Rosen under slutspelet...?

Jag säger inte att allt gått 100% rätt till för det vet jag lika lite om som du, men hur i helvete kan man ta detta för en sanning??? Det ENDA man med hög sannolikhet kan säga om detta är att kvällspressen överdriver och fabulerar!

Samma sak med summan, vi/du/jag vet inte ett skit! aik lägger ut ett filmklipp på sin hemsida i 5 minuter långt innan förhandlingarna är klara... Proffsigt!

Att, som ni, hoppas att folk ska bli sjuka och dö, bombhota, mordhota och vara stolt över att man inte kan garantera säkerheten i hemma-arena är pinsamt och patetiskt och jag har 0.0 respekt för er fans och er klubb!

Herregud, du tror ditt forum ser så friskt ut ibland? :clappy:

Och filmklippet är inte AIK's fel, det är Hockeyligans fel som la ut den tidigare än den skulle ut. Så läs på innan du anklagar.

Och jag baserar inte mina uppgifter på kvällsposten utan på andra journalister som tex Marie Hallman som följer och har anknytningar till alla Stockholmslagen. Och vart får du fram att vi inte kan garantera säkerheten på Hovet? Sluta hitta på saker som inte existerar om du ska försöka tas seriöst.
EAIK
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season