Helst inte, Varanen!
Killen säger själv att det aldrig handlade om pengar när han valde HV71, genom tips från kompisen David Ullström och noggrann egen research såg han HV som en språngbräda tillbaka till NHL.
Där har han haft en ledande roll och har fått spela i en av seriens mest produktiva linor, själv producerat närmare 40 p, 2:a i interna poängligan.
HV71 åkte visserligen ut i kvarten, men sammantaget måste man ändå säga att Rhett Rakhshani har haft en väldigt lyckad debutsäsong på svensk mark, i en svensk toppklubb.
Så VAD är problemet?
Varför byter han allt detta mot en oviss säsong i en klubb som prenumererade på en plats kring nedre strecket och som gjorde minst mål av alla lag i serien?
Det handlar inte om pengar, säger Rakhshani igen (till jnytt.se).
Nähä, så VAD handlar det om då???
Ser man till förutsättningar så har han ju knappast ökat sina chanser att göra fler poäng kommande säsong. Nu är inte poäng allt, men har man som avsikt att ta sig tillbaka till NHL är detta en extremt viktig faktor.
-------
Sen är det en annan sak: JAG tycker att Rhett Rakhshani var totalt osynlig i de matcherna jag såg med HV i vintras. Jason Krog syntes hela j-la tiden, men vår Rhett R var Mr.GladPack! Nu såg jag inte så värst många matcher med HV, är väl bäst att tillägga. Sen har jag hört och läst att han varit fenomenal i vissa matcher, så han borde vara en kalasvärvning för oss.
Jag tar mycket hellre en spelare som är kreativ i spelet fem mot fem än en som gör flashiga
snurrstraffar.
-------
Sist men inte minst så tycker jag det är ett j-vla sätt att förhandla med spelare, seriekonkurrenter, mitt under pågående säsong.
"Så gör alla". Kanske det, men jag tycker ändå det är ... pinsamt!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.