Brynäs lär vara revanchsugna och spelar på hemmaplan samtidigt som det känns som lakers är på riktigt spelhumör just nu och har något riktigt bra på gång. Imorgon blir det minst 2 pinnar
Är vi lika spelsugna idag blir det 3 nya poäng. Verkar som vi verkligen trampat igång nu och ser ingen anledning att vi stannar på den nivå vi är på nu utan vi kommer att öka en bit till!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Det gäller att vinna sin match i matchen. Bra som en jämförelse så har RR spelat 10-2-1 mot sitt motstånd. Enda gången har förlorade sin match i matchen var mot Frölunda hemma. 5 av vinsterna har varit +2.
Lika bra har det inte gått för Hennessy hittills. Han har gått 3-4-6, där 2 av förlusterna var med 2 mål.
Fröberg 3-8-2 (båda förlusterna -2)
Josefsson 2-8-3
Hillding 2-5-5
Jag valde ut de här spelarna eftersom de konkurrerar om center-positionerna.
Ja, det är nödvändigt. Man ska veta att ingen enskild spelare i SHL förlorat fler än 7 matcher i matchen. Vår andra center har gjort det 6 ggr. Jag vill se mer än finputsning.
Nej, det var verkligen ingen klang & jubel föreställning som vi hade i lördags. Men varje bortaseger är värd respekt. Målvakten (hårt kritiserad), SH-spelet (hårt kritiserat) och Hennessy (hårt kritiserad av mig) levererar.
Bonus: Kan inte låta bli att nämna Josef i 3-5. Jag vet att jag är hans nr1-fan, men ändå...