av Lakershjärta71 » ons apr 03, 2019 8:11 pm
Idrott engagerar så jag har givetvis fått till mig mängder med analyser som säger än det en a och än det andra. Många vill peka på brister i spel eller spelartyper. Kan vara så att det ligger en del där så klart men det finns en sak som försvårar den typen av slutsatser. Vi blev tvåa i hemmatabellen. Det innebär 26 matcher, alltså för många för att det skall vara slump. Vi kunde alltså spela på ett vägvinnande sätt, ibland.
Det usla bortaspelet och dåligt PP undviker Evertsson att prata om. Här vill jag veta mer!
Just avsaknad av jämnhet är något vi led av hela säsongen. Självklart måste vi se oss i spegeln om vi verkligen hade alla pusselbitar som man behöver i ett lag. Jag tror nog att vi hade rätt antal bitar men det var inte alltid de passade ihop så bra.
Här förstår jag mig inte på Evertsson! Å ena sidan frågar han sig om han hade rätt pusselbitar, å andra sidan försöker han undvika självkritik med att han ändå indirekt tycker att han lyckades med lagbygget??
En grupp som skall prestera på den nivån som krävs av ett topplag i SHL måste verkligen ha perfekta ingredienser, inte bara rätt sorter utan i rätt dos. Tycker personligen att det är för enkelt att säga att vi saknade målskyttar, det fanns lag som gjorde fler mål än oss men hade färre målskyttar i laget.
Här förstår jag mig inte heller på Evertsson! Totalt sätt med grundseriematcher och slutspel går det ändå inte komma ifrån att Lakers inte hade förmågan att göra mer än 2-3 mål på cirka 30-35 matcher! Då är det svårt att vinna hockeymatcher. Det är ju bara en styrka i ett lag när ”icke-målskyttar” gör så att laget gör många mål. För att vinna matcher krävs en bra defensiv också..