Varanen skrev:Så j-a enkelt!
Ja, väntad seger. Malmö har mycket puck men vi har spetsen. Gynge var på kontoret idag och mycket annat var bra idag. Endel var mindre bra också men det överlåter jag till dem som gillar att påpeka det.
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Så j-a enkelt!
Person skrev:Med en match kvar på försäsongen ser jag det såhär:
Källgren har varit klart bäst på försäsongen, fortsätter han på denna nivå är jag nöjd och trygg med målvaktssidan.
Backsidan är vad den är i och med Koivistos och Melarts frånvaro. När de är tillbaka så ser det förjävla bra ut!
Forwardsmässigt ser jag ett frågetecken. Det är andrakedjan, och där är det främst JFK jag tänker på. Det optimal hade varit att det blir en ömsesidig skilsmässa och att spets plockas in där. Jag tror dock att Lundberg kan göra extremt mycket nytta i en andrakedja.
När Davidsson är tillbaka så kan man med enkelhet sätta honom med Josen och Forslund får gå som en joker genom 13:e forward.
Visst fan, tänkte inte på den tillagda matchen mot Malmö.StenhårtSlagskott skrev:Person skrev:Med en match kvar på försäsongen ser jag det såhär:
Källgren har varit klart bäst på försäsongen, fortsätter han på denna nivå är jag nöjd och trygg med målvaktssidan.
Backsidan är vad den är i och med Koivistos och Melarts frånvaro. När de är tillbaka så ser det förjävla bra ut!
Forwardsmässigt ser jag ett frågetecken. Det är andrakedjan, och där är det främst JFK jag tänker på. Det optimal hade varit att det blir en ömsesidig skilsmässa och att spets plockas in där. Jag tror dock att Lundberg kan göra extremt mycket nytta i en andrakedja.
När Davidsson är tillbaka så kan man med enkelhet sätta honom med Josen och Forslund får gå som en joker genom 13:e forward.
2 matcher. Linköping imorgon och så malmö den 18:e.
Det har alltid varit Rosens lite unika styrka, att göra de andra runt omkring sig bra. Det är få spelare som har denna egenskap.Svartvadet skrev:Det är inte bara det Rosén gör bra!
Hela hans "presence" gör en enorm skillnad - kolla Gynge och Emil?!
Helt plötsligt sätter Gynge allt, likt den sniper han egentligen är (utan att Rosén passat) och EP14 verkar våga spela ut helt och hållet.
Då ska man också tillägga att Emil inte ens "flexat sina vingar" lite än.
Är han 2016 bra - då jävlar kommer den kedjan att vara snudd på "2018-bra"!
När Emil lämnade 2017, så var han en utav de bästa jag sett i VLH. Han hade allt.
Blicken, målskyttet, handlederna, skallen - allt.
Sedan kom hans bror, som förändrade vår syn på hockey i Växjö. EP40.
Men, även om jag skrev: "Stort att få hit en talang av hans kaliber, kommer bli en attraktion i vinter" när EP40 signades - så var jag ändå av känslan att "j*vlar, han får vara helt j*vla sjuk i huvudet om han ska rå på EP14"
Så bra var Emil då. Hoppas han når dit igen.
Ja, Shinimin hade suttit som en smäck i andrakedjan! Alternativt i första och EP i andra...Person skrev:Med en match kvar på försäsongen ser jag det såhär:
J20 börjar sin serie idagStenhårtSlagskott skrev:Har både j20 och j18 matcher? Har ju fyllt på med massor av j20spelare tidigare varför inte nu? Var är stjernan?
Kan bara instämma. 22 saknar allt jag önskar av en bra kreativ spelareSvartvadet skrev:Fem min in och man kan konstatera en sak: Roos är bättre Forward än vad JFK är.
Hur sorgligt är inte det konstaterandet.
HUR FAN BACKCHECKAR DEM?! Totalt efterblivna i sekvensen, alla fem var ju för fan med hemåt.Svartvadet skrev:"Kvällens publiksiffra: FEMTIO! Vi har lapp på luckan!!"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster