Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nehe, Kellman blev detbratsson skrev:Är det inte alltid Örebro som skadar någon av våra spelare?
Tror Bengtsson ligger illa till.
Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Instämmer, det är smärtsamt att se demStupet skrev:Det är pinsamt vad dålig offensiven är. Bara att erkänna att Henrik Evertssons så kallade spets denna säsongen är totalt jävla värdelösa!! Både Glenn, Jayden, Sexton och dansken är fullständigt under isen. Ingen av dom är någon spetsspelare. Totalt osynliga i match efter match. Bättre att bänka samtliga och plocka in juniorer istället. Kan ju knappast bli sämre.
StenhårtSlagskott skrev:Tror att en ny forward kommer in.
Gillar stjernborg men tycker inte han fått till det som jag trodde plus att han kommer lägga både tid och tanke på jvm. Även om Rosén inte gjort så mycket poäng saknas han direkt när han är borta. Även Lundberg till viss del. En match som idag kan Lundberg var riktigt nyttig för han har både kraft och styrka att flytta Örebrobackar framför mål.
Hur bra Kalle är återstår att se men tycker följande ger alla linor ungefär samma mix av spelartyper vilket borde visa sig.
Jayden Rosen Glenn
Rieder Kellman NY(ågren)
Sexton Kossila Lundberg
Nilsson Josefsson Hugo
Ågren
Stjernborg
Dansken
Det viktiga är att vi hittar en balans där tre av fyra linor skapar tryck och turas om att göra poäng.
Ny och Jayden kan byta plats också beroende på vad det är för spelare. Ågren utanför.
Krupic påminner om Bohm, inte SHL-mässing. Bohm fyllde dock en funktion och hade fysiken. Krupic är något bättre med puck men är trots det ändå vår sämsta back med puck. Så håller med dig Svartvadet, totalt obegripligt kontrakt.Svartvadet skrev:Jag saknar väl egentligen lite känslan av: jaga talanger/kolla vad vi har i egna leden.
Det man kan konstatera är att Joel Svensson är minst lika bra som Dansken - men han skjuter inte lika mkt. Blichfeld får sina poäng lite på medstuds.
Hurtig är klart bättre än Krupic. Kan inte förstå mig på Krupic-kontraktet alls, hans skridskoåkning är absolut inte SHL-klass.
Användare som besöker denna kategori: noneedforaname och 7 gäster