Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
I sak håller jag med dig helt och hållet. Tycker inte heller att det finns nån som helst intention från Ludde att sätta ut nått ben eller nått. Men med tanke på hur media och Cmore hanterar det så lär det bli anmält och avstängning 3 matcher kanske.Härmapan skrev:Men hur tacklar man någon utan att nudda varandra med benen???
Jag fattar verkligen inte - detta är väl den renaste tackling man kan göra?
Att Luleå-Tornberg tycker att den är ful är ju ointressant …
Proppen i match 1 kan man möjligen ha synpunkter på men för mig är detta fullständigt obegripligt?
Jag har tittat 30-40 gånger nu och kan inte se hur det ska kunna vara en bentackling (bara för att Sallinen får ont i benet)?
Helt sinnessjukt - i så fall måste all typ av kroppskontakt förbjudas!
Jo, fast det har ju INGENTING med regelverket att göra!PutteA skrev:I sak håller jag med dig helt och hållet. Tycker inte heller att det finns nån som helst intention från Ludde att sätta ut nått ben eller nått. Men med tanke på hur media och Cmore hanterar det så lär det bli anmält och avstängning 3 matcher kanske.Härmapan skrev:Men hur tacklar man någon utan att nudda varandra med benen???
Proppen i match 1 kan man möjligen ha synpunkter på men för mig är detta fullständigt obegripligt?
Jag har tittat 30-40 gånger nu och kan inte se hur det ska kunna vara en bentackling (bara för att Sallinen får ont i benet)?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Härmapan skrev:Men hur tacklar man någon utan att nudda varandra med benen???
Skulle någon kunna förklara hur han skulle gjort istället - eller var han skulle gjort av sina ben???bratsson skrev:Jag rättfärdigar inte knätacklingar eller huvudtacklingar men alla är väl överens om att utgången av en tackling inte ska få bestämma straffvärdet?
Sallinen blir skadad ja, men kan inte se i tacklingen att Nilsson gör en medveten knätackling likt andra. Nilsson kommer frakt framifrån och går klumpigt in med benet och det blir kollision.
Med det sagt, jag köper 2 matchers avstängning
Nej precis, Nilsson målas upp som en head hunter av Luleå men egentligen har han inte gjort något fult, medvetet.Härmapan skrev:Skulle någon kunna förklara hur han skulle gjort istället - eller var han skulle gjort av sina ben???bratsson skrev:Jag rättfärdigar inte knätacklingar eller huvudtacklingar men alla är väl överens om att utgången av en tackling inte ska få bestämma straffvärdet?
Sallinen blir skadad ja, men kan inte se i tacklingen att Nilsson gör en medveten knätackling likt andra. Nilsson kommer frakt framifrån och går klumpigt in med benet och det blir kollision.
Med det sagt, jag köper 2 matchers avstängning
Han kommer ju rakt in och träffar med axeln i bröstet/axeln på Sallinen och sträcker inte ut något ben!
Givetvis finns det även kontakt mellan benen - men visa mig en enda tackling som någonsin utdelats i något sammanhang utan att benen rör varandra?
Det ska väl möjligen vara i kälkhockey i så fall…?
Sen är det ju olyckligt att Sallinen får ont men att säga att det är en ful tackling - helt jävla obegripligt!
Dysterqvist skrev:Att dom är enögda där uppe är inget nytt men detta liknar fan ingenting tidigare , någonsin. Skrattretande men också lite otäckt med detta kollektiva sektliknande beteende och diverse olika konspirations teorier. Hahaha .
Vi i Växjö vet vilka som värkligen har blivit för fördelade av dommarna under flera års tid , vet inte vart Luleåsekten hamnade SMPs lista , vet i alla fall att Växjö är det lag som fått i särklass flest utvisningar mot sig under de senaste 10 åren. Detta trots att man vunnit TRE guld och varit spel mässigt dominanta under flera säsonger under denna period . Det om nåt är skandal , men lyckligtvis är Claesson pensionerad nu . Frölunda är dom som fått flest pp , där borde det till en domar granskning.
Dysterqvist skrev:Att dom är enögda där uppe är inget nytt men detta liknar fan ingenting tidigare , någonsin. Skrattretande men också lite otäckt med detta kollektiva sektliknande beteende och diverse olika konspirations teorier. Hahaha .
Vi i Växjö vet vilka som värkligen har blivit för fördelade av dommarna under flera års tid , vet inte vart Luleåsekten hamnade SMPs lista , vet i alla fall att Växjö är det lag som fått i särklass flest utvisningar mot sig under de senaste 10 åren. Detta trots att man vunnit TRE guld och varit spel mässigt dominanta under flera säsonger under denna period . Det om nåt är skandal , men lyckligtvis är Claesson pensionerad nu . Frölunda är dom som fått flest pp , där borde det till en domar granskning.
Dysterqvist skrev:Inget att säga om , han kom in fel där med tanke på att Sallinen vred åkriktning . Har väll dessutom haft nån annan liknande i år ? Tur vi har Lundberg tillbaka.
Sektens domargrillning började dock innan denna tacklingen , nu fick dom ännu mer bränsle
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster