Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Japp uppgifterna stämde.Jocke86 skrev:Vi räddade Ljungby, vi räddar...
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Jag såg det. Inte ett ord om detta på deras Facebooksida. Det är så jävla dåligt helt enkelt. De skäms över detta och vill inte ha diskussionen med sina supportrar och sponsorer.Svartvadet skrev:Det står inget om det i någon av TAIFs kanaler heller, varken Facebook/Instagram/Egna hemsidan.
Hoppas de konkar
Fast jag gillar klubbar som inte lever över sina tillgångar och tror dom är större än vad dom är.Dysterqvist skrev:Jag älskar deras vi-mot-världen-mentalitet!
Lakers borde aldrig ha sträckt ut en hjälpande hand här, detta jippo kommer jag inte gå på.
Med det sagt så hoppas jag ändå Taif reder ut ekonomin, som jag skrivit tidigare behöver svensk hockey små klubbar som går sin helt egna väg. Dom lyckas ju uppenbarligen med att få fram talanger!
Det skulle inte påverka oss speciellt mycket. Men de kommer inte att kånka. Tydligen slängde OEL in 1,5 mille. Så snart de är i hamn kommer ordningen att återgå till hat mot växjö, med förhoppning om vår undergång.Varanen skrev:Att Taif inte konkar är i vårt egenintresse.
Pajassupportrar som helt saknar förståelse för att TAIF är i ekonomisk kris, och behöver alla inkomstkällor man kan se. De som sätter in pengar i Taif vill se att styrelsen gör allt vad de kan för att ta in pengar.Svartvadet skrev:Gröna Brigaden bojkottar matchen i Vida och kommer vara tysta på läktaren tills beslutet ändras
Vi får hoppas på att Taif består av andra människor än de IQ-befriade som finns i deras klack.Härmapan skrev:Jag fattar inte det här jippot alls…? Det är väl behjärtansvärt men varför ska vi hjälpa tajf?
VI ska samla in pengar till någon som avskyr oss och som inte ens kommer att säga tack efteråt…
Dom fostrar ju bokstavligt talat sina barn och ungdomar att hata Växjö!
Jag tror inte det kommer några tajfare att tala men och gör det det så kommer de att sitta och bua när vi kör spelarpresentationer…
Det hade väl varit en annan sak att spela en träningsmatch kanske.. Då hade dom ju kunnat sitta och skrika ut sitt hat - men nu blir det ju bara skruvat…
Jag bryr mig egentligen inte om dom över huvud taget men så länge det råder mental försurning i hela bygden tycker jag att vi låter dom självdö istället!
Nu är de såklart stolta över sin halv-kokta pilsnerkorv, sin mögliga hall och sin hat-kultur… - men det finns ju inget alternativDysterqvist skrev:Ni har inte fattat, många där nere VILL inte vara som Växjö. Dom skiter fullständigt i antal SM-guld eller importspelare med stjärnglans i rostern. Tingsryd är en liten ort där hockeyn och atmosfären i hallen betyder precis allt för ett stort antal personer. Hjärta och passion finns det hos många i publiken även i Vida, men det finns definitivt en aura av att hockeyn i Vida är mer event än sportslig upplevelse, hos flertalet av besökarna. Där är inte Taif, än.
Viggo Gustafsson med moderklubb Tingsryds AIF blev draftad av Nashville nu i våras. Vad jag vet har ännu INGEN med Växjö Lakers som moderklubb blivit draftad…
VLH och Taif är varandras motpoler, dom ska inte ha nåt med varandra att göra. Jag äter hellre min egna avföring än går på en skills comp mellan dessa klubbar, där syftet är att ”enas”.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 6 gäster