Storhetsvansinne el?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Storhetsvansinne el?

Inläggav Beckis » fre apr 02, 2004 9:36 am

Har nu i några dagar bara läst och begrundat alla inlägg, samt hållit koll på spelarna som av olika anledningar inte får fortsatt förtroende, och en del som ej vill fortsätta i Lakers.......

Många här på forumet, samt klubb ledningen tycker att det bara skall gasa på och värva en massa spelare utan att titta i backspegeln...skrämande tycker jag!!!!!

Tänk på att vi var ytterst nära att tvåla dit SAIK med vårat lag som nu kvalar till ES...som detta året bestod av ett antal nya förvärv..och det tog fram till julen att spela ihop det ordentligt..

När jag var på presskonferansen och lyssnade på Elmlunds visioner i samband med presentation av lagets nya tränare Fagervall, så säger Elmlund att: nu skall klubben in i ett läge där vi skall konsilidera upp laget samt klubben.......

Hmmmmm tycker det går stick i stäv med det faktum att vi nu måste värva en massa spelare igen, samt i praktiken spela in ett nytt lag

För som jag redan skrivit tidigare i detta stycke.........
Detta lag var ytterst nära att spela i Kvalserien i år, och personligen tycker jag att man skulle fortsätta med de allra flesta spelarna ett år till för att ge laget ett riktigt bra utgångslägen inför kommande säss...

några tankar från mig bara....

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Linkan » fre apr 02, 2004 10:48 am

Måste säga att jag instämmer till 100 procent
man måste behåll stommen i laget....
Det blir jobbigt för spelarna att få någon kontinutet......... 8)
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Puck På Pung » fre apr 02, 2004 11:43 am

En mycket klok man sade en gång för inte så länge sen:

"Det tar tid att bygga upp en genuin lagkänsla, men går snabbt att rasera den"
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Daniel » fre apr 02, 2004 11:53 am

om stomen man har inte håller så är det nog läge att för nya den
för bara för att vi tog oss så långt som vi gorde i år är det inte säkert vi gör det kommande sesong

det är inte bara Lakers som för nya
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Lobo » fre apr 02, 2004 12:23 pm

Flera av spelarna lämnar ju lakers pga av den sociala biten, nu blev det väll lite olyckligt att det sammanlagt blev ganska många som försvinner. Att det tog lång tid förra året var lite också att det var ett div1 gäng som gick upp.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav LaKaj » fre apr 02, 2004 1:13 pm

Bra talat, Beckis!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Stenkistan » fre apr 02, 2004 1:30 pm

Ingen fara på taket.

Betänk att vi hade 14 fw i truppen och därför ser det ut som om vi gör oss av med spelare i stor hast. Jag gråter inte mig sömnlöäs pga dem spelare som inte har fått kontrakt. Beslutet är för mig självklart när man tittar på hur hockeyn utvecklas. Den ende som jag kan tycka det är lite synd att tappa är Calle Höök. Pga skador har han inte haft någon möjlighet att visa om han räckte eller inte.
Grans har för lågt tempo, Boman vill spela mer, Bjerdahl är för oteknisk, Arto är för lätt, PA har fel inställning, Calle har varit skadad. De är inte spelare som höjer laget och tar oss vidare till nästa nivå. Som någon sa "Andra lag förnyar också". Hockeyn utvecklas. Titta och lär av vad SM finalerna visar.
Kalla det för Total hockey, det gör jag och jag ser gärna att Lakers spelar på det viset nästa år. Jag är tämligen övertygad om att Jocke kommer att predika denna typ av hockey och då finns det inte plats för dessa spelare. Jag ser gärna att det försvinner någon från backbesättningen oxå men man kan kanske inte få igenom alla sina önskningar.

Fy f--n vad kul det blir nästa säsong.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Beckis » fre apr 02, 2004 2:49 pm

Stenkistan:........Att konsilidera innebär att man stannar upp och ser till att växa ikapp utvecklingen/bli starkare ekonomiskt få ut mer av laget osv.....inte att köpa en massa nya spelare....

Kan du ge mig en liknelse vilken framgångsrik klubb som ständigt förnyar ca 30% av truppen varje år och skördar stora framgångar så är du välkommen att svara på den frågan....

Sen när det gäller de nästa steget...vad är det?????
ES? Superallsvenskan?

När det gäller den frågan så är det från ledningen i klubben solklart att man vill etablera sig som ett Superallsvensk lag...för att om kanske tre år ta det sista steget...på dig låter det ju som vi skall spela om ES nästa år..

Faktum är att vi har i praktiken ett lag för Superallsvenskan om man bara kompleterar med kanske fyra spelare...(inte mer tack)..
Vi har ju onekligen sett att detta laget kan prestera bra.....
Nu skall laget spelas ihop en gång...hoppas bara att det går bra...

Beckis....
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav ON THE WAY UP » fre apr 02, 2004 3:09 pm

[quote="Beckis"]

Faktum är att vi har i praktiken ett lag för Superallsvenskan om man bara kompleterar med kanske fyra spelare...(inte mer tack)..
Vi har ju onekligen sett att detta laget kan prestera bra.....
Nu skall laget spelas ihop en gång...hoppas bara att det går bra...

Jag håller med om att vi hade ett lag som höll "ganska bra superallsvensk klass.
Men detta var under Lasses ledning.
Förmodligen så vill Fagerwall ha spelare som passar hans sätt att leda ett lag mot framgång.
Skulle vi försöka på ett nytt spelsystem med aggresivare hockey med förra säsongens trupp.
Så är jag inte alls säker på att vi skulle nå framgång på isen.
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Inläggav Stenkistan » fre apr 02, 2004 3:14 pm

För det första: Vi har för många Fw i truppen.

Att konsilidera innebär att man stannar upp och ser till att växa ikapp utvecklingen/bli starkare ekonomiskt få ut mer av laget osv.....inte att köpa en massa nya spelare....

Detta är din tolkning.
Detta skulle innebära att man låter bli att utvecklas och hoppas att dem spelare man har kan växa lika mycket som marknaden.
Är du helt övertygad om att dem spelare som försvinner är så viktiga för vårat lags framgång eller är du färgad?

När det gäller den frågan så är det från ledningen i klubben solklart att man vill etablera sig som ett Superallsvensk lag...för att om kanske tre år ta det sista steget...på dig låter det ju som vi skall spela om ES nästa år..

Läs vad jag skriver i andra inlägg innan du ger dig in på sådana ogrundade och korkade påståenden.

Jag är för förändring och jag kan på intet sett se att dem spelare som försvinner ur årets trupp är så viktiga att vi måste behålla dem. Titta på hur hockeyn spelas idag och ta ett rationellt beslut hurvida P.A, Calle, Grans, Bjerdahl, Arto är en del av framtiden eller en del av det förgångna.
Svaret kan min Mormor räkna ut.

Hockeyn är inte konstant utan den förändras. Med ditt tankesätt så ska vi bestämma oss för en nivå och försöka nå dit men sen att det har utvecklats åt något annat håll när vi väl har nått vårat mål är ointressant eller?
Att konsolidera är inte bara att behålla och att växa ikapp utan det är även att se, utvärdera och analysera och våga ta beslut som får konsekveser långt fram i tiden.

Besluten är tagna. Dessa spelare håller inte måttet. Det kan t o m vara så att kostnaden skulle bli högre om man valde att behålla dem än att ej erbjuda dem något kontrakt.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Beckis » fre apr 02, 2004 3:26 pm

Svar: Inte övertygad men kanska säker på att det skulle bli ännu bättre kommande säss.....(naturligtvis så måste ju någon bytas ut) men inte sju stycken el vad det nu blir...

Istället vet vi inte hur det funkar med de ev nya spelare som kommer till....

Och som ngn skrev tidigare (tror det var one the way up) som skrev att vi skall spela Fagerwalls spelstil.....där känner jag en viss oro för,
Lakers är känd för det underbara spelet med fart och teknik och lirare, nu skall detta bytas ut mot fyrtorn och styrka och deffensiv prägel...ja inte är det publikfrieri direkt.....undrar varför andra lags supportrar kallade IKO´s spel för tråkhockey....?????

Vill poängtera att detta är tankar och känslor som jag delar med mig för att få lite debatt i ämnet.....du har din syn (respekterar den) jag har min.....och vill nu läsa andras syner i detta ämne...

Beckis

Ps Trevlig helg alla Lakers fans DS
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Roggan » fre apr 02, 2004 3:34 pm

Att ni bara orkar...
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Räven » fre apr 02, 2004 3:38 pm

Nu är väl verkligheten inte alltid som man tror att den ska vara. Jag tror inte att Lakers ledning vill att spelaromsättningen ska vara 45%, vilket den kan bli i år. För det är inte bra. En lagom omsättning är tror jag på knappt 20%.
För att få ett lag att fungera som ett lag inom rimlig tid när man omsätter 40-45% är inte lätt, men visst går det, men riskerna att det misslyckas ökar för varje år man lyckas.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » fre apr 02, 2004 3:44 pm

Tycker enbart att det är positivt att dom flesta försvinner. Visst har vi många fina minnen av dessa spelare, men om vi skall etablera oss så kan nog dom flesta av dessa inte tillföra tillräckligt.

Den som blir svårast att ersätta tror jag blir Grans. Visst, han såg väl inte alltför rapp ut i början av säsongen, men nu på slutet var han riktigt duktig. Höök fick inte chansen att visa att han håller, men han väger för lätt. Arto är ju lite av Mr Lakers känns det som och därför är det med sorg i hjärtat som man konstaterar att han inte får nytt kontrakt.

Jag tror dock sammanfattningsvis att våra nyförvärv blir klart starkare än dom som lämnar. Gissar att vi kommer att få två ES-spelare, en back och en center, två tunga allsvenska namn och kanske två div 1 spelare på väg upp. Plus en skrällvärvning på 6 månaders kontrakt när tiden är inne.

Med tanke på att det trots allt finns mer än tio kontrakterade spelare kvar så tror jag inte att det finns risk för att spelet kommer att förändras särskilt mycket när det gäller det offensiva. Fagervall, och det gör mig lite orolig, står för lite tråkhockey men den är effektiv och det är det som behövs för att vi skall lyfta till nästa nivå. Det handlar ju om att vinna, eller hur?

Så till dig Beckis, lagkänsla och kontinuitet finns ju i och med att man har så många spelare under kontrakt och dessutom har ju många fleråriga sådana, så där känner jag absolut ingen oro.

Nu väntar vi med spänning på att Åkesson skall leverera.

Och till dig T5, kom igen nu och sura inte mer. Tycker det är kul att läsa dina inlägg även om du ofta ligger på gränsen...
nr 12

Inläggav Räven » fre apr 02, 2004 3:48 pm

Jag tror faktiskt att det kommer att synas att vi har en ny tränare nästa säsong. men jag lägger ingen vädering årt vilket håll, men det kommer så klart att märkas, annars vore det märkligt, varje tränare sätter sin prägel på laget.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » fre apr 02, 2004 4:57 pm

Kan inte förstå att man kallar Jockes hockey för tråkhockey. Ett lag som gör mest mål ochg släpper in mest mål är väl knappast tråkiga.

Jag kommer ihåg mig själv i höstas när vi mötte O-hamn och blev fullständigt utspelade. Det var ingen tråkhockey i mina ögon de. Inte heller när o-hamn slog oss med 7-2 när det som mest gällde.

Att kalla Jockes hockey för tråkhockey är ett tydligt tecken på dåliga förlorare. Ingen vill bli förnedrade och det blev en hel del den senaste säsongen och därför väljer man att kalla O-hamns hockey för tråkhockey.

Örebro.Mörrum, Hammers, Troja där har ni lag som spelar tråkhockey. Deras spelide bygger enbart på att förstöra för motståndaren och ev kontra in en balja. Inget eget spel utan bara sarg ut.

I jämnförelse med dessa lag så är Jockes hockey himmelriket. Dessutom påminner det väldigt mycket om HV hockey. ( Där är kanske därför HV lånar ut folk till IKO :oops: :oops: :oops: )

Spelar HV tråkhockey????????????
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Nille » fre apr 02, 2004 5:23 pm

HV spelar inte tråkhockey!!!!

Man kan ha synpunkter på vilka spelare som skall vara kvar eller inte men oavsett detta så oroas ialla fall jag över mängden spelare som byts ut. Stämningen i truppen är väl så viktig och med så många nya ansikten som det ser ut att bli så är ju detta en chansning.

Det kan bli en mycket tuff början av nästa säsong med så mycket nytt folk både i ledarstaben och bland spelarna. Innan vi har spelat ihop laget kan vi ha tappat många poäng.

kontinui...... vad fan är det?
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Räven » fre apr 02, 2004 5:58 pm

Det kan bli poängtapp av den värre graden i början, men det behöver inte bli det heller.

Tråkhockey vet jag inte vem som kommit med, men Jocke har sagt att han prioriterar försvarsspel och att det är genom bra sådant som man bygger vinsterna på. Samt att hockey är en enkel sport och ska spelas enkelt. Det håller jag med om, för är det något som av någon konstigt anledning levt kvar sedan division 2-tiden, så är det detta förbannade passande, helst enda fram till mållinjen. Alldeles för lite skott tycker jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » fre apr 02, 2004 6:10 pm

Jag håller med Räven att hockey är jävligt enkelt. Men samtidigt är det inte fel om det är attraktivt. Enligt mig kan hockey som spelas rakt på mål vara jävligt attraktiv, bara det är schysst fart på grejerna.

I och för sig fick IK Oskarshamn rätt bra fart på grejerna så småningom den gångna säsongen, men när ni låg nere och spelade skiten ur samtliga i ettan fullständigt tråkade IK sig till SA.

En sak jag inte gillar med Fagerwall är att han tydligen inte kan koncentrera sig på sitt eget och skita i alla andras. Dessutom är han för ärlig. Till exempel att såga den där stackars ryssen så fullständigt längs fotknölarna... Jag tycker inte det är proffsigt.

Verkar vara en butter, men envis jävel...
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre apr 02, 2004 6:18 pm

Hammers: Jo, jag håller med dig, om att han på presskonferensen hade långt till skratt, han verkade som du säger väldigt sammanbiten, med en vilja att driva igenom sina tankar.

Men det här med hur hockey ska spelas har det alltid funnits delade meningar om, en del tycker att det ska vara passningsspel alá Sovjets storhetstid, själv tycker jag då att det ska vara så enkelt som möjligt, då allt går ut på att göra mer mål än motståndaren, några stilpoäng har mig veterligt aldrig delats ut i hockey. Sedan kan jag hålla med dig att det är snyggt när ett klappklapp mål kommer till, visst är det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » fre apr 02, 2004 6:47 pm

Man måste tänka lite på vilka spelare som håller på denna nivån som Lakers spelar på nu...Grans slutar vilket är otroligt synd, en sån rutinerad spelare behövs i Lakers, vi vet inte hur det blir med Podein, kommer han tillbaka eller inte?? jag hoppas det!!! Burman, Boman och Jensen har valt själva att gå från Lakers. Vi har klart med två nya målvakter, det är bra :D men för att man ska känna sig lite lugn vill man gärna ha ett klartecken att en back, forward eller center är klar....undra hur det går på den fronten, jag litar iaf på Åkesson!!!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre apr 02, 2004 7:00 pm

Jo, jag litar också på lakers ledning de har inte gjort speciellt många felsatsningar hittills, backar tycker jag ska väljas med största omsorg. Men vi får inte glömma hur långt laget räckte i år med det material som fanns, det var vekligen inte illa.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » fre apr 02, 2004 8:18 pm

Jag föredrar "if it ain't broken don't try to fix it" när det gäller att bestämma en trupp...
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Stenkistan » lör apr 03, 2004 9:09 am

Förstår inte hur ni kan hetsa upp er på att några spelare försvinner.
Grans är bara bra 1 månad om året, Bjerdahl äringet att bygga på. Målvakterna valde själva att säga upp sina kontrakt, vilket innebär att dem inte vill vara med längre. Boman, tja, vill han spela mer så finns det div 1 klubbar eller klubbar i botten av AS.
Podes är gud. nog sagt om honom.
Övriga 4 spelare är inte av den avgörande betydelsen huvida vi ska fortsätta växa som klubb.
36% omsättning eller 9 spelare låter mycket men se till vad dem gör så har man inget val.
Grans och Bjerdahl måste ersättas med två högkvalitativa centrar. Vi behöver minst 2 stycken powerfw. 1 styck målspruta, 2 backar.
Truppen ska innehålla 23 spelare inte 25 som det har varit i år.

Kan fortfarande inte förstå hur man från de egna leden låter sig valsas med av Hammers och andra okunniga och påstå att Jockes hockey är tråkhockey. :evil: :evil:
Fy F--n va negativa ni är.
Hur mycket följer ni hockeyn? Nästan alla lag i ES spelar den typen av hockey som Jocke förespråkar. Det är bara Gröna Lund som förespråkar en annan typ av hockey men det ser hur det går år efter år.

Foten i kläm? Jajamensan :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Hardelid » lör apr 03, 2004 10:18 am

Det är klart att vi skall vara oroade. Klubben kanske skulle hinna ikapp sig själv under en eller två säsonger. Lakers väljer att värva ny tränare som innebär ett nytt spelsystem som alla ska anpassa sig till, det kan ta längre tid än vad man tror.

Fagervall var nära att ramla ut med O-hamn det första året han tog hand om dem, året innan hade de spelat i kvalserien. Till historien hör givetvis att många spelare försvann till året efter de var i kvalserien.

Lakers har en spelaromsättning på två år som andra klubbar har på fem år. Kolla in alla namn som kommit och gått under TRE säsonger:
1.Robert Grääs, 2.Magnus Sundbom, 3.Rouslan Toujikov, 4.Per Persson ,5.Ted Christensen ,6.Fredrik Persson ,7.Henrik Strömbäck ,8.Stefan Nilsson ,9.Henrik Johansson ,10.Oscar Forss ,11.Daniel Bornéus ,12.Erik Hjelm ,13.Daniel Svensson ,14.Johan Johansson ,15.Morgan Hansson ,16.Peter Sundh ,17.Markus Andersson ,18.Dan Idofsson ,19.Sami Tuominen ,20.Evgeny Kourilin ,21.Calle Höök ,22.Morgan Grans ,23.Peter Andersson ,24.Mikael Bjerdahl ,25.Jonas Burman ,26.Fredrik Jensen ,27.Johan Boman ,28.Shjon Podein

28 stycken spelare på 3 säsoner det är ett snitt på 9.3 st nya/säsong.
Det kanske inte behöver vara ett självändamål att vi måste spela superallsvenskan nästa år. Det är många bra lag som kommer slåss om samma åtråvärda 4 platser. Risken finns att det blir ett nytt Linköping. LHC värvade många stjärnspelare för två år sedan bl.a. Tomas Johansson, Micke håkansson, Andreas Pihl m.fl. Laget var ytterst nära att åka ur elitserien. Personligen tror jag på måttot skynda långsamt, klubben skulle behöva hämta andan en säsong.
[/b]
Hardelid
Forumamatör

Inläggav Rebecca » lör apr 03, 2004 2:44 pm

Ojojoj Hardelid, snacka om att du har full koll, duktigt! Du Stenkistan, jag bara undrar hur du kan säga att Grans bara är bra en månad per säsong, det får du nog tänka över lite! Finns det någon som har så bra rutin som honom, Podein såklart, men av dem andra? Skulle inte tro det. Det verkar som att vi bara ska skaffa en center till. Vi har ju Torsten som 2:a center, Lundström som 3:e och sen tar vi hem Johan Carlsson som 4:e, det är en 1:a center som ska in i truppen. Känns som att det finns en sådan på väg?? hoppas hoppas...att det är 2 backar som ska in har du nog rätt i stenkistan, det känns som att det har alltid varit tunnast just på backsidan..men ändå tycker backarna jobbade kopiöst efter jul, eller? Jag tror vi kommer få ett grymt stabilt och bra lag i år, inget jag tvivlar på. Det återstår bara att se.....vilket nästa nyförvärv blir?? man är ganska sugen på att veta, nyfiken i struten som jag är :D Tror vi kan gå hur långt som helst :wink:
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » lör apr 03, 2004 4:02 pm

Jag tror nog att det kan ordna sig, men det gäller väl fortfarande att andra året i en högre serie är det värsta, så att säga. Och då kankse det inte alltid är positivt med både ny tränare och upp emot nästan ( i värsta fall) 50% nya spelare. Men vi får väl se!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör apr 03, 2004 4:50 pm

Själv anser jag att man kanske skulle ta det lite lungt med värvningarna detta år och istället se om det finns intresse från allmänheten att stötta Lakers även i motgång.Skulle det vara samma drag om vi låg och krigade i mitten, ja då kan istället storsattsningen komma nästa år
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » lör apr 03, 2004 5:25 pm

erok: varför inte smida medans järnet är varmt?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör apr 03, 2004 6:32 pm

Jo vist ska vi smida men vi måste se till att stålet blir av bra kvalite.
vad jag menar är det att folk kan börja tröttna om lakers bara värva och värva men framgången uteblir.hemska tanke om Lakers kommer och säger en dag att nu måste vi göra besparingar för att pengar fattas.
Bättre då att se om folket står bakom till 100% oavsett om det skulle bli ett mellanår.Finns så många exempel på detta att klubbar har fått ekonomiska problem på grund av storhetsvansinne.jag vill absolut inte sitta med skägget i brevlådan och höra folk skratta å säga .Vad var det vi sa.Det är lite därför jag har haft så många inlägg om pengar och ideer om hur pengar ska komma in.Ju mer som kommer in destu mer kan de satsa.Men frågan består.Har lakers folket bakom sig??
Lakerspucken kommer att ge ett bra svar på denna fråga
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav pebe » lör apr 03, 2004 8:05 pm

Sällar mig till dem som är oroliga och lite tveksamma till sportgruppens agerande så här långt.
Helt klart höll årets upplaga av Lakers bra allsvensk klass. Enbart grundseriens oflyt i matcherna som gick till overtime gjorde att laget missade direktkvalificeringen till SA. Trots detta tog man sig till playoff 2 där man skakade om Skellefteå ordentligt. Samma Skellefteå som nu står med ena grillan i elitserien.
Vad som händer nu är därför en gåta.
Istället för att satsa på att få lite kontinuitet och låta organisationen växa ikapp verkar man vara på väg att ånyo byta ut halva laget plus tränaren.
Innan matchen mot Nybro hemma i slutet av fortsättningsserien berättade Åkesson för de församlade att det inte fanns några planer på att öka spelarbudgeten inför kommande säsong. Detta uttalande stämmer dåligt med agerandet så här långt.
Med ledning av det man ser och hör på forumet och media i övrigt är det många vakanser som ska besättas och hur detta ska gå till utan att höja spelarbudgeten vet i fåglarna.
Som jag ser det fattas i nuläget 7 till 8 forwards varav 2 centrar. På backsidan behövs åtminstone en rutinerad back till. Klart är det redan med två nya målisar. Summa tio till elva nya spelare.
I nuläget finns sju forwards med kontrakt varav fyra varit helt ordinarie. Jarno Pikkarainen, Tomas Lundström, Henrik Andersson och Torsten Yngvesson. För övriga tre finns en del frågetecken. Martin Arup, Andre Persson och Johan Carlsson var knappast ordinarie den gångna säsongen. Frågetecken finns väl fortfarande för Christian Jacobssons fortsättning.
Lakers forum översvämmas just nu av inlägg från romantiker som inte verkar riktigt förankrade i verkligheten. Det är roligt att läsa deras inlägg men svårare att ta dem på allvar.
En sak är dock helt säker. Det kommer att kosta på om man ska ersätta spelarna som inte fått förnyat förtroende med ett gäng bättre spelare och därför är det inte så konstigt att man är lite orolig.
pebe
Forumamatör

Inläggav Räven » lör apr 03, 2004 8:15 pm

pebe: Tror nog att du har en hel del rätt i ditt inlägg, jag förstår heller inte varför man inte bygger vidare på ett lag som höll god allsvensk klass. Att köpa halva lag inför varje säsong kommer att straffa sig.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NiGy » lör apr 03, 2004 8:59 pm

Är ni säkra på att det är detta som Åkesson vill?
Kan det vara så att spelarna av olika anledningar väljer att spela för någon annan!
Lasse kanske inte ville vara kvar!
Boman vill flytta till sin flickvän, likaså Burman och Bjerdahl! o.s.v.

Det kan väl vara så att Åkesson och sportgruppen kanske inte har något val?!?
Dom kanske bara får gilla läget och skaffa nya spelare!
Att Lakers inte förlänger kontraktet kanske inte bara beror på att sportgruppen inte vill ha dom kvar utan för att spelarna inte vill/kan, eller vad vet jag?
Finns det någon som egentligen vet något?

Kan inte detta vara ett Silly Season och inte något oroshärd!

Åkesson och sportgruppen har väl inte gjort någon besviken hittills varför ska dom börja med det nu??
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav Räven » lör apr 03, 2004 9:28 pm

NiGy: Du kan ha hur rätt som helst, det kan vara allt från att inga av "de förlorade" spelarna vill vara kvar, till det att Lakers inte velat förlänga med någon. Det lär bara vara ett fåtal som vet den sanningen.
Jag kan bara hålla med dom som tycker att det oftast inte är bra att ha en omsättning på nästan 50% av spelarna, i synnerhet inte när laget nådde så långt med materialet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NiGy » lör apr 03, 2004 9:47 pm

Räven> Vad jag egentligen ville säga är att jag inte är orolig förrän i mitten på augusti! ;-)
Man behöver väl inte utgå från att sportgruppen misslyckats i förväg!
Tror inget lag önskar 50% omsättning av spelare.
Om nu förutsättningarna blir så så tror jag på Åkesson i allafall!

Forza Åkesson!!! :-)
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Nästa

Återgå till Silly Season