custemo

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

custemo

Inläggav tomazzz » ons mar 14, 2007 8:58 pm

undrar om nån vet hur det ligger till med custe han ska väl vara kvar som andra tränare väl eller. tror och vet att han betyder mycket för lakers bra som andra tränare är han med
Användarvisningsbild
tomazzz
Forumamatör

Inläggav Varanen » ons mar 14, 2007 9:00 pm

Kul om Generalen får fortsatt förtroende. Vad tycker du gör honom bra som andretränare?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav MEL » ons mar 14, 2007 9:55 pm

Har hört att Kempe vill ha med honom som ass. tränare till sin nästa klubb, då dom fungerade bra tillsammans... men man hör ju så mycket!
MEL
Forumdemon

Inläggav Qrax » tor mar 15, 2007 1:32 am

Daniel Svenssons blogg: "Texten om att Custe slutar och den redigerade sidan 21 om Taifs kvalpremiär blev det sista jag gjorde."
Qrax
Forumproffs

Inläggav Stoffe » tor mar 15, 2007 7:24 am

Då var det officielt att Custe lämnar. Måste säga att jag tycker det var väldigt synd. Hade hoppats att han en vacker dag skulle få ta huvudansvaret över Lakers, men vem vet. Han kanske kommer tillbaka 8)

Tack för dom här 5 åren Custe :ok:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Loseddos » tor mar 15, 2007 9:14 am

Trist! En Era går i graven. Custe har varit så grymt värdefull för Lakers de år han varit här. Lycka till i fortsättningen!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav calle73 » tor mar 15, 2007 10:12 am

Lycka till med allt Custe!!!!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav johannes_24 » tor mar 15, 2007 10:14 am

Kan faktiskt hålla med där lycka till med allt i livet Custe du är ihågkommen på östkusten med. Vi gillade dig här också :)
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav friberg » tor mar 15, 2007 11:05 am

vi kommer sakna dig custe å lycka till i framtiden.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 15, 2007 11:36 am

Ja, ett stort lycka till, synd att han inte stannar kvar, för han är en av de "gamle" och dessa värderar jag högt. Det finns inte många av dem i föreningen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tor mar 15, 2007 12:04 pm

Hade varit tufft att fortsätta!!!!!!!Uhm...
Hoppas du finner vad du söker Cutte!Du var en av våra idoler i familjen :(
LYCKA TILL!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav C70T5 » tor mar 15, 2007 12:57 pm

Då var det Kusstemo som var nästa man till rakning - synd. Även om jag inte alltid var belåten med hans agerande på isen så har han, så vitt jag har förstått det hela, skött sin tränarsyssla (defensiva biten) på ett mycket bra sätt. Stöttningen i det defensiva tänket och blicken i uppspelsfaserna går vi nu bet på. Lycka till Kusstemo - Leksand nästa anhalt månne?

Evertsson kan nu också skriva till assisterande Coach på sitt visitkort. Den mannen verkar ha många puckar i luften. Jag var helt övertygad om att tjänsten som sportchef innebar 100% fokusering på enbart den biten - men nu så skall det slängas käft även i omklädningsrummet. Nåväl, vi får väl se hur det hela artar sig. Växjö Lakers drar paralleller med Södertälje och Troja/Ljungby - min jämförelse stavas Östers IF. Där huserade det en man vid namn Leif Widén med europas största visitkort, och hur den sagan slutade vet vi ju alla. Dock ett tips i all välmening från mig till Peter Ländell, se upp - rätt som det är så kanske Evertsson har tagit över dina sysslor också.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 15, 2007 1:56 pm

Starkt jobbat av Målvaktstränaren, Varanen har en poäng, Varför inte Klubbchef också?, samt Hockeygymansvarig,Materialare,Köra bussen hans kompetens har ingen begränsning och tänk vilka pengar Lakers skulle spara på dessa tjänster. :P

När Fagerwall försvann så hade Lakers chansen att göra Sig av med Målvaktstränaren eftersom han inte hade Cojones att göra som Custemo(svårt att få liknande jobb annorstädes?). istället smet han in bakvägen när Anders Gustavsson hotades, och är nu på god väg att göra Växjö Lakers till Evertsson HC. :roll:

VEM blir NÄSTA som sticker?, av de FÅ som kunde blivit Lakersikoner, ALLA som sticker skriver dessutom att de trivts toppen med Växjö, MEN sticker ändå av NÅGON anledning, MJA man undrar?, ska inte nya Klubbar som Evertsson HC börja i Div.3? :wink:

Thelin har redan fått nytt kontrakt, HÄRLIG signal till Lakers Juniorer?????, 1:a spelaren man signar om är en högst medelmåttig Brunkare???? 8O
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav kobe71 » tor mar 15, 2007 2:29 pm

Tycker att man kan se lite paralleller mellan evertsson och zlatan, två divor som vill köra sitt eget race.
Var är ni icke zlatan anhängare nu?
Ni sitter väl inte och dunkar rygg nu eller gillar ni läget? :D
Tycker utvecklingen är lite oroande, säger som c70 börjarna likna öster mer och mer, en gubbe som skall styra det mesta.
Evertsson HC kanske inte låter så dumt trots allt.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör

Inläggav buck » tor mar 15, 2007 2:38 pm

Kobe: du får ursäkta, men jag fattar fan inte ett ord av vad du menar i ditt inlägg!?!

Jag tycker Zlatan är en jävla pajas, är jag en ryggdunkare enkom för det???
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor mar 15, 2007 2:40 pm

Nu var det en som förlängde, nu gnäller vi lite till tycker jag.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 15, 2007 2:51 pm

Vilket tröttsamt skitsnack från vissa här på forumet. 8O

Tror ni Evertsson hade varit kvar i föreningen om han kört sitt eget race hela tiden?
Kan ju bara skratta åt er ---> :lol:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 2:52 pm

Jag ska inte gnälla eller inte ens försöka att vara en som vet bäst.
Jag uttalar mig bara för dem känslor jag har :tycker att det är väldigt trist att Custemo försvinner en helyllekille som var KUNG på isen vilket många nu som tycker att han skulle vara kvar har haft helt andra uppfattningar om,men däremot verkar som att de tycker att han var perfekt som tränare eller beror det bara på Evertssons-hatet.
Om Du läser detta Custemo ,vet Du att jag kommer ta ett annat avslut med Dej än på ett forum .Lycka till med det nya kommer jag också önska dej mellan 4 ögon.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 15, 2007 2:54 pm

Jag får oxå tillägga att det är tråkigt att Custemo lämnar föreningen.

Lycka till Custe och tack för alla dina Lakersår!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 15, 2007 3:08 pm

På hemsidan aviseras info av Evertsson hur kommande säsongs NYA Organisation ska se ut, VARFÖR såg den inte ut så föregående?, ska Lakers byta Tränare/Organisation VARJE år numer?, det som dock verkar vara klart är att oavsett antal Tjänster och organisation så är det Målvaktstränaren som bestämmer. :roll:
Thelin tror att det blir bra med Janne.K, Vad ska han säga stackarn!, Hans ögonbryn sitter väl fortfarande mitt på huvudet efter Lakers kontrakterbjudande, Grattis! :oops:

Peter Andersson erbjuds Båsdörren av Sin gamla bekant, blir till att jaga 1:a Målis igen :roll:

Enklare hade varit att göra Peter Andersson till 1:a Keeper, och Alexander Lindberg till Båsöppnare.

Evertsson/Lakers har sagt att Man vill ha en scoutingverksamhet av hög klass, VAD består DENNA av?, det är nämligen ganska unikt att en Scout samtidigt är Ass Tränare eftersom dygnet endast har 24 timmar även för dessa samt förmågan att vara på två ställen är mycket sällsynt.

Men visst!, Hammarby värvade ju Videojuggar så Lakers kan ju värva med Video nu när KEMPEMOS är borta :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav GS » tor mar 15, 2007 3:23 pm

Nedomansky> Du tror inte det gått fram att du inte gillar Evertsson snart? Börjar bli så satans tröttsamt att läsa inlägg efter inlägg från dig om din uppfattning om honom och Lakers organisation.
Gör oss alla förvånade någon gång och kom med något positivt med Lakers, för något måste det väl ändå finnas även i dina ögon.

Visst jag faller nog med inom ramen för ryggdunk nu, men att i tråd efter tråd läsa samma galla från dig är som att lyssna på en gammal repig LP-skiva.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 3:28 pm

Nu ryggdunkar jag dej GS!!!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav £ak3rs » tor mar 15, 2007 3:39 pm

NEDOMANSKY skrev: Thelin tror att det blir bra med Janne.K, Vad ska han säga stackarn!, Hans ögonbryn sitter väl fortfarande mitt på huvudet efter Lakers kontrakterbjudande, Grattis! :oops:

Mina har fastnat där oxå.
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör

Inläggav Primeau » tor mar 15, 2007 4:05 pm

NEDOMANSKY skrev:Enklare hade varit att göra Peter Andersson till 1:a Keeper, och Alexander Lindberg till Båsöppnare.

Evertsson/Lakers har sagt att Man vill ha en scoutingverksamhet av hög klass, VAD består DENNA av?, det är nämligen ganska unikt att en Scout samtidigt är Ass Tränare eftersom dygnet endast har 24 timmar även för dessa samt förmågan att vara på två ställen är mycket sällsynt.

Vad är det som säger att Lindberg inte kan bli båsöppnare 07/08? Antingen kommer Karjalainen eller kommer en förhoppningsvis lika bra målis. Om vi nu skall höja ribban ytterligare tror jag inte Andersson duger som 1:e keeper. Sedan återstår att se om man har modet att ha vår oprövade talang som andremålis.

Om Evertsson är lika aktiv nattetid som vissa kan det nog gå att kombinera de båda sysslorna :wink: Men jag håller med dej, det låter tufft. Antagligen därför som man letar lokalt efter ytterligare en assisterande tränare.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Boomer » tor mar 15, 2007 4:31 pm

Lycka till Custemo !
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon

Inläggav buck » tor mar 15, 2007 4:37 pm

NEDOMANSKY skrev:På hemsidan aviseras info av Evertsson hur kommande säsongs NYA Organisation ska se ut, VARFÖR såg den inte ut så föregående?

Kanske för att den skulle se ut så, men att Kempe inte verkade anamma detta... Nu sätts det på papper så att missförstånd inte ska uppkomma.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 15, 2007 4:44 pm

Förstår inte den uppståndelsen som infunnit sig hos vissa skribenter ang. den "nya" organisationen. Det är egentligen ingen större ändring skedd som jag kan tolka det?

I och med att Andreas Custemo sadlar om är den tre man starka tränarstaben klar i Växjö Lakers.
Headcoach, Tomas Kempe.
Assisterande coach, Andreas Custemo.
Sportchef och assisterande coach, Henrik Evertsson.

Finns att läsa här:
http://www.vaxjolakers.se/index.php?sho ... rticle=851

Publicerat på www.vaxjolakers.se 2006-04-04
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 5:10 pm

Per Carlsson skrev:Förstår inte den uppståndelsen som infunnit sig hos vissa skribenter ang. den "nya" organisationen. Det är egentligen ingen större ändring skedd som jag kan tolka det?

VISSA skribenter måste bara klaga på allt!!!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers18 » tor mar 15, 2007 6:12 pm

Kan man inte stänga av NEDOMANSKY?

Han j-la gnäll över allt och alla inom Lakers håller på att driva mig till vansinne. Killen har noll i självinsikt och är endast en bitter gammal gubbe. Hans hockeykunskaper ger jag inte fem öre för rent ut sagt.
Lakers18
Forumamatör

Inläggav £ak3rs » tor mar 15, 2007 6:28 pm

Lakers18 skrev:Kan man inte stänga av NEDOMANSKY?

Han j-la gnäll över allt och alla inom Lakers håller på att driva mig till vansinne. Killen har noll i självinsikt och är endast en bitter gammal gubbe. Hans hockeykunskaper ger jag inte fem öre för rent ut sagt.

Kanske vi skulle ha ett stängt forum (bara "dunkare") alt. banna alla oliktänkande 8O
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tor mar 15, 2007 6:32 pm

NEDOMANSKY HAR ju skrivit mycket bra och tänkvärt i forumet förr. Jag vet inte riktigt vart gallspyeriet mot Evertsson dök upp. Trist att läsa och inte värt mer kommentarer...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tor mar 15, 2007 6:46 pm

Jag personligen anser att Nedomansky håller sig till samma gameplan i sitt skrivande NU som INNAN. Läsvärda inlägg - alla svävar vi väl ut ibland, men på det stora hela så tycker jag definitivt att det Nedomansky skriver tillför debatten på forumet och kan visst kommenteras. Inget speciellt skitsnack från hans penna den senaste tiden, snarare vissa ifrågasättningar och funderingar - inget fel i det alls. Jag ser fram emot nästa mastodontinlägg Tjecken.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor mar 15, 2007 6:48 pm

man far ju sjalv valja vad man vill lasa,annars ar det ju bara att "byta kanal".
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tor mar 15, 2007 6:55 pm

1. Synd att Custemo önskar att lämna men vi får hoppas på comeback någon gång kanske.

2. Men för h*lvete sluta med denna hetsjakt på Evertsson, kritik skall man få ge honom men vissa här på forumet klarar tydligen inte av att veta vart man skall sluta. När man börjar med förlöljiganden och påhopp stupalöst så är det för mycket.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Loseddos » tor mar 15, 2007 6:59 pm

c70, man väljer ju själv vad man vill bemöda sig att ta upp till diskussion.

Annars gör man som Malul säger: "Byter kanal"
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Nästa

Återgå till Silly Season