Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Jag vill inte diskutera detta på grund av min kärlek till hockeyn. Det får bara inte vara sant, och vi skall alla agera som om far vore alkoholist.
Malul skrev:jag väljer att säga att en ökning med 6 miljoner inte är illa för en stad...tätort...by...sammanslagning med nåra tusen personer!
Zebbe skrev:Efter gårdagens artikel i smp.se så är det som uppgjort till spekulationer.
Citat: smp
– När vi började (2008) hade vi en omsättning på sju miljoner kronor. I dag ligger vi på tolv. Nästa säsong landar vi någonstans kring 18-19 miljoner kronor. Då är det klart att vi måste ändra i organisationen, säger Torsten Liljegren.
Hmmm, nu kommer det.
När Liljegren tog över klubba i TAIF så säger han att omsättningen var runt 7 millar. Efter detta årets fantastik framgångar med full lada i princip varje match, så landar omsättningen på ca 12 millar
Om man stannar upp lite där och tänker till hur mycket av mellanskillnaden mellan 7 och 12 milla så är det en ökning med närmare 80% mot föregående år, som till stora delar beror på ökning av publik och sponsorer.
Inför nästa år säger Liljegren att man tror sig budgetera en omsättning runt 19 miljoner...EN ÖKNING MED 7 MILJONER!!!!! samtidigt så kommer publiken att budgeteras med den gångna årets snitt. Men OK, vi drar av en milla av dessa 7 som allsvenska bidrar med. Kvarstår gör då 6 miljoner som sponsorer helt sådär bara skall skjuta till
Inga dåliga avtal de verkar ha skrivit med sina sponsorer må jag säga, då det verkar som alla har en AS-klausul som i pricip dubblerar sponsringen...tror man på det??? NOT!
Herr Fahlander är nog ganska rätt i sina beskyllningar
kajjind skrev:Stinklink skrev:http://www.smp.se/sport/taif-anstaller-gustavsson-som-klubb--och-sportchef(1911112).gm
Där har du den. (kopiera och klistra in)
bra du var på o länka saker stink;)
Poliwag skrev:Men att man går ut med att tanken är att rejält öka omsättningen talar väl emot en parallell svart ekonomi....Hela tanken med svarta pengar är ju att de inte ska synas i resultat- och balansräkning.
Eller på vilket sätt menar ni konspirationsteoretiker att uttalandet i SMP tyder på svarta pengar?
Ej från Tingsryd men börjar bli trött på att det kastas skit och att alla vet hur det funkar utan några som helst belägg för det. Finns det fakta så fram med det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster