Jag har också någon form av hatkärlek till TAIF, jag vill inte föreningen illa i ordets rätta bemärkelse, men rent sportstligt vill jag inte att de ska lyckas.
Analfabet tolkar jag att du anser att jag är när jag inte kan förstå texter som jag läser. men skit i det nu, det får jag tåla.
Jag har om du hade läst mina tidigare inlägg när det gäller just TAIF, beskrivit ganska väl vad jag bygger mina känslor om föreningen och dess anhängare (dock inte alla).
Sedan till TAIF-bygden som jag skriver. Ja, jag anser att det är så, eftersom det är så djupt rotat. Gamla människor på byggden uttrycker en mycket märklig inställning till Växjö och hockey i stan. Mellanskiktet tar över som om de går i arv och barnen apar efter. Återigen så finns det givetvis undantag, såklart. Bor man på orten eller i orterna runtomkring, så lär man inte märka det, eftersom det är vardagsmat, så att säga.
Företagen är mycket mer inbundna i TAIF än här i Växjö. Det får inte gå illa för föreningen, de försvaras med näbbar och klor.
Kritiseras föreningen utifrån så är det som när en läkare får kritik utifrån något annat yrkesområde, alla andra kollegor (ortsbor när det gäller TAIF) ställer upp och försvarar föreningen intill döden.
Man skulle nog ta tag i det här och göra en doktorsavhandling om orten Tingsryd.