Orange som Huvudfärg :-(

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vad tycker lakerjerna om Orange som Lakers färg

Omröstningen slutade tor apr 28, 2011 6:19 pm

1. Skärp er Lakers, ta ert förnuft till fånga och behåll vår snygga färg
24
38%
2. Helt rätt att byta till Orange, jag kommer älska det
32
51%
3.Vadå ska vi inte satsa på att ha Elitseriens i särklass sämsta smak?
7
11%

Antal röster : 63

Re: Orange som Huvudfärg :-(

Inläggav Fregus » tor apr 21, 2011 3:47 pm

Känns som att loggan skulle passa bättre i en liten version på bröstet på någon fotbollströja. Varför är det inget blått i loggan och var kom den gul/brun/guld färgen ifrån?

http://hockeymode.blogspot.com/2011/04/ ... gotyp.html
Fregus
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » tor apr 21, 2011 3:54 pm

Huvudet på spiken i hockeymode-bloggen!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav max92 » tor apr 21, 2011 4:30 pm

Lägg till lite blått istället för brunt och fixa till "S" på loggan, så är jag nöjd.
Användarvisningsbild
max92
Forumamatör

Inläggav PutteA » tor apr 21, 2011 4:54 pm

Tror inte det spelat nån roll alls hur loggan sett ut, några hade spytt galla, andra firat, smaken är som baken! Man ska ju veta det är ett helt koncept uppbyggt kring denna logga!! Och skölden med enbart den 5-uddade stjärnan är också snygg, och tanken med den är riktigt häftigt tycker jag! En sådan här stilren logga är säkert lättare för VLH att jobba vidare med! Jag har aldrigt egentligen gillat utseendet på den nuvarande! För plottrig, för mycket färger, grötigt! Gillar stilrenheten med den nya, och framför allt smålandsvapnet!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav ultraboy » tor apr 21, 2011 5:08 pm

Detta måste vara den TRÅKIGASTE loggan jag någonsin sett, det är 2011 inte äldre! Tråkigt att man måste kopiera Alvestas klubbmärke de haft ett bra tag! OM man nu ska göra ett nytt klubbmärke kanske man skulle satsa på lite annorlunda och inte gå tillbaka till 1800-talet, kan inget annat än hålla med svartvardet om att man skulle kunna göra en grymt mycket snyggare logga än denna, ge mig 20min... :bash:
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast

Inläggav Lakersfan_03 » tor apr 21, 2011 5:09 pm

Håller med dig PutteA fullständigt!
Lite svårt att ta in en helt ny färg och sköld, men den är egentligen klockren.
För att inte tala om matchställen.
Vi går in i en ny dimension mina damer och herrar, detta är helt klart rätt utveckling!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav out4speed » tor apr 21, 2011 5:16 pm

Ja jag vidhåller vad jag tyckte redan när jag hörde om färgen, RENT SKITFUL en sån tröja kommer aldrig pryda mej.

Sen som någon annan sagt vi har gjort oss ett namn med vår gamla logga och färg!!!

Varför kan de inte som alla andra företag hålla sej till det de är bra på och låta andra utföra sånt de helt klart inte har kompetens till.

Hoppas dessutom de ansvariga för detta hålls personligen ansvariga när souvenirförsäljningen dalar!

och till er som har skapat detta , släpp ALDRIG taget om er FRU , för när ni ska klä er själva kommer ni se ut som stans hittejon
Senast redigerad av out4speed tor apr 21, 2011 5:21 pm, redigerad totalt 1 gång.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav Svartvadet » tor apr 21, 2011 5:17 pm

Nä, jag kommer nog aldrig köpa denna logga... Det känns som En stor del utav mitt röd/gul/blåa hjärta dog idag med denna logga....

Det som är så JÄVLA FEL är att denna logga står för INGET som vi har åstadkommit. Det hade nästan varit mer klockrent att ta tillbaka den gamla "Gamen" :oops:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tor apr 21, 2011 5:18 pm

Bild

Smålandsvapnet representerar småland och inte Alvesta.

Skölden är snygg tycker jag men det är synd att man måste bajta arsenal samt att man inte kan klämma in blått.

Göra som Rögle och bajta Oilers typsnitt och logga känns ju inte genuint om man ska peta i detaljer.

Bild
Bild

Bild
Bild
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Thelemakos » tor apr 21, 2011 5:42 pm

Får jag fråga var den bruna färgen på skölden kom ifrån?
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav ultraboy » tor apr 21, 2011 5:45 pm

det är som att ta en indian, för det representerar inte frölunda utan indianerna
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast

Inläggav Leyker » tor apr 21, 2011 5:51 pm

Thelemakos skrev:Får jag fråga var den bruna färgen på skölden kom ifrån?

Det är inte brunt, det ska vara guld runt skölden, bokstäverna samt lejonet.
Jag lovar att när den sys upp kommer det spraka om färgerna, den gör sig liksom inte rätt på en dataskärm om man säger så :D
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav Lillklonis » tor apr 21, 2011 8:25 pm

kan va den fulaste loggan jag har sett tror ja! den vi har haft är 10000000 gånger snyggare!! nej det här va ett steg tillbaka lakers...
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav friberg » tor apr 21, 2011 8:29 pm

ja håller med du Lillklonis
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor apr 21, 2011 9:05 pm

Och jag håller med er båda ett stort steg tillbaka.Tycker Svartvadet sammanfattade det ganska bra i sitt inlägg så känner jag det också.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor apr 21, 2011 10:05 pm

Lillklonis skrev:kan va den fulaste loggan jag har sett tror ja! den vi har haft är 10000000 gånger snyggare!! nej det här va ett steg tillbaka lakers...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Talismanen » tor apr 21, 2011 10:11 pm

Tycker det är fantastiskt! :clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » fre apr 22, 2011 12:15 am

Jag tycker att loggan är jävligt stilren. Frasen "less is more" gör sig påmind. Förstår inte riktigt hur man kan tycka att den är fulare än den gamla loggan, detta är en klassisk logga med en utstickande och ännu mer skrikig färg än någon av de gamla. The taste is like the butt, I guess :)

Jag kommer aldrig att göra mig av med de gamla tröjorna, men inte heller tveka en sekund när det är dags att casha in den nya. Känns som att många tar det här med färgerna på lite för stort allvar. Lite "Mighty ducks" varning typ :P
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Matito67 » fre apr 22, 2011 12:33 am

Bästa supporters!
Jag skriver till er med all ödmjukhet och respekt inför bytet av vår logotype. Diskussionerna kring ett logo byte har förekommit en lång period i klubben och är inget nytt som ledningen beslutat. Jag vågar påstå att denna tanke varit uppe under flera år. Det finns många orsaker varför vi gör detta, och vi är inte ensamma om att flytta fram positionerna genom omprofilering.

Den nya logon baseras på flera parametrar men kanske framför allt att vi inte ville gå in i Elitserien och se ut som de andra. Vi vill äga en egen färg och inte bara på matchställ utan även i andra forum som detaljer i arenan och på souvenirer med mera. Detta kommer bli viktigare och viktigare på sikt, det handlar mycket om att sticka ut, att våga vara egen. Växjö har dessutom en naturlig koppling med vår accentfärg orange genom Växjö HC.

Vi vet också att det är viktigt att attrahera fler än bara "Växjöbor". Genom spel i Elitserien exponeras vi i ett större perspektiv, därav valet av smålandsvapnet. Vi kommer locka publik i ett betydligt större upptagningsområde än vad vi gör idag och det är viktigt att alla känner gemenskap och samhörighet. Kort sagt, Småland är vår nya marknad.

Vi har också valt att hålla form och design klassisk för att få ett varumärke som ska hålla på sikt. Allt kan förstås tolkas på flera olika sätt men en stark logotype växer med uppgiften, precis som vi ska göra genom avancemanget till Elitserien. Det är viktigt att vi håller ihop trots att vi inte alltid delar samma åsikter, tillsammans blir vi fortsatt starka och en klubb att räkna med i framtiden.

Med vänlig hälsning Mattias Jonsson / Lakers styrelse
Matito67
Forumamatör

Inläggav friberg » fre apr 22, 2011 12:53 am

Matito67 är det bara ett prov som kommit ut genom smp eller är det matchstället och loggan ni bestämt som ska bli till hösten el arbetar ni på fler förslag?
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » fre apr 22, 2011 12:57 am

Matito67 skrev:Den nya logon baseras på flera parametrar men kanske framför allt att vi inte ville gå in i Elitserien och se ut som de andra.(1) Vi vill äga en egen färg och inte bara på matchställ utan även i andra forum som detaljer i arenan och på souvenirer med mera. Detta kommer bli viktigare och viktigare på sikt, det handlar mycket om att sticka ut, att våga vara egen.(2) Växjö har dessutom en naturlig koppling med vår accentfärg orange genom Växjö HC.

(1) Det kanske bara är jag, men den förra loggan var väl ändå ganska säregen?!
(2) Att vara egen? Det gäller alltså bara inom ishockey, och för de som spelar i Elitserien? Arsenal som själva konceptet är "ctrl+c" på och Vapnet som förknippas med flera andra klubbar? NY Islanders spelar iofs inte i Elitserien, så på sikt så antar jag att planen är att locka hit Tavares? :wink:

Nä, jag lägger ner diskussionen nu, då jag själv hatar när andra ältar som jag gör just nu!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » fre apr 22, 2011 8:30 am

Tack!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre apr 22, 2011 9:07 am

Matitio, Har namnet "Lakers" vara eller icke vara överhuvudtaget diskuterats?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre apr 22, 2011 10:02 am

Islanders-kopian är ju snygg. Men lägg på en helvetes massa vita plattor med reklam och VIDA i vinrött tvärs över brallorna ... 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre apr 22, 2011 10:03 am

Matito67 skrev:Bästa supporters!
Jag skriver till er med all ödmjukhet och respekt inför bytet av vår logotype. Diskussionerna kring ett logo byte har förekommit en lång period i klubben och är inget nytt som ledningen beslutat. Jag vågar påstå att denna tanke varit uppe under flera år. Det finns många orsaker varför vi gör detta, och vi är inte ensamma om att flytta fram positionerna genom omprofilering.

Den nya logon baseras på flera parametrar men kanske framför allt att vi inte ville gå in i Elitserien och se ut som de andra. Vi vill äga en egen färg och inte bara på matchställ utan även i andra forum som detaljer i arenan och på souvenirer med mera. Detta kommer bli viktigare och viktigare på sikt, det handlar mycket om att sticka ut, att våga vara egen. Växjö har dessutom en naturlig koppling med vår accentfärg orange genom Växjö HC.

Vi vet också att det är viktigt att attrahera fler än bara "Växjöbor". Genom spel i Elitserien exponeras vi i ett större perspektiv, därav valet av smålandsvapnet. Vi kommer locka publik i ett betydligt större upptagningsområde än vad vi gör idag och det är viktigt att alla känner gemenskap och samhörighet. Kort sagt, Småland är vår nya marknad.

Vi har också valt att hålla form och design klassisk för att få ett varumärke som ska hålla på sikt. Allt kan förstås tolkas på flera olika sätt men en stark logotype växer med uppgiften, precis som vi ska göra genom avancemanget till Elitserien. Det är viktigt att vi håller ihop trots att vi inte alltid delar samma åsikter, tillsammans blir vi fortsatt starka och en klubb att räkna med i framtiden.

Håller med dig fullständigt.
Bra jobbat!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » fre apr 22, 2011 10:36 am

Med all respekt.. Lyssna på era supportrar! Utan oss är ni inget och den stora majoriteten tycker att den är apful! :roll:

Matito67 skrev:Bästa supporters!

91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav PutteA » fre apr 22, 2011 10:39 am

Primeau skrev:Islanders-kopian är ju snygg. Men lägg på en helvetes massa vita plattor med reklam och VIDA i vinrött tvärs över brallorna ... 8)

Eftersom jag satt med Mattias igår och tittade på hela konceptet kan jag säga att man kommer att reducera mängden reklam på tröjorna väldigt drastiskt. Mattias visade mig ett utkast av matchdräkterna med reklam, och det såg riktigt riktigt bra ut. Många små förändringar också, som tex att reklamen på byxorna inte får läggas på ett vitt underlag i fortsättningen utan ska tryckas på lappar med samma färgkod som byxorna. Så fortsättningsvis kommer inte byxorna se ut som ett lapptäcke.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » fre apr 22, 2011 10:47 am

calle73 skrev:Med all respekt.. Lyssna på era supportrar! Utan oss är ni inget och den stora majoriteten tycker att den är apful! :roll:

Det där är jävligt egoistiskt att säga. Finns ingen undersökning över huvudtaget som säger att majoriteten tycker loggan är "APFUL"! Första gången jag ser uttrycket....???? Som många har påpekat är smaken som baken, och det ska ska man som Mattias också påpekar respektera, emn för den sakens skull håller man ändå ihop som äkta supportrar för klubben i våra hjärtan.

Så de där du börjar med calle73, "Med all respekt...", tappade du direkt. Vilka ska han lyssna på, dom som gillar eller dom som inte gillar. Ja i ditt fall är det givetvis dom som inte gillar, men i mitt fall...... tvärt om!!
Jag respekterar alla som inte gillar det nya, och jag förutsätter att dom respekterar vad jag tycker. Gemensamt har vi ändå klubben i vårt och tort!!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Anders83 » fre apr 22, 2011 12:24 pm

Enligt omröstningen så är ju folk mer nöjda än tokarga 8O

Sen ställer jag faktiskt oxå in mig i ledet att även om man inte köper allt eller är helt nöjd så behöver man inte gå emot fullständigt allt Lakers tar sig för.

Från hjärtat nu bara för att påpeka att jag inte köper allt med hull och hår, Lakers Lakejers logga är i mitt tycke rejäl fjantvarning på, typsnittet är brutalt tråkigt och Poseidon påminner mer om lilla sjöjungfruns pappa än om ja va fan som helst.

Skriker jag mig hes om det ? Nej det får vara , jag har själv ihop med andra plitat upp Poseidon i våra tifon för att vi ville göra något av det vi har, man tar till sig och skapar en känsla oavsett min personliga åsikt om logotypen.

Jag förstår de som fått en känsla för det tidigare märket , men handen på hjärtat loggan har ändrats en hel del gånger så även färgerna och att snacka om att lyssna på supportrarnas vilja är ju lite väl hårt va ? Alla de som älskade de första tröjorna då har inte de märkena varit lika delaktiga på resan mot eliten?????? Nu gills bara den senaste...

Åsikter ska man ha men man behöver ju inte ta i så man blir hela 150cm lång .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » fre apr 22, 2011 12:50 pm

Helt okej detta tycker jag, stilrent och snyggt med guld! Men typsnittet på LAKERS var för jäkla fult ändra detta så är jag nöjd 8)
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav ratscore » fre apr 22, 2011 7:36 pm

Typ nåt sånt här...!?

Bild
Bild

Passar kanske lite bättre tillsammans med Småland/Kronobergsvapnet!?
Nu var detta något som jag bara fifflade ihop lite snabbt i Paint, så var inte allt för hårda i granskningen :D
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Power Play » lör apr 23, 2011 9:07 am

Ratscore; Här har vi ett typexempel på att hela denna debatten handlar om två saker - tycke/smak och kunskap. OBS! Detta är INGEN kritik i ordets negativa bemärkelse! Tar man det typsnitt du valt, så är det ett grovt stilfel inom grafisk branch då du valt ett s.k. versalt typsnitt, vilket innebär att typsnittets versaler enbart ska användas som just versaler. Bokstäverna efter den första ska alltså alltid bara vara gemener.

Jag påminner igen - det är INTE negativ kritik... utan enbart för att jag vill påvisa hur detta just handlar om att vi ser så otroligt olika på såna här saker grundat på kunskap, och tycke.

Många här inne påstår sig kunna på 10 minuter "svänga ihop" en logga. DETTA däremot är bullshit. Det klarar inte ens en erfaren grafiker. Det tar åtskilliga timmar, och flera utvärderingar, innan en logga kan anses som klar. Inget i Växjös nya klubbmärke är varken tillfälligheter eller hastverk. Det vore att kissa på skickliga hantverkare att påstå det. Sen kan givetvis INGEN logga i varje detalj tilltala ALLA. Självklart är det så.

Påpekas bör att jag hade också föredragit ett annat typsnitt än det valda i klubbmärket. Men det är mitt tycke. Det jag är överens med dem som klubbat märket om, är att det ska vara ett så enkelt typsnitt som möjligt. Allt annat blir över tiden uttjänat och man tröttnar. Enkelt varar länge.

Förändringar kan alltid initialt känns otäcka och spontant felaktiga. Men jag är helt säker på, att om nåt år eller två kommer alla att känna självklar stolthet även för detta klubbmärke, och för våra nya färger. Det som jag tycker är det i särklass bästa och viktigaste med dessa förändringar är att vi nu inom svensk elithockey kommer att vara HELT ENSAMMA om dessa färger. DET är bra, och har ett OTROLIGT värde.

Tack för ordet och glad påsk!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Fregus » lör apr 23, 2011 10:36 am

"Färgen är hämtad från klassiska Växjös HC färguppsättning och på så sätt band vi ihop vår egen historia genom färgvalet orange, vitt och guld."

Bara jag som tycker att det är lite konstigt att de helt utesluter blått i diskussionen om den nya profilen? Känns ju udda att inte ha något blått i loggan ifall man har tänkt att fortsätta spela i blåa tröjor, kanske kommer Lakers spela i orange,vitt,guld tillslut?
Fregus
Forumamatör

Inläggav ratscore » lör apr 23, 2011 11:22 am

@PowerPlay
Jag håller med dig, när det gäller denna typ av grafisk design så MÅSTE man vara sjukt noggrann med varenda lilla detalj. Man måste verkligen granska allt på pixel-nivå. Min käre far är grafiker (Old-school visserligen, en sådan som skapar allt för hand) och man har fått lära sig ett och annat. Jag försökte inte skapa någon ny logga, faktum är att detta ÄR något som tog mig c:a 15 minuter i just Paint. Med det sagt så menar jag absolut inte att det är ett mästerverk, det är så amatörmässigt som det bara kan bli. Jag ville bara testa mig fram och se hur det såg ut med annat teckensnitt och tycker faktiskt att det ger lite mer liv till hela loggan att lite mer liv i texten ger ett lite starkare intryck! Teckensnittet jag valde är ett jag hittade i Microsoft Word, letade egentligen efter nåt i Gothic Calligraphic style men hittade inget... :lol:

f.ö. tycker jag att den nya loggan är skitsnygg, helt rätt att göra om allt och något jag har väntat på ända sedan jag såg jubileums-tröjan 2007.
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav PutteA » lör apr 23, 2011 11:25 am

Fregus skrev:"Färgen är hämtad från klassiska Växjös HC färguppsättning och på så sätt band vi ihop vår egen historia genom färgvalet orange, vitt och guld."

Bara jag som tycker att det är lite konstigt att de helt utesluter blått i diskussionen om den nya profilen? Känns ju udda att inte ha något blått i loggan ifall man har tänkt att fortsätta spela i blåa tröjor, kanske kommer Lakers spela i orange,vitt,guld tillslut?

Matchdräktens huvudfärg eller huvudnyans behöver inte ha en koppling till klubbens grundfärger. Fäjestad var ett tag lila, och ska man följa deras loggofärger är dom Gröna/Vita/Guld färgade. Brynäs hade ett tag Röda tröjor, och deras klubbmärke innehåller endast Svart/Gult. Djurgården har haft många olika nyanser på blått, mörkt och ljust. Mora har haft svarta (Rött/Gult). Sen har vi det bästa exemplet, Södertälje SK, som har Röda/Vita ställ, och endast Blått/Gult i loggan.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey