Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Pissonen var bra när han var här.Varanen skrev:Jag retar mig oerhört på när kommentatorerna säger Kussila. Kusi=piss på finska. Så det är som om de skulle säga Pisson. Förvånad att ingen på Cmore vet att O=Å och U=O på finska. Särskilt om man är göteborgare.
Håller med - bara 4 poäng från dessa ikväll.Kloker skrev:Två BP i beaktande MEN vilken offensiv Henrik Evertsson har krämat hit. Sexton, Blichfeld, Halbgewachs. Tre defensiva landslagsspelare dessutom.
Bedrövligt!
Det är alldeles för tidigt att kunna säga något. Hjärnskakning kan vi alla skriva under på, men hur kraftig den är går inte att säga såhär tidigt.MalZon skrev:Nån info om Kellsson?
Jag accepterar också domarnas bedömning men någon måste väl kunna svara på om det är tillåtet att vara i målgården eller inte?Varanen skrev:Så är det. Men faktum är att jag köper att domarna får göra en bedömning (så som det var förr). Det finns ingen absolut rättvisa i hockey och vi kan inte hålla på att mäta tusendels millimetrar. Gör en HOCKEYMÄSSIG bedömning och jag accepterar domsluten.
Fast han stod ju i målgården. Det är ju tydligt.Varanen skrev:Nej, de gör bedömningen att han inte befann sig i målgården. Du får skymma keepern, men inte stå i målgården och göra det.
Jag fattar att man kan missa saker det i stridens hetta men det är ju HELT OMÖJLIGT att i lugn och ro tolka videobilderna som att han inte är i målgården!Varanen skrev:Nej, de gör bedömningen att han inte befann sig i målgården. Du får skymma keepern, men inte stå i målgården och göra det.
Jag köper vilken regel som helst!Varanen skrev:Du får vara inne i målgården om pucken befinner sig där. Var är pucken när LHC-spelaren har skridskorna på linjen? Han står inte med skridskorna innanför.
Det var hockeymässigt bra spelat av LHC-spelaren. Väger man in att inte stod inne i målgården även om han befann sig på linjen så måste vi låta hockeyn gå före absolut rättvisa. En absolut rättvisa som ändå inte existerar i verkligheten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster