pelle prestberg till lakers

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

pelle prestberg till lakers

Inläggav teddy » tor apr 14, 2005 5:56 pm

har hört genom säkra källor att PP är på väg till Lakers. PP:s kontrakt förlängdes inte och han är inte så sugen på att flytta utomlands längre.
Ett starkt nyförvärv i så fall
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Snoken » tor apr 14, 2005 6:01 pm

Många säkra källor numera tycker jag...alla som någonsin har presenterat ett rykte på det här forumet har sagt att det är enligt säkra källor så det här tar jag med en nypa salt... :wink:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Varanen » tor apr 14, 2005 6:20 pm

Oftast är de säkra källorna, andra som hört av andra med säkra källor... :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave Doe » tor apr 14, 2005 7:03 pm

Tror du borde kolla dina säkra källor lite :wink:

Kontraktslösa

#10 Pelle Prestberg, erbjuden nytt treårskontrakt.

http://www.svenskafans.com/ishockey/fbk ... sp?id=7748
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Användarvisningsbild
Dave Doe
Forumamatör

Inläggav Charlamov » tor apr 14, 2005 7:17 pm

Hoppas innerligt att Prestberg INTE kommer. Han lyckas bara "hemma" i Värmland. Totalt under isen året i Frölunda (visst... kanske lättare att lyckas i AS).
Snackade med en snubbe från Karlstad igår, som brukar gå på FBK:s matcher och han sa att Prestberg är den mest överskattade spelaren i laget... dessutom ligger han mer på isen är står på bladen.
Vi håller tummarna för någon annan
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Per Carlsson » tor apr 14, 2005 7:33 pm

Nåja, lyckas man komma upp i denna statistiken de två senaste säsongerna i ES, ja då är man fan inte överskattad:

Pelle Prestberg
Matcher, mål, assist, poäng
2003-2004 Färjestad 50 22 23 45
2004-2005 Färjestad 49 21 14 35
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor apr 14, 2005 7:40 pm

Han lyckades inte i Frölunda och det var Värmlandsgossen som sa att han ansåg honom vara överskattad. Inte jag Per, inte jag. Baserar hellre mitt beslut på att inte plocka hit honom på insatsen i Frölunda. Men nu har han ju blivit erbjuden ett nytt treårskontrakt med FBK så förhoppningvis kan vi avsluta debatten. Ta istället hit några fler finnar... kan ju fråga Frölunda om dom kan rekommendera några. Dom hittar ju alltid bra finska gossar.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tor apr 14, 2005 7:50 pm

Hehe, Pelle Prestberg till Växjö Lakers, ja det vore nåt det! Men jag tror det är ganska så långsökt, men man vet aldrig.

Det Växjö Lakers behöver inför nästa säsong är ett etablerat, rutinerat och känt affischnamn i laget. En spelare som gör att folket kommer och tittar, dom som kanske inte är så förtjusta i Växjö Lakers, men dom kommer ändå just för att titta på "stjärnan". Shjon Podein är ett lysande exempel på det - hur många "extra" personer tror ni inte det är som har kommit till Lakerdome om man tar och slår ihop alla hemmamatcherna just för att få se honom - och därmed ökat på Lakers "dollarkista"? Laget blir också mer uppmärksammat i media och det kommer att snackas mer om Växjö Lakers ute i hockeykretsar. Detta ska bli mkt intressant...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor apr 14, 2005 8:11 pm

Charlamov skrev:Ta istället hit några fler finnar...

Min BÄSTE vän!!!!!!!! :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor apr 14, 2005 8:14 pm

Tror nog vi kan vänta oss mer realistiska nyförvärv, inte minst ekonomiskt realistiska.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » tor apr 14, 2005 8:44 pm

Att Pelle skulle komma hit är ju ungefär lika troligt som att Höglund skulle komma.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Flanders » tor apr 14, 2005 8:49 pm

#54 skrev:Att Pelle skulle komma hit är ju ungefär lika troligt som att Höglund skulle komma.

Va, kommer Höglund också hit?!??!?! :D :D :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav carl » tor apr 14, 2005 9:43 pm

Säkra källor säger mig att Höglund är klar för Lakers :roll:
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav GS » tor apr 14, 2005 10:18 pm

Sluta nu,fattar ni inte att SMP;s journalister går helt i spinn nu och håller på att ringa sönder Telias provisoriskt lagade telenät för att kolla upp alla dessa från säkra källor inkomna rykten :wink: :wink: .
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav #54 » tor apr 14, 2005 10:30 pm

Gretzky skrev:
#54 skrev:Att Pelle skulle komma hit är ju ungefär lika troligt som att Höglund skulle komma.

Jag har hört det från väldigt säkra källor att Höglund, Kåberg och Calle Steen är sugna på att spela i AS nästa år och Lakers är hög aktuella.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Grimson » tor apr 14, 2005 10:32 pm

#54 skrev:
Gretzky skrev:

Jag har hört det från väldigt säkra källor att Höglund, Kåberg och Calle Steen är sugna på att spela i AS nästa år och Lakers är hög aktuella.

Chara och Souray då? :whistle:
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav #54 » tor apr 14, 2005 10:37 pm

Chara har lite svårt med språket här nere i söder, Souray har ju redan fått en förlunda tröja så där är det kört.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Räven » tor apr 14, 2005 10:47 pm

Inget fel på fantasin Bild
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » fre apr 15, 2005 7:11 am

Även hört att Buckshoot och halva gröna brigaden ansökt om att bli hangarounds till lakejerna med. :D
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Henkeman2 » tis apr 19, 2005 2:53 pm

Prestberg har skrivit nytt tre-års med FBK

http://www.svenskafans.com/ishockey/fbk ... sp?id=7748
Våga skjuta tufft att göra mål!
Användarvisningsbild
Henkeman2
Forumamatör

Inläggav Varanen » tis apr 19, 2005 2:57 pm

Visar bara på att säkra källor inte alltid är säkra. Det pågår ett enormt rävspel just nu, där spelaragenter tar till vad som helst för att haussa upp löner och villkor för sina adepter (vilket ju är deras uppgift). Ett trix är att man startar upp diskussioner med flera klubbar, eller åtminstone försöker ge sken av att ens klient har tonvis med seriösa erbjudanden.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkan » tis apr 19, 2005 3:14 pm

Var det nån som verkligen trodde att Prestberg skulle gå till
Lakers vi få väl ta ett steg i taget.... :? :?
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Mygel » tis apr 19, 2005 3:32 pm

Linkan skrev:Var det nån som verkligen trodde att Prestberg skulle gå till
Lakers vi få väl ta ett steg i taget.... :? :?

Jag skulle tro att det var ett antal av era supportrar som trodde det. Det är det som är tjusningen med Lakejerna o ert forum, majoriteten befinner sig någonstans ovan för molnen när det gäller målsättningar o nyförvärv. Kul, det är därför ni har ett av de mest välbesökta forumen av supportrar utifrån.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav carl » tis apr 19, 2005 3:54 pm

Varanen skrev:Visar bara på att säkra källor inte alltid är säkra. Det pågår ett enormt rävspel just nu, där spelaragenter tar till vad som helst för att haussa upp löner och villkor för sina adepter (vilket ju är deras uppgift). Ett trix är att man startar upp diskussioner med flera klubbar, eller åtminstone försöker ge sken av att ens klient har tonvis med seriösa erbjudanden.

Ja, det gäller att ha sportchefer/styrelsemedlemmar som är helt och fullt på det klara med var prisbilden ligger för respektive spelare. Agenterna gör ju naturligtvis så gott ge kan för att trissa spelarens summa.

Den här situationen är ju som mest påtaglig i början av Silly Season. I slutet av Silly Season är det betydligt enklare för klubbarna/sportcheferna att skapa sig en uppfattning då många klubbar börjar få sina trupper klara och därför är ute ut Silly Season.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Nille » tis apr 19, 2005 4:20 pm

Mygel, du har rätt i att en del av de spekulationer som förekommer på forumet är helt sanslösa, det är så att man som Lakerssupporter blir lite generad. Jag tror dock inte att detta är majoriteten av oss som lever uppe i det blå och vi driver också ganska ofta med oss själva.

Jag hörde förresten från säkra källor att Le Cavalier tröttnat på Rysk hockey och nu är sugen på Allsvensk hockey i Växjö om det inte bli NHL nästa år. Han skall också ha setts på bowlinghallen.....
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Flanders » tis apr 19, 2005 4:22 pm

Mygel skrev:Jag skulle tro att det var ett antal av era supportrar som trodde det. Det är det som är tjusningen med Lakejerna o ert forum, majoriteten befinner sig någonstans ovan för molnen när det gäller målsättningar o nyförvärv. Kul, det är därför ni har ett av de mest välbesökta forumen av supportrar utifrån.

Lyckades vi få en viss #25 att åka över Atlanten för två år sen så är väl ingenting omöjligt, som jag ser det. Vi får väl se hur länge Shjon Podein-effekten håller i sig i mörkaste Småland, men en sak är säker, den gubben är värd mycket mer för Växjö Lakers än bara det han presterade på isen.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav #54 » tis apr 19, 2005 6:14 pm

Gretzky skrev:
Mygel skrev:Jag skulle tro att det var ett antal av era supportrar som trodde det. Det är det som är tjusningen med Lakejerna o ert forum, majoriteten befinner sig någonstans ovan för molnen när det gäller målsättningar o nyförvärv. Kul, det är därför ni har ett av de mest välbesökta forumen av supportrar utifrån.

Lyckades vi få en viss #25 att åka över Atlanten för två år sen så är väl ingenting omöjligt, som jag ser det. Vi får väl se hur länge Shjon Podein-effekten håller i sig i mörkaste Småland, men en sak är säker, den gubben är värd mycket mer för Växjö Lakers än bara det han presterade på isen.

Mmm lite falsk marknadsföring, ungefär som elgiganten som har jätte billiga bra varor i alla sina annonsblad men när man kommer till butiken finns inget inne förrens nästa vecka när erbjudandet har gått ut.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav pellecola » sön apr 24, 2005 8:53 am

Jaha, pelle prestberg kommer inte, vad besviken jag blir :roll:
pellecola
Forumamatör

Återgå till Silly Season